Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fryd1lund's Mercedes Benz 190E

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fryd1lund's Mercedes Benz 190E

Da har jeg kjøpt meg ny bil og skal nå begynne og sette inn igjen anlegg i denne. da har jeg noen spm.

Om jeg skal lage kasse selv, hvordan lønner seg? portet med bassporten opp i "førstehjelpsluka" her er det en plastboks jeg skal ta ut

hvor finner jeg hull i brannveggen?

Hvor store høytalere kan jeg ha forran?

Det jeg i førsteomgang skal ha inn er:
    Boss skjerm( låner av en venn.) har selv alpine som skal inn etterhvert
    Rf 850.2
    Rf 450.4
    Northstar nsb40 bak
    2 stk MTX i bassworx kasse i første omgang
    Alpine type X bak( ja skal ha høyt bak)

Bilen:
    Mercedes 190E
    2liter med automat
    1986 modell
    km stand ca 300 000
    Godkjent senket 30MM forran og bak
    Borbet felger, 15" med 205 dekk, dette er også gokjent

Vil gjøre med bilen:
    bakrutesenker
    Evo1 spoilern
    tone ruter.
    Attached Files
    Last edited by Fryd1lund; 15-04-2008, 09:06.
    Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
    Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

Har fått inn utstyret nå men er ikke fornøyd med lyden og trykket inn. Vurderer og lage kasse og planene faller nok kanskje opp imot 2 stk alpine type R10".

Da kommer spørsmålene. '
    hvor stor kasse?
    hvor stor port?
    har planer om å prøve å få porten opp i der det var førstehjelpsluke. kan jeg lage port som er hele denne størelsen eller blir det for stort? den er vel ca 15CMX30cm eller noe i den duren

front høytalere er 4" noen som har forslag her? har vurdert MB Quart

er det dumt og ha tweeterne veldig nærme hverandre? har en liten tanke på hva jeg kan gjøre med de om det ikke ødelegger mye
    Last edited by Fryd1lund; 15-04-2008, 09:01.

Comment

Da er en del nye komponenter på vei. har gått til anskaffelse av et MB quart 10 cm sett forran

Skal ha planet 3 veis bak og lurer litt på om noen har noen lure forslag til montering av 10 cm i dette settet? diskant og midbass har alt plass, er kuttet ut hull til midbass fra før så bruker oppigjen dette men må ha hjelp av noen smarte hoder til 10cm en
      Last edited by Fryd1lund; 28-05-2008, 15:01.

Comment

Da er nye komponenter i hus. montert MB Quart sine 10 Cm forran og kommer er planet 3 veis sett bak bare jeg finner ut hvor jeg skal ha mellomtonen.

Noen som har forslag til hvor jeg kan ha 10cm ene bak i bilen?

Mb ene er av typen MB Quart RUA 210 og jeg synes disse fikk utrolig pen lyd selv med den dårlige orginal monteringen til merchedes
        Attached Files
        Last edited by Fryd1lund; 29-05-2008, 12:18.

Comment

En kompis har 190, og det han har gjort er å ha førstehjelpsporten oppe + skjære ut hullene til høytalere i hattehylla.
          Han har 2x 12 av ett merke jeg ikke husker navnet på (høres tyskt ut) drevet av samme rf forsterker som du har. Han har i tillegg lukka kasse, vendt bakover mot bagasjerom.

Ihvertfall, det trykker mildt sagt JÆVLIG bra i den bilen hans!

Men så er det jo nesten bare bass, da høytalerplasseringen på dashboardet ikke er noe særlig. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg prøvd å fått til 10cm i døra + hatt diskantene på dashen
          1989 Volvo 740 GL

Comment

Nå kommer noen skrytebilder av bilen og oppdatering på hva som skjer med anlegget kommer i morgen når alt er ferdig.

Hattehylla blir bygd om i store deler og håper dette blir som ønsket.
            Attached Files

Comment

Hattehylla er ikke helt ferdig men kan legge opp en del bilder av hvordan det er foreløbig.

Det satt 2 stk dårlige plater oppå hylla der 6,5" ene satt . I utgangspunktet skulle jeg kun bytte ut disse platene men når jeg og en venn først startet bygger vi om nesten hele hattehyllen

Det som gjenstår i kveld med hatte hylla er å få den trekt. skal lage en liten opphøyning i midten der bassporten skal stå. Dette blir en 6" bassport for utsene sin del.
              Attached Files
              Last edited by Fryd1lund; 06-06-2008, 11:45.

Comment

Jeg synes du skulle legge in den smilien som logo under trekket til hattehylla

Comment

Originally posted by h-75k View Post
                  Jeg synes du skulle legge in den smilien som logo under trekket til hattehylla
                  Haha Med lysende øyne!
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

ja men det er det ikke plass til(A) den smilyen ble et resultat av utkutting til 6,5" ene. hehe hylla er nå ferdig trekt men må fjerne litt metall for å få plass til bassporten, håper å bli ferdig med dette i morra og da kommer det flere bilder=)

Comment

Da har jeg kommet litt lenger, jobber oppmot å få bilen delvis klar til strømmen 17 juni så jeg kan få noen tips og triks der.

Det som har blitt gjort over helgen er å få ferdig hattehylla, fått tweeterne ned i dørene og litt anna småplokk.

Arbeidsfordelingen mellom meg og fredrik som har jobbet på bilen i helgen har stort sett vært at jeg har gjort grov arbeid og kobling mens han har hatt siste finish og "kjærring" jobbene. sånn som å bøye stifter og lignende=)

Hattehylla er festet med 6 skruer med mutter på baksiden så tror ikke den tar seg noen vei
                      Attached Files

Comment

Jeg må bare spørre, hvorfor i alverden skal du ha høytalere bak for? er vel ikke multimedia dette+at du bruker et 3 veis bak, er vel mer normalt å hatt d foran i bilen? jeg bare lurer?
                        Ronny Karlsen
                        02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                        96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                        Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

skal treveis inn forran også men har brukt litt tid på å få tak i noen som kunne glassfiber

hvorfor høyt bak er fordi jeg liker å ha litt lyd bakfra også, jeg blåser sånnsett i hva dere mener om å ha ting bak eller ikke.

og planen er etterhvert å prøve på multimedia anlegg også når jg får råd til dvd spiller med surround

Comment

Originally posted by Fryd1lund View Post
                            skal treveis inn forran også men har brukt litt tid på å få tak i noen som kunne glassfiber

hvorfor høyt bak er fordi jeg liker å ha litt lyd bakfra også, jeg blåser sånnsett i hva dere mener om å ha ting bak eller ikke.

og planen er etterhvert å prøve på multimedia anlegg også når jg får råd til dvd spiller med surround
                            helt greit d, jeg bare spurte på en vennlig måte jeg da
                            Ronny Karlsen
                            02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                            96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                            Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

jaja følte bare at jeg måtte svare bestemt for å slippe 200 like spm=) hehe..

Comment

Working...
                              X