Ser bra ut!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Toyota Camry (Totalombygning)
Collapse
X
-
Her er det oppussing av bakstilling sliping og grunning
Montert nye bremseskjold og caliperfester samt fester for park bremsesko.
Navet glassblåst grunna, lakka og pakka opp igjen med fett samt montert
litt høytalerkasser har det blitt også, sparkla og forsterka dem et par ganger til.Hugo
WWW.HUGOH.NO
Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)
Comment
-
prøver i alle fall.
Originally posted by golfnos View Postskal si du går grundig til verks når det først skjer noe i verkstedet *bøye seg*
men her kommer litt til hva jeg har surra med i det siste, desverre litt tregt siden jeg venter på litt deler her og litt deler der, og aldri det som trenger for å komplettere noe alltid motsatt men men:P hehe
hathylla med innlegg, trekt logon min samt nettside adressa er uthevet i skaien litt vansklig og se men har blitt bedre etter vært
nytt senkesett fra hr tuv godkjent, og de råeste kyb gassdemperene rundt bilen.
neste blir vel og spore opp noe coiloversaker etter vert engang
høytalerkassene klare for montering snart, grovslipt og tectylbehandlet bare siden disse ikke blir synlige så da er det ikke så høy krav til utvendig finnish men tatt vekk grove kanter og hatt på tectyl siden den fester seg alle stand omtrent samt at det blir en mørk overflate som gjør den mere usynlig under dekslet.
glassblåst, smurt opp og kontrollert alle tetninger og foringer på caliperene og montert i sammen igjen med store greenstuff klosser fra ebc, ble litt overasket hvor mye større grenstuff klossene sine bremseflate er kontra orginale men godt med gode bremser når en drar på masse tung stereo
så prøver jeg og holde litt på temaet fra inni bilen, sort,blått og lilla hehe litt syk farge men men vi får så kan alltids lakke om det også
får bare håpe resten av understellsdelene dukker opp dem har snart vært norge rundt nå jo:SHugo
WWW.HUGOH.NO
Comment
-
Ser ut til å bli litt av en fargeklatt det der:PPioneer - Hertz - Zealum
Prosjekt Volkswagen Passat 3B
Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr
Comment
-
bremser
Bremser bak begynner og tar form, må en tur til på toyota til uka og bestille noen småtterier så blir andre sida ordna også
men men ting tar tid om dagen for det er joggu meg ikke bare bare og kjøpe deler, i alle fall ikke når en får feil 2 av 3 forsøk på det meste så nå har snart dreve på i 3 uker bare med dettaHugo
WWW.HUGOH.NO
Comment
-
puh
:P
vel vel så var det pån igjen da:P :wink:
i det siste så har det gått frem og tilbake frem og tilbake, for og si det slik bremseoverhaling og understellsarbeid på camry er ingen liten jobb når du må kjøpe rubbel og bit nytt, det eneste jeg klarte og berge fra gammern var calipera men men nå er det nytt understell og eksos så bir ikke verst
litt brems og demper foran også
trekt opp igjen sideputene til baksetet for og bruke dem som en del av installasjonen og sidedekslene så blir mer helhetlig nå, artig og sjå
hvor mye av detta som blir visan når dekslan til batteri osv kommer det får en se
men begynner og ha en vill plan for dem uttover vintern
et til fremafra
bakende med eksosrør blir nok litt mer modding kansje men nå får det væra slik men nå er det i alle fall 2,5 tom nesten hele veien 2 tom ut av forgreningspotta dette blir kansje bygget om og droppet når det evnt. blir turbo da vil jeg ha 2,5 hele veien om ikke før
Hugo
WWW.HUGOH.NO
Comment
-
Originally posted by MrNæss View PostSer bra ut ossen endepotter er det du har der? Biltema?Hugo
WWW.HUGOH.NO
Comment
-
Originally posted by hugoh View PostDet ble en del biltema deler på denna eksosen ja, orker ikke og betala styggmye for nesten samma varen bare det står ferreti på det etc... igrunn husker ikke men kjøpte ei slik rustfripotte med uttagbar demper og greier for noen år sia og konstruksjonsmessig og utseende var så si likt bortsett fra at den kosta dobbelt så mye ganger 2 omtrent, ble greit fornøyd med detta også
Men de pottene der går det ann å skru ut de røre som er inni potta på en måte?:P det er jo et rør inni røre.heheVolvo 240 Turbo!
Volvo Amazon Prosjekt...
Comment
-
Originally posted by MrNæss View PostOk, skjønner helt enig, ikke noe vits i kjøpe annet bare for merke. enkelte ting fra biltema funker knall
Men de pottene der går det ann å skru ut de røre som er inni potta på en måte?:P det er jo et rør inni røre.heheHugo
WWW.HUGOH.NO
Comment
-
Da har jeg pusla litt med kabler og kabeltrekking, så nå er det old school nå
Terminering hvor jeg lodder alle ender på kabler og koplinger, samt at jeg trekker kablene med beskyttende strømpe hvor jeg legger grå strømpe på strøm og sort på jord,forsegla med krympestrømpe.
Så nå blir det montert noen metallklips i tilegg for og holde kablene på plass i gatene fremover.
Dett var dett for nå :lol:Hugo
WWW.HUGOH.NO
Comment
-
Tilbake igjen smått om senn
Hei Igjen
tror jeg begynner og få slik halvårmodus på oppdatteringer og modifiseringer jeg men men, ca et halvt år til årets sessong så kansje jeg snart havner i høygear i alle fall på god vei, med friuker og div fra mars så skal det nok bli gjort litt..
Desverre startet årets andre mnd. med en muskelbettenelse av det helt store så måtte parkere jobben litt og gjøre helt andre ting ei uke + helsepastiller ifølge legen, så da ble det de sysler kroppen tålte i verkstedet og litt tv og slik å vips så var pluttselig nesten alle kabler trekt, festet og ordna, basskassen ble slipt og trekt, subber montert, og med god hjelp fra ivrige familiemedlemmer med friske skuldrer og aklser så løftet dem inn beistet av ei kasse så jeg fikk montere den, dernest lagde jeg alle stereokabler, støydempa litt, festa de kablene jeg kunne klare på mest humant vis, trakk kabler, sveisa siste brakett/racket grunnet og montert, hadde et ideras og satte en del av det igang, så med god hjelp en søndag her igår så fikk jeg finstripsa og skrudd alle kabler der jeg ikke klarte det selv pga. skaden min så fikk vi henta litt matrialer hos en annen bilstereokompis av meg og joggu meg støpt første delen av nye dashbordet også
men nå over til bildene
Kassen ferdigslipt klar for trekking
Kassen sprøytet med kontaktlim
Skai sprøytet med kontaktlim klar for trekking + 10 min ca
Kassen har etter trekking blitt dempet ytterligere med stp butyl/asfaltplater.
Før elementene går på plass
ODR DSP Rack grunnet klar for lakkering
ODR DSP montert på racket klart for montering i bilen
Kassen på plass, ODR på plass.
Viser sub kassen innfestninger 3, m4 skruer på hver side av kassen som i tilegg sitter på press pasning så skruenes jobb er og hindre kassen fra og bevege seg opp og ut av passning, sitter som støpt, ved siden av er det ei jordingskinne hvor alle jordingspunktene til stereoen sitter, i tilegg til ODR på venstre side.
Og med god hjelp og motivasjon så gikk vi til angrep på en av de største jobbene innvendig, nemlig fabrikering av nytt dashbord, så her er vi igang med og stifte fast og strekke samt lime fast fleece fra utsjærte deler fra orginaldashbord for og ha pasning til karosseri, samt eget fabrikert stålsjellet ifront.
Her har vi da justert lengder, klippet stiftet og strukket og limt fast fleecen og satt den veldig godt inn med polyester for og gjøre den til fast form og jobbe med, så nå skal det få herde og gjære ei ukes tid mens jeg er på jobb, så skal jeg sjekke hvorvidt jeg kan plukke det ut eller om jeg må forsterke det ytterligere :P
Et bilde til etter polyesterdynking fra andre siden.Hugo
WWW.HUGOH.NO
Comment
Comment