Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tobbelobb's Mercedes 300CE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by veegard View Post
    Hei! Jeg lurer på en ting, tror du det er plass til å klemme inn 2x12" baki bagasjerommet på en C? 85cm bredt med kasse!
    Jeg ingen erfaring med C-klassen men viss det passer i høyden og i dybden, så tror jeg ikke at det skulle være et problem. Det er 94cm på det smaleste hos meg.

    Men du må huske på at det er bandpass som gjelder i disse bilene! Jeg har prøvd en 5-6 forskjelldige kasser på fire forskjeldige subber og den eneste som har vært virkelig bra er den jeg har nå, fikk et nesten brukbart resultat med en seas lotus sw250 i portet kasse dog.

    Comment


    • Om det er 94 på det smaleste hos deg, så har jeg jo en sjanse! De er jo ikke så voldsomt mye mindre.. Skal kanskje kjøpe en i morgen nemlig.
      Jeg har to ferdige lukkede kasser som jeg fikk for en rimelig snill pris (800 for 2 12" kasser, med skrå bakside). Elementene er enda på vei i posten. Men nå skal bilen selges, og det er jo litt saklig om kassen får plass baki der. Ellers er det penger ut av vinduet

      Om jeg kjøper den skal jeg nok gi den en god innsats, men jeg tror ikke resultatet blir fullt like bra som på din da!
      98' Audi A4
      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

      Comment


      • Ja det burde gå bra (men det er ikke nødvendig med skrå kasse, det er nemmelig 90graders rygg, i min iallefall. Kan jo kansje ha forsterker(e) på baksiden).
        Du får nå ha lykke til med evnt. bilkjøp da Fantastisk karismatiske og morsomme biler å eie disse "hitlerjeepene".

        Edit: hvor i bergen er du fra forresten?
        Last edited by Tobbelobb; 26-02-2009, 20:57.

        Comment


        • Jeg er bare utrolig redd for at den skal begynne å ruste et halvt år etter jeg har kjøpt den da.. : /
          De er mye gøyere å kjøre enn Audi (som er litt for generisk og typisk for min smak kanskje). Men tar litt tid å bli vant med monowiper, én spake fra rattet, fotbrekket og alt det der. .

          Er fra Grimstad, med Søreide.. Om du vet hvor det er!
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • Originally posted by veegard View Post
            Jeg er bare utrolig redd for at den skal begynne å ruste et halvt år etter jeg har kjøpt den da.. : /
            De er mye gøyere å kjøre enn Audi (som er litt for generisk og typisk for min smak kanskje). Men tar litt tid å bli vant med monowiper, én spake fra rattet, fotbrekket og alt det der. .

            Er fra Grimstad, med Søreide.. Om du vet hvor det er!
            Ja rust er jo noe å være veldig på vakt etter men det er jo det på de fleste biler... Grimstad hmm, vet ikke hvor det er.
            Last edited by Tobbelobb; 03-03-2009, 23:44.

            Comment


            • Nå er det en stund siden sist, grunnen til det er at jeg har manglet "råvarer" pluss at girkassa har tok kvelde i går! Så har brukte gårsdagen til å undersøke hva feilen var og skaffe en ny. Den nye er nå på vei inn i bilen nå, fått på et par bolter men må forsatt på med starter, drviakslingen, slanger, ledinger og resten av boltene.

              Comment


              • Det værste er jo å få løfta på kassen , med mindre du har kjempefint utstyr å det er en manuell boks da. Men er sikkert automat her?

                Comment


                • Er automat ja, men det verste er ikke løftinga, det tar jekken seg av Det verste er å komme til boltene som er på toppen av kassen, det var helt jævlig! brukte sikkert to timer bare på de!

                  Comment


                  • Når jeg bytter kasse skrur jeg av girkassetraversen slik at motoren tipper noen grader bak så kommer jeg til med muttertrekker på alle boltene Vet ikke hvilken patent det er på din merchedes men kan jo være et hett tips hvis det er slik på din.

                    Comment


                    • Ja det var meningen å gjøre det slik men når jeg løsnet traversen og vippet bakover så tok toppen borti torpedoveggen, skulle nok ha løsnet hele motoren og dradd den fremm litt. Jaja, vet det til neste gang (håpe det ikke blir noen neste gang...)

                      Comment


                      • på min står rotor i bakant av toppen , så om det skulle bli dårlig plass når man tilter motoren bak kan jeg plokke vekk fordeler

                        Hørt det er en drit jobb å bytte automatkasser sånn generelt.Mye slanger å slikt,men det blir vel lenge til neste gang,om noen gang Prosjektet ditt liker jeg foresten veldig godt,blir gromt dette

                        Comment


                        • Ble faktisk fredig med girkassen for et par timer siden, så nå funker alt som det skal Blir nok et par kalde brune i kveld

                          Comment


                          • Ja det fortjener du etter en slik jobb (Y)

                            Comment


                            • Da skjer det endelig ting på stereofronten!

                              Bruker en ramme fra et tidligere hattehylleprosjekt.



                              Skjært ut en plate i 8mm kryssfiner.





                              Frem med støpeplasten.





                              Planen er å lage hull til bassporten midt i hattehyllen og detetter trekke det hele i vinyl, kansje blir det en logo eller to i vinylen...

                              Comment


                              • Hattehylla har ikke tørket enda, har sikkert ikke hatt nok herder i, skal vekk i en uke, så jeg satser på at det er tørt når jeg kommer hjem.

                                Jeg har lyst til å prøve aktiv deling, hva tror dere om å bruke SRx3en på diskanter og sub, og en SRx2 på mellomtonene, går det bra elr?

                                Comment

                                Working...
                                X