Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder's Peugeot 307

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thunder's Peugeot 307

Hei folkens, nytt medlem her.

Jeg har tenkt å starte på et lite prosjekt i en -06 pugg 307. Blir nok ikke i nærheten av de prosjektene jeg har sett her inne, men tenkte det kanskje var smart å starte en tråd her for å kunne stille noen spørsmål underveis og kanskje få noen bra tips og trix.

Har sett litt på EMMA reglene og ser kanksje for meg at det blir en tur innom Entry 3-channel i løpet av året for å få noen tilbakemeldinger. Noe spesielt jeg bør huske på underveis i forhold til å konkurrere i EMMA?

Har hittil fått kjøpt inn headunit. Nærmere bestemt en Pioneer DEH-P88RS. Håper dette ikke var et bomskudd. Den kom i posten i går, så jeg satser på å få montert den i løpet av helga. Jeg skal prøve å få tatt noen bilder underveis.

Ellers har jeg tittet på HSK 165 frontsettet fra Hertz, men må sjekke litt angående plass i dørene før jeg bestemmer meg.

Skal prøve å poste litt her i ny og ned, men får kun puslet med bilen i helgene, så det kan bli litt dødtid i mellom hver gang.

PS: Bra forum forresten.
    Tore

Peogeot 307 HDi -06mod

Hei, grattis med nytt prosjekt
    Er en god spiller det der så var absolutt ingen bom. Hvilke forsterkere er det du tenker på til dette prosjektet da? Er bare å fyre på med bilder her så du holder gjengen fornøyd
    Anngående emma vil jeg anbefale deg å kjøpe regelboken deres og gå gjennom den først om du har tenkt til å konkurere.
    Lykke til

Comment

Velkommen skal du være thunder, ser det er din første post

Med tanke på valg av komponenter så er du helt klart på rett spor. Fortsett i den retningen og du sparer deg bryet for mye dårlig kvalitet / irritasjoner over dårlig lyd.
      Reinhardt

Comment

Det viktigste er at du starter i riktig rekkefølge, og så lenge du gjør ting fornuftig så kommer du veldig langt med det.

Start med lyddempingen, og gjør deg helt ferdig med den før du begynner på en annen del i bilen. Start med dørene og bakluka, det er viktigst i bilen din. Husk skiltplata, den vet du skrangler
        Mvh
        Lars Engen

Comment

skiltplata mi ramla av....

pluss at jeg har helsveisa bakluke... der sprakk sparkelen opp (rundt der det var sveisa) - så ja det er krefter i sving når en først monterer stor stereo
          Last edited by vwboy; 04-04-2008, 12:12.
          Reinhardt

Comment

Nå har jeg hatt original spilleren ute, men der var det en merkelig kontakt. Ville ikke klippe den av da jeg vil ha muligheten til å sette inn igjen original radio senere. Noen som vet om det finnes en overgang fra denne merkelige kontakten til ISO? (Kun mobilbilder desverre)

Til og med radioantennekontaken var merkelig på bilen min. Dette er vel prisen man må betale for å ha kjøpt fransk bil

Tore

Peogeot 307 HDi -06mod

Comment

Da det gjelder forsterkere, så har jeg to Rockford Fosgate forsterkere liggende som er noen år gamle. Planen var å bruke disse til å begynne med.

Forsterkerne ser sånn ut begge to:

Den ene heter Power 501BD og er en monoforsterker. Den andre heter Power551X og er en 4 kanals forsterker. Planen var å brokoble 551X på frontsettet, og bruke 501BD på en dobbelspola punch 12" (som skal byttes ut etterhvert), så det blir et 3-kanals oppsett.

Høres dette fornuftig ut?

Har forresten gått til innkjøp av noen pakker med Vibroplast M1 og litt 4mm splen som skal inn i dørene etterhvert.
              Tore

Peogeot 307 HDi -06mod

Comment

Hvorfor brokoble frontsettet?

Comment

Stikk innom Audio Art, de har overgang fra orginalt ledningsnett til ISO, så slipper du å klippe.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by thunder View Post
                    Da det gjelder forsterkere, så har jeg to Rockford Fosgate forsterkere liggende som er noen år gamle. Planen var å bruke disse til å begynne med.

Forsterkerne ser sånn ut begge to:

Den ene heter Power 501BD og er en monoforsterker. Den andre heter Power551X og er en 4 kanals forsterker. Planen var å brokoble 551X på frontsettet, og bruke 501BD på en dobbelspola punch 12" (som skal byttes ut etterhvert), så det blir et 3-kanals oppsett.

Høres dette fornuftig ut?

Har forresten gått til innkjøp av noen pakker med Vibroplast M1 og litt 4mm splen som skal inn i dørene etterhvert.
                    Kjør heller frontsettet aktivt når du har 4 kanaler til rådighet.
                    Da får du brukt P88RS'n til det fulle med 3 veis aktiv deling.
                    Du trenger ikke delefilter når du kjører aktivt da spilleren gjør delingen.

Da ville jeg også kjøpt komponentene løst og valgt HV165 midbassen som følger med hsk settet og kjørt space 1 diskanten sammen med dem.
                    Da blir det bra

Comment

Takk for gode tilbakemeldinger. Forslaget med aktiv deling likte jeg. Finnes det noen oversikt over anbefalte delefrekvenser og hvor mange dB/oktav man bør dele med?

Jeg skal til Audio art på mandag morgen! Takk for tipset.
                      Tore

Peogeot 307 HDi -06mod

Comment

Originalt dashbord:

Dashbord etter at spilleren er montert:

Ja, originalt oppbevaringsrom til å ha under spilleren er bestilt.

Jeg brukte en Pioneer overgang som var laget til bilen min da jeg monterte spilleren (CA-R-PI.162). Denne gjør så jeg får brukt den originale fjernkontrollen på rattstammen. I tillegg har den mulighet for å justere lyset i spilleren sammen med kjørelysene på bilen (lyset i dashbordet tennes automatisk da det blir mørkt). Er det noen som vet hvor jeg må koble til for å få denne funksjonen til å virke?
                        Tore

Peogeot 307 HDi -06mod

Comment

Originally posted by thunder View Post
                          tillegg har den mulighet for å justere lyset i spilleren sammen med kjørelysene på bilen (lyset i dashbordet tennes automatisk da det blir mørkt). Er det noen som vet hvor jeg må koble til for å få denne funksjonen til å virke?
                          Det skal være en ledning merket med "ill." eller "illumination" eller noko slikt
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg har funnet ledningen på adapteret fra Pioneer. Det jeg lurer på er hvor i bilen jeg kan finne en ledning som gir rett signal til Pioneer adapteret.
                            Tore

Peogeot 307 HDi -06mod

Comment

Hadde tatt en kjapp telefon til en Peugeotforhandler og hørt med de Tryggest det.
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
                              X