Announcement

Collapse
No announcement yet.

mazda 323 mini proskjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mazda 323 mini proskjekt

    kjøpte meg en liten 323 i vinter.
    hadde en liten periode en kicker 12" l5 i den.
    men brant forsterkeren.....

    så fyrte til og kjøpte meg to små søte 8" kicker l5 er med en forsterker
    har også ett magnat frontsett i den.

    kassene skal lages nye i og med att di er feil volum. feil port. og allt for tynt materiell


    men er smålig kommet i gang.er dårlig på å huske å ta bilder men kan s eom jeg får tatt noen i morgen

    syns folket så langt ?

  • #2
    Why 8"? :O

    Comment


    • #3
      Originally posted by Boomboxx View Post
      Why 8"? :O

      ville teste noe nytt
      finere lyd. men samtidig ha nesten like mye trykk.
      er overaskende bra trykk i di små tassene der :P
      er morsomt å se på ^^,

      forsterkeren er forresten en rochfrod fossgate PUCH p650.2

      Comment


      • #4
        8" er fet
        man blir alltid overasket av små subber, for de spiller ikke så mye dårligere en de store. så kan du ha mindre kasse til dem også.

        Comment


        • #5
          Originally posted by vegardrs View Post
          8" er fet
          man blir alltid overasket av små subber, for de spiller ikke så mye dårligere en de store. så kan du ha mindre kasse til dem også.
          ja jeg har fått en ny kjærlighet
          utrolig kult å se på di små tassene spille så bra
          og så så mye reinere lyd man får
          er helt rått :P

          Comment


          • #6
            Renere lyd? Hmm
            Skjønner ikke helt hvorfor 8" skal ha renere lyd enn f.eks 12"..
            Subben skal jo spille subfrekvenser som gjerne er 50hz og ned. Da må jo en 8" slite litt og må presses mer for å få samme output og dynamikk. Da vil jeg tro at man får dårligere lyd.

            Men ja, er moro med små elementer som man kan overrakse folk med!
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Hifonic View Post
              Renere lyd? Hmm
              Skjønner ikke helt hvorfor 8" skal ha renere lyd enn f.eks 12"..
              Subben skal jo spille subfrekvenser som gjerne er 50hz og ned. Da må jo en 8" slite litt og må presses mer for å få samme output og dynamikk. Da vil jeg tro at man får dårligere lyd.

              Men ja, er moro med små elementer som man kan overrakse folk med!
              Vel, nå er det vel ikke akkurat "ren" lyd i Kickerne mine, men hvis vi snakker høykvalitetselementer, så skjønner ikke jeg hvorfor en 8" skal låte penere enn en 18". De er ikke akkurat laget for å spille samme frekvensområde, for å si det sånn... 8" går tom lenge før den når akseptable volum v/ 30 hz, og da høres den slett ikke pen ut.

              Comment


              • #8
                hehe
                men ren lyd i min sammenheng er at subben klarer å henge med
                frontsettet og att du faktisk hører musikk samtidig som du har litt trykk.

                med 12" eren bar det bare masse buldring og hele stakkars bilen holdt på å riste sundt.

                klart hadde sikekrt hjelpt litt med demping osv men dette er en vinterbil
                mye pengene orker jeg ikke bruke på den

                Comment


                • #9
                  da ble det bygd nye kasser
                  to stykk på 28.3 L pluss port...
                  syns det ble overasket bra.













                  trekkingen var litt av en utfordring med biltemas uber elastiske filt...








                  og så en liten testemåling :P uten db plate

                  Comment


                  • #10
                    jævli bra.stå på
                    Bjørn M Wilhelmsen
                    Team Alta Bilstereo
                    www.emmanorway.com

                    Comment


                    • #11
                      Tror faktisk, med fordel, at du kunne hatt en større forsterker altså.. Mulig det er bare jeg som har dårlig erfaring med de Punch forsterkerene, men jeg syntes det virker som de er litt for strømsvake.. ? :/


                      Ellers er det tøft at du bruker 8", ikke så mange som gjør det akkurat
                      Mvh.
                      Roy
                      Mob: 40 30 99 06

                      Comment


                      • #12
                        kunne fint hatt myyye større forsterker
                        men l5 ene tåler en det "juse"


                        forsterkervalget lå nokk på økonomien
                        men med en "liten" forsterker og ingen lydemping som helst syntes jeg det ble ganske bra


                        hmmm strømsvak ?
                        får nokk av strømm denne forsterkeren
                        fikk samme db med motor av. motor på. og ruset motor


                        er morro att så små elementer faktiskt kan spille temmelig høyt
                        pluss att jeg kan sette meg i bilen og sette på all slags musikk og man faktisk kan høre musikk istedenfor masse bildring


                        er storfornøyd <3

                        Comment


                        • #13
                          Det der så sinnsykt bra ut. Endelig godt å se noen flere som bruker L-port design og ikke bare bassrør og lukka kasser.

                          Det er bra # for 2 8" til å være.

                          Og hvilken tuning er det på kassene?
                          Pioneer - Hertz - Zealum
                          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                          Comment


                          • #14
                            jau ble overasket over effekten
                            rooky klassen i fjord hadde vist rekord på 137 db så (anlegg under 10000 kr)

                            kassene er maks spl fra kicker.com

                            Comment


                            • #15
                              Kult at noen tør å prøve nytt ja... skal selv prøve meg på 2 x 8" i bilen...

                              Tror mange har undervurdert 8"ere for mye pr idag... HVIS man bygge riktig kasse / 100% mål , tunne dem riktig , kjører godt med effekt så tror jeg 8"ere kan spille like BRA som 10"/12" ere...!

                              Regner med det er ikke mange som har behov for deling langt under 50Hz assa..!

                              Fins mange GODE 8" på markedet..Det er det helt sikkert!

                              Det jeg IKKE skjønner hvorfor man på død liv da SKAL ha inn 2 x12 / 3x 10" / 2x 15" osv..

                              Jeg har klart meg fint med 1 x 10" lenge jeg nå og syns den spiller penere og bedre enn di 2 x12 " jeg hadde i lang tid tilbake..

                              Men nå er jeg mer fokus på SQ og ikks SPL greier da... Grunnen til jeg NÅ skal prøve meg på 2 x 8" er å spare plass i bagasrommet og heller flytte 8" i hatthylla.... Det skal støpes ei kasse der da mine 8" passer fint der ++ at di også kommer til å sitte inni bilen.

                              Blir spenndene på når Anders F. blir litt ledig og skal utføre jobben der..

                              Comment

                              Working...
                              X