Announcement

Collapse
No announcement yet.

Båtstereo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Båtstereo!

    dette er mitt aller første prosjekt, så ikke regn med at det blir så proft..
    men skal prøve så godt jeg kan vet at dette ikke er et båtforum, men detta handler jo om bilstereo så det gjør sikkert ikke noe.

    utstyret er:

    1 DD 1012
    Soundmagus X-1502
    Arizona Eagle AZ-255
    Et par Magnat 6x9 høytalere
    Ipod brukes som "CD-spiller"

    kassa skal støpes i glassfiber, kommet litt igang men venter fortsatt på sub'en. posten greide jo selfølgelig å rote den bort

    har koblet opp alt av utstyr osv. men kommer ikke bilder av dette før i morgen, da det er for mørkt nå.

    men legger ut noen bilder av andre ting.


    var på jobben til en jeg kjenner å fikk kjøpt litt polyester, herder og glassfibermatte. ga 200kr tilsammen.



    høytaler grillen trenger en oppussing, hehe

    høytaler grillen ferdig. ble ikke så værst.





    la bare et par lag.. forsterket mer når jeg tok den ut. se bildene under.




    slenger med et bilde av selve båten også jeg, den er drit falmet så må jobbe endel med å rubbe og polere.. det er en dritt jobb.


    dette var alt for denne gang. kommer mer i morra.

    mvh Thomas
    SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

  • #2
    Kan bli bra der her! Gleder meg til å se videre hva som skjer
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      Originally posted by A.R View Post
      Kan bli bra der her!
      ja for håpe det..
      SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

      Comment


      • #4
        Båt! eheh.. sjeldent skal du ha sub under der med føttene? Kan blir morsomt å følge med på Stå på =)
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • #5
          Kult prosjekt, får bare håpe ingen sparker inn den bassen når de sitter på i båten
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Originally posted by NeDD View Post
            skal du ha sub under der med føttene?
            ja skal ha den der, hehe. blir plass til mine bein, men det er verre med de som sitter på.:P

            Originally posted by InstallBay View Post
            Kult prosjekt, får bare håpe ingen sparker inn den bassen når de sitter på i båten
            skal prøve å plassere den en lur plass på kassa.

            mvh Thomas
            SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

            Comment


            • #7
              hei
              kommer med noen fler bilder nå.. fikk kjøpt meg en kasse med 2x10", ga 200kr.. ville bare teste forsterkern å se om det var noe krefter i den.. Det var det!! spilte høyt i ca 3-4 sek så sprengte jeg den ene subben, hehe.. ikke noen gode subber da, sikkert noe biltema relaterte greier:P

              her kommer bildene:







              hjemmelagd sikringsholder, kanskje litt jalla men folk skal jo ikke akuratt sitte å glo på den. hehe, funker ivertfall



              detta var alt for denna gang, kommer mer etterhvert..
              støpte akuratt litt på kassa for å gjøre den litt sterkere..
              for håpe den nye suben kommer i løpet av noen dager, sånn at jeg kan blir ferdig med kassa.. å spille litt

              når bassen forsvinner(i slutten av filmen) ville ikke den ene subben mer.. hehe



              mvh Thomas
              SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

              Comment


              • #8
                hei
                kommer med litt fler bilder nå, har jobbet i heile dag. har malt på nytt bunnstoff på båten osv, men det har ikke noe med bilstereo å gjøre.:P
                har fått kommet litt fremover med kassen da. fikk lagt 3 lag, de mattene jeg har er skikkelig tjukke da. jeg kan dele matta i to. dvs 3x2=6. jeg har lagt 6 lag idag. gidder ikke legge fler heller.. den subben er jo ikke så bra at den trenger mer. her kommer bildene:





                ferdig kuttet med stikksaga.. det røyk ikke mindre enn 6 blad til denne jobben.

                her er kassen rullet med Racing bunnstoff. ble litt hardere.. det gjorde nå ivertfall båten..:P

                ble ikke perfekt men skal trekke den sånn at man ikke kan se alle feilene.. hehe.. jeg begynte å lakke, men det ble grimt. så prøvde jeg å trekke med jeg hadde for lite trekk så derfor er det litt rødt og svart:P hehe

                mvh Thomas
                SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

                Comment


                • #9
                  Tøft prosjekt og gøy at du har valgt Digital Designs.
                  Men den subben du får nå spiller bra det synes ivertfall jeg men mulig ikke i så liten kasse da og at det er i en båt. Tror DD`en funker bedere i portet kasse.
                  Last edited by Digital Designs; 16-04-2007, 01:33.
                  2 x DD 1508

                  Hifonics Brutus bx2005d

                  Comment


                  • #10
                    har porten klar vis jeg synes det blir for dårlig med lukket.. vet at kassa er en smule liten. vil heller ha grei lyd og god plass, isteden for best lyd og dårligst plass:P

                    mvh Thomas
                    SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

                    Comment


                    • #11
                      fett! detta blir morro og høre på Er soundmagusen bra? skl kjøpe meg en slik selv den skl dra to 12'' tror du den klarer? du som har forsterkeren!
                      Retteråsen Powered BY:
                      Kenwood
                      Installbay HAMAR

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Taumas View Post
                        har porten klar vis jeg synes det blir for dårlig med lukket.. vet at kassa er en smule liten. vil heller ha grei lyd og god plass, isteden for best lyd og dårligst plass:P

                        mvh Thomas
                        Ja selvfølgelig det må nesten være litt liten kasse fordi det er jo ikke den båten med størst plass heller. Men det blir nok bra, og visst ikke så blir det bra med den subben i bilen når den kommer.(visst den ikke har kommet da)
                        2 x DD 1508

                        Hifonics Brutus bx2005d

                        Comment


                        • #13
                          soundmagusen drar ivertfall 2 kicker subber rimelig bra(de runde)! kompisen min har det.

                          bilen kommer ikke før om et 1,5 år.. jeg er 16 år så har mopeden å kjøre rundt på jeg..og båten.

                          kommer en oppdate nå om noen få straxer, skal bare laste opp bildene

                          mvh Thomas
                          SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

                          Comment


                          • #14
                            hei
                            legger ut noen bilder av dagens arbeid.
                            jeg ble ferdig idag. mangler kun sub'en som etter ole johan skal sendes idag. får nok den på onsdag.
                            må lime fast kassa også. så er alt klart,når det gjelder det elektriske.. må rubbe ned hele båten osv.. båten skal ut til torsdag eller fredag så da må jeg jobbe som faen!.

                            bildene:

                            sparklet med glassfibersparkel og finsparkel.! for en pussejobb..




                            dette er det værste limet jeg har vert borti, ville ikke klistre.. jalla lim!. limpistolen måtte frem og da ble det 1000 ganger bedre!.

                            ikke helt perfekt trekt, men greit nok..

                            terminalene..



                            batterikassa, måtte modde lokket litt for å få det perfekt.

                            ipod lader, vil ikke gå tom for strøm på ipoden.

                            mobilholder og lanterne/neon-lys bryter..

                            jeg har god plass, verre med passasjeren. hehe.

                            subben skal festes med disse sakene.. hater at gjengene går på trekasser/treringer. så detter er jo den perfekte løsningen.!

                            sorry for dårlig kvalitet på bildene, tatt med mobil.
                            kommer sikkert noen bilder og film når subben er kommet..

                            mvh Thomas!
                            SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

                            Comment


                            • #15
                              Ole Johan sender mine DD 1508 idag også. Det blir genialt!
                              Får de vel på onsdag eller torsdag.
                              2 x DD 1508

                              Hifonics Brutus bx2005d

                              Comment

                              Working...
                              X