Announcement

Collapse
No announcement yet.

JoBBe : Volvo 945SE/LT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Man lærer ikke så lenge man ikke prøver , ser jo bra ut på bilde Jobbe kanskje lakke a-stolpene i stedet??? d gjorde jeg å d angrer jeg ikke på.
    Ronny Karlsen
    02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
    96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
    Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

    Comment


    • #92
      ser bra ut dette ja synd med motoren, men om du får inn en fb med turbo så har du jo vx3 og 531 topp og det er jo snasent

      lurer på å begyne med dørene mine snart jeg også, men litt usikker på om jeg vil ha midbassen så langt nede... får se hva jeg får til
      Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

      Comment


      • #93
        Originally posted by mrZipp0 View Post
        ser bra ut dette ja synd med motoren, men om du får inn en fb med turbo så har du jo vx3 og 531 topp og det er jo snasent

        lurer på å begyne med dørene mine snart jeg også, men litt usikker på om jeg vil ha midbassen så langt nede... får se hva jeg får til
        Hadde 531 med vx3 på FK'n å jeg da

        Comment


        • #94
          Hvis det er interesse så kan jeg godt oppdatere hvordan det blir med "ny" motor også. Spør fordi dette tross alt er ett bilstereoforum,hehe

          Comment


          • #95
            Du hadde vel kanskje det ja :P da er blir det vel ikke store forsjellen :P for min del kan du godt oppdatere med hele bilen, men er kanskje ikke av intresse for en del andre..

            Mulig jeg ikke har fått det med meg nå, men kjører du med HV200 og diskant, eller kjører du 3veis? ville kanskje anbefalt 3vei når det er så stort sprang mellom size...

            mulig noen er uenig men...
            Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

            Comment


            • #96
              Da oppdaterer jeg med bilder av motorbygg også Tror det blir stor forskjell da jeg går over fra 13mm råder,til h-profil å muligens smidde stempel. Bytter også turbo til en garret T35 go for 400hk på 2bar

              Tilbake til stereo,jeg kjører 3veis HV200 på mid bass,HV130 på mellomtone,å foreløbi DT16 diskanter,de blir byttet til fordel for HT25 når økonomien tillater det. Nå er det "ny" motor for alle penga. Fikk pris på ny bunndel idag,dvs råder å stempler av topp kvalitet : 12 000 - 18 000.. Da begynner vi å snakke penger når jeg skal ha en del andre ting som f.eks ny vannpumpe,ny oljepumpe,rådelager og veivlager. Men jeg ser IKKE mørtk på å koste på 20 000 på en så gammel bil,da vet jeg hvertfall at motor mest sannsynlig vil vare til jeg kjører i en vegg eller noe :P

              Comment


              • #97
                NB : Er det en feil på sida til IB,eller er HT20 Hi-energy å HT25 Energy serie? Får ikke det til å stemme...

                Comment


                • #98
                  Da tar vi en mini update.Et veldig dårlig bilde,ble tatt mot sola,ser at jeg ikke nødvendigvis trenger å gjøre det noe mer....

                  Framside av motorblokk ( opp ned )




                  Dette ble litt bedre,heheh. Vises godt at motor er brukt for å si det sånn,men jeg ble overrasket over hvordan det sto til i motoren Så veldig bra ut,kunne ikke se noe slitekant eller noe,men er vel bare dagdrømming å håpe på at jeg slipper unna med kun honing...



                  Ett strøk lakk eller 2 skal den ivertfall få. Skal også polere en del ting å tang,som f.eks alle reimhjul,dynamo osv.Tror denne kan bli bra.

                  Comment


                  • #99
                    Imårra (eller en dag det ikke blir overtid på jobb) skal jeg ta av de siste reimhjulene,ta ut råder,stempler å veiv (oljepumpe å sånne ting å såklart) så skal jeg begynne å vaske den Den gleder seg til det,heheh.

                    Skal også gjøres endel kosmetiske ting med bilen,kan vel vente litt med å si mer om det.

                    Comment


                    • ville gått for Space1 diskanten jeg men d er min mening
                      Ronny Karlsen
                      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                      Comment


                      • Originally posted by bmw520 View Post
                        ville gått for Space1 diskanten jeg men d er min mening
                        Okei,tar imot alt av tips med takk IB anbefalte selv HT25,har allerede kjøpt delefilter ser du,å det delefilteret delte på en frekvens som var perfekt for HT25 Skal se litt på specs å sammenlikne litt så finner jeg vell ut av noe.

                        Comment


                        • Hmm,så litt på filteret mitt nå :

                          http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=815

                          Der står det at mid bass(ene) paralell kobles..Da blir det jo ikke 3veis. Hvorfor skal man gjøre det når man har en utgang for midbass å en for mellomtone? Lukta rart dette :P hehe

                          Comment


                          • det er for at det er beregnet til å ha to elementer i parralel på bass kanalen på filteret
                            VW Golf 4
                            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                            Simen Sormbråten

                            Comment


                            • jojo,men når man har 2 bass,2midbass,2diskanter å 2 filter er det vel like greit å bruke en kanal til hver høytaler? :S

                              Comment


                              • jeg vil jo ikke at mid bass å mellomtonen skal spille nøyaktig samme frekvensene.. da er det jo egentlig ikke 3-veis system lenger.

                                Comment

                                Working...
                                X