Elutstyr - Bilvelger
Elutstyr Carplay

Announcement

Collapse
No announcement yet.

langgard: VW Golf GTI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

finnes da nesten ikke kabler under dashen på golf gti

får vel gå på med teip å strips hehe
    men først skal jeg lime fast noen ringer å stifte teppe
    VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

Comment

Skikkelig pågangsmot, dette liker vi!!
      Pioneer PRS

Comment

da planen egentlig var å få 6,5" ene til å ligge vinklet mot meg gikk dass på grunn av frontruta å høyden på dashen ofret jeg luftekanalene på sidene å gjorde det sånn, så da har jeg plass til mellomtone/diskant i a-stolpen som planlagt.

bilder av herligheten og litt dørsider til en a6 som går under kniven(ja kniven:P typ victorinox multiverktøy).
        VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

Comment

også takk til dere som har trua på meg, håper jeg ikke skuffer dere så altfor mye til slutt

Comment

Veldig morro at du tør å satse såpass!!!
            Når jeg lagde mitt dashbord så hadde jeg aldri rørt glassfiber, men er glad for at jeg turte å satse såpass og det lønte seg, og det vil det gjøre for deg og. En lærer veldig mye på å "gutse" sånn..
            Stå på, dette ser ut til å bli bra!

Men med tanke på at du har fått midbassen montert såpass bra hadde jeg villet kjørt en 2 veis løsning istedet... Legg heller mer penger i et godt 2 veis sett, så får du mer for pengene, ihvertfall på denne monteringen. Fordelene med 3 veis sett med en mindre mellomtone (3-4") er nettopp det at du får hevet lydbildet betraktelig uten å ofre så mye arbeid installasjonsmessig.. Men nå har du jo gjort mye arbeid installasjonsmessig, så fordelene med 3 veis faller litt bort i røyken på en måte.

Et lite tips til deg ang temaet ;
            Jeg hadde for rundt om et halvår siden en vinter/bruksbil (Vectra 4x4 91mod) og der hadde jeg 6.5" komposett på dashen nesten on axis.. Jeg prøvde meg frem med mye forskjellig og endte tilslutt opp på Hertz Space K6L. Det 6.5" settet er helt klin rå i mellomtonen.. Den har en varme, dynamikk og detaljer jeg ALDRI har hørt i den prisklassen.. Sitter her i dag og faktisk savner lyden i den bilen, for det var jeg virkelig fornøyd med. Diskanten i det settet er det samme som i det dyreste space og MLK165 og er en perle til den lave prisen. Prøvde mange forskjellige løsninger i den bilen, prøvde også å bytte ut K6L midbassen med HV165 (6.5" i hsk165) men da forsvant mye kvaliteter i mellomtonen, selv om HV165 var en tanke bedre i midbassnivået og tålte en tanke mer juling. Men kvalitetene ellers var i en annen klasse.
            Det settet koster 2990,- og er lydmessig noen hakk over det settet du eier i dag, og koster litt mindre, enklere å montere, færre elementer og delefrekvenser. Og nevnte jeg at det låter veldig bra?
            Last edited by RiZLa; 28-04-2007, 01:57.
            Honda Civic
            Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

nå har jeg jo 3veis settet alt. så me prøvar hehe. er flere astolper å få tak i hehe
              men ser noe av tankegangen her ja så mye mulig det blir byttet ut litt etterhvert om installasjonen blir akseptabel.

nå skal det legges til att jeg var bra irritert når den løsningen der ble klekket ut. naboen trodde det hadde klikka fulstendig for meg når jeg sto å lo som en gal vitenskapsmann å angrep dashen.
              Last edited by langgard; 28-04-2007, 02:02.

Comment

hehe
                må jobbe i garasje med lukka dør vettu jeg tør ikke jobbe ute i alle fall:P

Men blir nok bra det her
                sound.vision.soul

Type R

Comment

er så kjipt å stå inne i garasjen når sola skinner. og på en annen side, mindre støv å støvsuge når en står ute

Comment

bare en sånn ørliten oppdatering.
                    polyester dynka på både framsiden og undersiden på de plasser det er åpent på undersiden.

som noen sikkert legger merke til så har jeg ofret luftekanaler og hanskerom. med god grunn :P luftekanalene har jeg en plan på hanskerommet kaster jeg bare søppel i(samme som rommet i midtkonsolen) så nå har jeg bare sidelommer å kaste søppel i, å dem skal jeg nok beholde siden det ikke går ann å gjemme unna søppla som ligger i de så blir de ryddet litt oftere :P.

å sånn i mellomtiden mens dette tørker så har jeg ryddet opp i masse kabelrot, fortsatt rot men desverre så må mye av kablene ligge slik :/
                    autoriserte defa montører er ikke så veldig rause med stripsen sin :P så har flytta teipa og stripset til den store gullmedaljen.

så nå går kassa ut, kommer vel 3 kvm med mdf + en del kapp snart
                    så da blir det en 12" i hjulbrønn og rockforden som drifkraft enn så lenge(om ingen vil kjøpe den ) kenneth har driver å dytter meg over på små søte genesis forsterkere i steden, fare for att han lykkes snart :P

å sånn angående de som synes jeg bør gå over til 2veis. mulig dette skjer. men da blir det 3veis hertz i bobla

mange baller i lufta? hæææ? han har vi ikke sett

Comment

basserne som sitter i nå. de ser jo i grunn fete ut så vi får se hvordan det blir med bare en i lukka kasse. de spilte jo i grunn bra 2stk i lukka før.

Comment

kenneth er flink til og overtale Du får få deg en tur i volvoen så er du ikke vanskelig og ha med og gjøre du heller
                        sound.vision.soul

Type R

Comment

jeg er da for faan ikke vanskelig å ha med å gjøra hehe.
                          hadde jeg hatt en jobb så hadde det vært genesis og mille for lenge siden okei mille var litt drøyt i første omgang men greit nok

Comment

sånn da ga jeg meg for dagen.
                            nå er det ingen bønn :P nå har jeg revet av filten å skrudd i fra hverandre gamle kassa, kutta fronten i to å saga 1cm bredere kant på ene plata, skrudd i sammen faenskapet.
                            så nå må jeg bare vente til i morgen å håpe jeg får noe mer plater

dempa hjulbrønnen med noe asvaltmatter jeg hadde liggende. ikke opptimalt men passa økonomien min bra.
                            Last edited by langgard; 28-04-2007, 22:57.

Comment

også en annen ting som plutselig slo meg hardt og brutalt var att jeg ikke har tenkt så mye på kasse bak i dashen, eller jeg har tenkt litt på det.

men så kom jeg på att installbay har disse http://installbay.no/product_info.ph...products_id=69
                              så om noen har noen formening om det blir bra eller om jeg må klekke ut noe annet smart

Comment

Originally posted by langgard View Post
                                også en annen ting som plutselig slo meg hardt og brutalt var att jeg ikke har tenkt så mye på kasse bak i dashen, eller jeg har tenkt litt på det.

men så kom jeg på att installbay har disse http://installbay.no/product_info.ph...products_id=69
                                så om noen har noen formening om det blir bra eller om jeg må klekke ut noe annet smart
                                Om du lager dashbordet solid og sterkt ville jeg prøvd uten kasse først.
                                Høyttalere som er ment å stå i dører har veldig høy q, og derfor vil de fungere meget godt IB (infinite baffle).
                                Honda Civic
                                Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Working...
                                X