Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knuts Lancer med 4x15" Cerwin Wega og god bagasjeplass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    jeg hadde problem med at det kom et dunk i høytalerne mine før, men da hadde jeg kobla styrestrømen til forsterken rett på tenninga istede for å koble den til på spilleren der jeg skulle ha kobla den. og etter at jeg flyta den ledningen har jeg ikke hatt noen problemer med dunk.

    og hva slags spiller bruker du nå?
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #17
      Takk for velkomst meldingen simso! Jeg har koblet det slik du beskriver du hadde gjort det! Er det en egen utgang for styrestrømmen til forsterkerene? Det må sjekkes.

      Jeg har en rå biltema spiller til 499 kr!!! Den har alt bortsett fra CD drev å andre ting du forventer deg på en spiller nå i dag

      Jeg skal kikke på tråden din!

      Jeg har foresten beskrevet "bagasjeroms-suben" mer i detalj i post number 2 i denne tråden. Der har jeg prøvd å skrive en liten guide til eventuelle andre som vil ha bagasjeplass og jordskjelvs trykk i bassen


      Knut

      Comment


      • #18
        Originally posted by nordviks View Post
        Takk for velkomst meldingen simso! Jeg har koblet det slik du beskriver du hadde gjort det! Er det en egen utgang for styrestrømmen til forsterkerene? Det må sjekkes.


        Knut
        Den er vanligvis blå eller blå og hvit den styrestrømsledningen du sikter til.Mulig står det REM eller Remote på den. Hvor har du lagt signal å strømkabler?

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jobbe88 View Post
          Den er vanligvis blå eller blå og hvit den styrestrømsledningen du sikter til.Mulig står det REM eller Remote på den. Hvor har du lagt signal å strømkabler?
          Når du sier det så mener jeg å ha sett en remote kabel i bruksanvisningen... Jeg har lagt alle kablene nedover midtgangen i bilen . Forde det var lettest å få til.

          Knut

          Comment


          • #20
            gjelder det også strømkabelen?

            signalkabelene burde ikke ligge sammen med strømkabelen da dette antagelig vis lager støy
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • #21
              Originally posted by simso View Post
              gjelder det også strømkabelen?

              signalkabelene burde ikke ligge sammen med strømkabelen da dette antagelig vis lager støy
              Ja, jeg er skyldig Jeg gadd ikke å ta noen omveier, da jeg var for ivrig. Jeg måtte bare ha lyd ASAP.

              Knut

              Comment


              • #22
                da fant vi ut av det også da. du får legge om kabelene dine, jeg vill anbefale deg å legge signal på en side av bilen og strøm på andre siden
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

                Comment


                • #23
                  Originally posted by simso View Post
                  da fant vi ut av det også da. du får legge om kabelene dine, jeg vill anbefale deg å legge signal på en side av bilen og strøm på andre siden
                  Takk for hjelpen simso! Jeg tror du har rett! Skal sjekke om kablene er lange nok...


                  Knut

                  Comment


                  • #24
                    Jeg har nå gått over hoved prosjekt posten min å linket forklarende bilder til teksten. Det ligger også 15 bilder i mitt Picasa prosjekt galleri. Link til denne finnes overst i den første posten!

                    Knut

                    Comment


                    • #25
                      Artig tråd dette

                      Men hvorfor er det ikke vits å prøve å spille f.eks 40hz toner i en bil?
                      Og du tror ikke den 12mm plata som det står to 15" i sliter litt?
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Hifonic View Post
                        Artig tråd dette

                        Men hvorfor er det ikke vits å prøve å spille f.eks 40hz toner i en bil?
                        Og du tror ikke den 12mm plata som det står to 15" i sliter litt?
                        Angående frekvenser under 50hz i bil. Så er det mulig, det var bare en side av teorien om lydbølger jeg manglet, beklager uttalelsen!

                        12mm platen min kan diskuteres, ja Den har gjennomgående maskinskruer med muter og skiver, så den stikker ikke noen vei. men... den kunne vært tykkere og avstivet. Tenker jeg får litt ekstra risting i bilen da


                        Knut
                        Last edited by nordviks; 18-06-2008, 10:53.

                        Comment


                        • #27
                          hvis du tror 50hz er det laveste som kan høres i bil tror jeg du muligens bør høre bilen til Hifonic.. Eller de fleste andre her inne for den saks skyld
                          www.eirikaspaas.com

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by nordviks
                            Jeg fant ut etter noen år med hi-fi og selvbygg, att det jeg opfattet som dyp bass var rundt 50-60hz. Jeg fant også ut at ørene mine har vanskelig for å opfatte lyd under disse frekvensene. Jeg har testet dette selv med høytalere som går ned til 30hz i stua. Jeg har spilt 35hz og sett elementet bevege seg uten å høre annet en friksjon og ulyder fra elemtet. Jeg har eksprementert i timesvis med dette!

                            Jeg fant også ut at det er kun ett fåtall av mennesker som opfatter lyd under 35hz. Det er heller nesten ikke spilt inn musikk der disse frekvensene blir brukt (<40hz).

                            Her er noen referanse på umuligheten av å gjengi lyd under 50hz i bil:
                            http://en.wikipedia.org/wiki/Wavelength
                            http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb021999.htm

                            22 feet = 6.7056 meter


                            Knut

                            FAIL (titegn)
                            Pioneer - Hertz - Zealum
                            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                            Comment


                            • #29
                              Så om jeg deler suben min bratt ved 50hz, så skal jeg ikke kunne høre den i bilen min? Hmm...
                              Mvh Tony Bardalen
                              [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

                              Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

                              Comment


                              • #30
                                Uhm, sub'n min er delt bratt ved 50hz... får bare kaste den da, trenger jo ikke den!

                                \o/ penger spart! \o/
                                Mvh
                                Rolf Try Nygård

                                Comment

                                Working...
                                X