Hei!
Jeg starter denne tråden for å kunne få svar på spørsmål jeg evt måtte ha underveis i byggingen, og for å gi en oversikt over hva jeg har/skal ha i bilen min.
Som tittelen sa så har jeg en 02 Passat 4motion sedan, sedan er jo kanskje ikke beste bilen og få lydtrykk i kupen på men vi får se hva vi klarer med litt hjelp i fra dere.
Målet: Bra lyd, minimalt med cd'r i bilen, tenkte å bygge carputer men jeg synes ikke måten å få lyd fra den til forsterker(e) var noe særlig, så jeg satser på Pioneer AVH-P5700DVD og 160GB IPod. Og heller ikke jobben med å montere skjerm osv. Og ikke minst clean finish, ikke noe for utstilling men heller ikke kasta inn.
Litt om utstyret jeg har til nå:
Spiller:
Pioneer DEH-P80MP (skal selges)
Alpine IVA-D106 med imprint og ipod kabel (kjøpt)
Amps:
Hifonics XX Colossus II
Hifonics XX Jupiter (Solgt)
Alpine PDX-4.150 (Kjøpt)
Subs:
2 x stereo integrity Mag D2
Batteri:
Kinetik HC2000
Høytalere:
2 x Seas Lotus Prefernce sett
Infinity Kappa Perfect 6.1 (Solgt)
Kabler & Div:
Hovedstrøm 0 AWG
Kicker sikringsholder med 300 AMP
Kicker strømforgreiner
Signal kabler Stinger Dream (noen som veit om det er bra nok å bruke til diskantene?)
Dynamat Extreme (blir å legge det i alle dørene, hele bagasjen)
------------------------------------------------------------
Dette vil jeg nok komme til å anskaffe:
Ipod 160GB (Betalt, sendes fra usa)
12 Farads kondensator.
Så til mine spørsmål:
Subbene skal stå i lukket kasse pga jeg vil ha litt bagasjeplass:
12 inch
Sealed 1 to 1.3 ft^3
Til dere som har god kunnskap og har prøvd ut forskjellige ting:
Bør basserne være vendt mot eller fra seteryggen, bør jeg lage bassport rør fra bagasjen til kupen via hattehylla eller får jeg bra trykk uten. Jeg håper at noen med kunnskap har gjort det før i lik bil og kan komme med anbefalinger
Jeg har tenkt til å ha infinity kappa perfect 6.1 i dørene bak, vil de ødelegge for Seas Lotus i front med tanken på lyd kvalitet osv?
Og vil Hifoncis XX-jupiter på 4x75w RMS @ 4ohm dra Seas Lotus og Perfect'ene bra?
Kom gjerne med forslag men la det bli på et seriøst nivå og innen rimlighetens grenser, anlegget har alt blitt overkill i forhold til planene.
Bilder av bilen og byggingen kommer etterhvert som jeg driver. Skal ta bilder av utstyret når jeg får tid nå.
/Roy
Jeg starter denne tråden for å kunne få svar på spørsmål jeg evt måtte ha underveis i byggingen, og for å gi en oversikt over hva jeg har/skal ha i bilen min.
Som tittelen sa så har jeg en 02 Passat 4motion sedan, sedan er jo kanskje ikke beste bilen og få lydtrykk i kupen på men vi får se hva vi klarer med litt hjelp i fra dere.
Målet: Bra lyd, minimalt med cd'r i bilen, tenkte å bygge carputer men jeg synes ikke måten å få lyd fra den til forsterker(e) var noe særlig, så jeg satser på Pioneer AVH-P5700DVD og 160GB IPod. Og heller ikke jobben med å montere skjerm osv. Og ikke minst clean finish, ikke noe for utstilling men heller ikke kasta inn.
Litt om utstyret jeg har til nå:
Spiller:
Pioneer DEH-P80MP (skal selges)
Alpine IVA-D106 med imprint og ipod kabel (kjøpt)
Amps:
Hifonics XX Colossus II
Hifonics XX Jupiter (Solgt)
Alpine PDX-4.150 (Kjøpt)
Subs:
2 x stereo integrity Mag D2
Batteri:
Kinetik HC2000
Høytalere:
2 x Seas Lotus Prefernce sett
Infinity Kappa Perfect 6.1 (Solgt)
Kabler & Div:
Hovedstrøm 0 AWG
Kicker sikringsholder med 300 AMP
Kicker strømforgreiner
Signal kabler Stinger Dream (noen som veit om det er bra nok å bruke til diskantene?)
Dynamat Extreme (blir å legge det i alle dørene, hele bagasjen)
------------------------------------------------------------
Dette vil jeg nok komme til å anskaffe:
Ipod 160GB (Betalt, sendes fra usa)
12 Farads kondensator.
Så til mine spørsmål:
Subbene skal stå i lukket kasse pga jeg vil ha litt bagasjeplass:
12 inch
Sealed 1 to 1.3 ft^3
Til dere som har god kunnskap og har prøvd ut forskjellige ting:
Bør basserne være vendt mot eller fra seteryggen, bør jeg lage bassport rør fra bagasjen til kupen via hattehylla eller får jeg bra trykk uten. Jeg håper at noen med kunnskap har gjort det før i lik bil og kan komme med anbefalinger
Jeg har tenkt til å ha infinity kappa perfect 6.1 i dørene bak, vil de ødelegge for Seas Lotus i front med tanken på lyd kvalitet osv?
Og vil Hifoncis XX-jupiter på 4x75w RMS @ 4ohm dra Seas Lotus og Perfect'ene bra?
Kom gjerne med forslag men la det bli på et seriøst nivå og innen rimlighetens grenser, anlegget har alt blitt overkill i forhold til planene.
Bilder av bilen og byggingen kommer etterhvert som jeg driver. Skal ta bilder av utstyret når jeg får tid nå.
/Roy
Comment