Kanskje på tide med en oppdatering.
Anlegget ble montert på 15 timer de 2 siste døgnene før jeg reiste på biltur nedover i Europa.
Fikk derfor ikke tatt så mye bilder av prosessen.
En del skal gjøres på nytt fordi det ble noen hasteløsninger, bla. innfestingen av midbasser i dørene og løsningen med konvensjonelle høyttalergriller over basselementene bak.
Men det ble lyd, og joda jeg synes det låter riktig så bra selv om en del justering gjenstår.
Slenger inn ettpar bilder av mellomtone-diskantmonteringen, disse skal trekkes på nytt, og mest sansynelig i samme stoff.
Kommer mer etter hvert.
Mvh
Dag Johansen
"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Pent. foreløpig meget pent, regner med det blir bedre seende ut om du senker midbassen og trekker i samme stoff som dashbord, men det er nå bare min mening Lykke til videre.
Hehe, det er ikke en midbass nei, og ikke er det en 3" dome heller, ikke engang 2", men en liten 38mm mellomtone.
Den låter helt fantastisk, men den kan selvfølgelig ikke spille særlig dypt.
Skal prøve den ned til 8-900Hz.
Å trekke podene i samme stoff som dasjen i Benzen er uaktuelt, passer det ikke sømløst inn i interiøret er det bedre at det skiller seg ut.
Jeg har tenkt på å forsenke mellomtonen.
Syned det er rart at ingen kommenterer det mest iøyenfallende (min mening i alle fall) ........... Det er helt forskjellige griller på diskant og mellomtone.
Mellomtonen er fra Hi-Energy serien og diskanten er Space-1
Vurderer å bytte ut Space-1 med HT25.
Mvh
Dag Johansen
"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Gleder meg stort å se at du velger noe annet enn vinyl og suede, herr Johansen!
Men om ikke jeg husker feil er du vel befengt med en aldri så liten nese for design (på tide å finne et nytt ord) du også. Du har vel ikke Unoform-kjøkken også vel?
Gleder meg stort å se at du velger noe annet enn vinyl og suede, herr Johansen!
Men om ikke jeg husker feil er du vel befengt med en aldri så liten nese for design (på tide å finne et nytt ord) du også. Du har vel ikke Unoform-kjøkken også vel?
Hehe, kjøkkenet mitt designer jeg og lager selv!
Mvh
Dag Johansen
Utelukkende av utseendemessige årsaker.
Men jeg ser du har teken på å modifisere griller nå så kanskje jeg skal sikte meg inn på en annen løsning?
Tenkte kanskje ikke det var den helt stor lydmessige forskjellen på de elementene siden jeg deler relativthøyt.
Du har vel hørt begge?
Mvh
Dag Johansen
Syns da det ser veldig bra ut utseendemessig jeg.
HT25 er av en annen kvalitet. Den er ikke så detaljert og luftig, og har en tendens til å være noe "kvassere" enn Space. Dog en veldig god diskant, men det skal veldig mye til å bli bedre enn space diskanten til prisen.
ml 280 har iallefall jeg bare gode ord om! en sjelden god diskant synes jeg.
men å dele den etter hertz sine spec er jeg meget i tvil om.
De deler nok såpass lavt siden det er et 2-veis oppsett, der de fleste monterer midbass i dør og diskant høyere opp. Da er det en fordel med lav deling.
Men i MLK3 deler de ved 4.55khz
Comment