Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt konebil.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tufte View Post
    hva er prisen på en slik lrx 5.1k forsterker da?

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    Den ligger på rett i underkant av 10 lapper mener jeg å huske.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Oppdatering

Kanskje på tide med en oppdatering.
      Anlegget ble montert på 15 timer de 2 siste døgnene før jeg reiste på biltur nedover i Europa.
      Fikk derfor ikke tatt så mye bilder av prosessen.
      En del skal gjøres på nytt fordi det ble noen hasteløsninger, bla. innfestingen av midbasser i dørene og løsningen med konvensjonelle høyttalergriller over basselementene bak.

Men det ble lyd, og joda jeg synes det låter riktig så bra selv om en del justering gjenstår.

Slenger inn ettpar bilder av mellomtone-diskantmonteringen, disse skal trekkes på nytt, og mest sansynelig i samme stoff.

Kommer mer etter hvert.

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Pent. foreløpig meget pent, regner med det blir bedre seende ut om du senker midbassen og trekker i samme stoff som dashbord, men det er nå bare min mening Lykke til videre.
        Sture Vedal

Comment

hmmmm. kan ikke se noe bilde av midbassene på bilde jeg... er vel en 3" under det gitteret der tenker jeg
          Last edited by Tufte; 12-08-2007, 09:03.
          Mvh
          Tufte's hotline

Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

Comment

det ligner på en dome 3" synes jeg.
            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Hehe, det er ikke en midbass nei, og ikke er det en 3" dome heller, ikke engang 2", men en liten 38mm mellomtone.
              Den låter helt fantastisk, men den kan selvfølgelig ikke spille særlig dypt.
              Skal prøve den ned til 8-900Hz.

Å trekke podene i samme stoff som dasjen i Benzen er uaktuelt, passer det ikke sømløst inn i interiøret er det bedre at det skiller seg ut.

Jeg har tenkt på å forsenke mellomtonen.

Syned det er rart at ingen kommenterer det mest iøyenfallende (min mening i alle fall) ........... Det er helt forskjellige griller på diskant og mellomtone.
              Mellomtonen er fra Hi-Energy serien og diskanten er Space-1

Vurderer å bytte ut Space-1 med HT25.

Mvh
              Dag Johansen

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post

Vurderer å bytte ut Space-1 med HT25.

Mvh
                Dag Johansen
                Hvorfor vurderer du å bytte ut space med HT25?
                Honda Civic
                Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Originally posted by RiZLa View Post
                  Hvorfor vurderer du å bytte ut space med HT25?
                  Utelukkende av utseendemessige årsaker.
                  Men jeg ser du har teken på å modifisere griller nå så kanskje jeg skal sikte meg inn på en annen løsning?

Tenkte kanskje ikke det var den helt stor lydmessige forskjellen på de elementene siden jeg deler relativthøyt.
                  Du har vel hørt begge?

Mvh
                  Dag Johansen

Comment

Gleder meg stort å se at du velger noe annet enn vinyl og suede, herr Johansen!

Men om ikke jeg husker feil er du vel befengt med en aldri så liten nese for design (på tide å finne et nytt ord) du også. Du har vel ikke Unoform-kjøkken også vel?

Comment

Originally posted by epifant View Post
                      Gleder meg stort å se at du velger noe annet enn vinyl og suede, herr Johansen!

Men om ikke jeg husker feil er du vel befengt med en aldri så liten nese for design (på tide å finne et nytt ord) du også. Du har vel ikke Unoform-kjøkken også vel?
                      Hehe, kjøkkenet mitt designer jeg og lager selv!

Mvh
                      Dag Johansen

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                        Utelukkende av utseendemessige årsaker.
                        Men jeg ser du har teken på å modifisere griller nå så kanskje jeg skal sikte meg inn på en annen løsning?

Tenkte kanskje ikke det var den helt stor lydmessige forskjellen på de elementene siden jeg deler relativthøyt.
                        Du har vel hørt begge?

Mvh
                        Dag Johansen
                        Syns da det ser veldig bra ut utseendemessig jeg.

HT25 er av en annen kvalitet. Den er ikke så detaljert og luftig, og har en tendens til å være noe "kvassere" enn Space. Dog en veldig god diskant, men det skal veldig mye til å bli bedre enn space diskanten til prisen.
                        Honda Civic
                        Audison Thesis

Comment

Da blir det ML 280, må bare lakkere ytterringen sort
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                            Da blir det ML 280, må bare lakkere ytterringen sort
                            DET var en god idè!

Mvh
                            Dag Johansen

Comment

ml 280 har iallefall jeg bare gode ord om! en sjelden god diskant synes jeg.
                              men å dele den etter hertz sine spec er jeg meget i tvil om.
                              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Originally posted by Jonny.B View Post
                                ml 280 har iallefall jeg bare gode ord om! en sjelden god diskant synes jeg.
                                men å dele den etter hertz sine spec er jeg meget i tvil om.
                                De deler nok såpass lavt siden det er et 2-veis oppsett, der de fleste monterer midbass i dør og diskant høyere opp. Da er det en fordel med lav deling.
                                Men i MLK3 deler de ved 4.55khz
                                Honda Civic
                                Audison Thesis

Comment

Working...
                                X