Announcement

Collapse
No announcement yet.

cableroy's '02 Passat 4motion sedan.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cableroy's '02 Passat 4motion sedan.

Hei!

Jeg starter denne tråden for å kunne få svar på spørsmål jeg evt måtte ha underveis i byggingen, og for å gi en oversikt over hva jeg har/skal ha i bilen min.

Som tittelen sa så har jeg en 02 Passat 4motion sedan, sedan er jo kanskje ikke beste bilen og få lydtrykk i kupen på men vi får se hva vi klarer med litt hjelp i fra dere.

Målet: Bra lyd, minimalt med cd'r i bilen, tenkte å bygge carputer men jeg synes ikke måten å få lyd fra den til forsterker(e) var noe særlig, så jeg satser på Pioneer AVH-P5700DVD og 160GB IPod. Og heller ikke jobben med å montere skjerm osv. Og ikke minst clean finish, ikke noe for utstilling men heller ikke kasta inn.

Litt om utstyret jeg har til nå:
    Spiller:
    Pioneer DEH-P80MP (skal selges)

Alpine IVA-D106 med imprint og ipod kabel (kjøpt)

Amps:

Hifonics XX Colossus II
    Hifonics XX Jupiter (Solgt)
    Alpine PDX-4.150 (Kjøpt)

Subs:
    2 x stereo integrity Mag D2

Batteri:

Kinetik HC2000

Høytalere:

2 x Seas Lotus Prefernce sett

Infinity Kappa Perfect 6.1 (Solgt)

Kabler & Div:

Hovedstrøm 0 AWG
    Kicker sikringsholder med 300 AMP
    Kicker strømforgreiner
    Signal kabler Stinger Dream (noen som veit om det er bra nok å bruke til diskantene?)

Dynamat Extreme (blir å legge det i alle dørene, hele bagasjen)
    ------------------------------------------------------------
    Dette vil jeg nok komme til å anskaffe:

Ipod 160GB (Betalt, sendes fra usa)
    12 Farads kondensator.

Så til mine spørsmål:

Subbene skal stå i lukket kasse pga jeg vil ha litt bagasjeplass:

12 inch
    Sealed 1 to 1.3 ft^3

Til dere som har god kunnskap og har prøvd ut forskjellige ting:
    Bør basserne være vendt mot eller fra seteryggen, bør jeg lage bassport rør fra bagasjen til kupen via hattehylla eller får jeg bra trykk uten. Jeg håper at noen med kunnskap har gjort det før i lik bil og kan komme med anbefalinger

Jeg har tenkt til å ha infinity kappa perfect 6.1 i dørene bak, vil de ødelegge for Seas Lotus i front med tanken på lyd kvalitet osv?

Og vil Hifoncis XX-jupiter på 4x75w RMS @ 4ohm dra Seas Lotus og Perfect'ene bra?

Kom gjerne med forslag men la det bli på et seriøst nivå og innen rimlighetens grenser, anlegget har alt blitt overkill i forhold til planene.

Bilder av bilen og byggingen kommer etterhvert som jeg driver. Skal ta bilder av utstyret når jeg får tid nå.

/Roy
    Last edited by cableroy; 02-07-2008, 16:14. Reason: Utstyrs oppdateringer

Bestillt deg annlegg fra USA eller? =)

Ser bra ut den lista der!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by PikoFlex View Post
      Bestillt deg annlegg fra USA eller? =)

Ser bra ut den lista der!
      Takker!

Jeg kjøpte det i Norge av en som har importert det fra USA men ikke brukt det, så jeg fikk det til en grei nok pakke pris på alt jeg kjøpte!

Comment

Kunne tenke meg det når man ser på at det ikke er noen som forhandler Stereo Integrety subber i norge

Få slengt opp noen bilder etter vert da, folk liker bilder!
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

heisann. jeg bruker lukket kasse i min passat 3b sedan. jeg har tatt vekk den plata som sitter ved skiluka og det hjalp mye. har 3 hertz hx300 12 tommere, og det er lyd i bøtter å spann.
          Passat 3B 1999 mod
          Kenwood, focal, pioneer, hertz

Comment

Originally posted by Markro View Post
            heisann. jeg bruker lukket kasse i min passat 3b sedan. jeg har tatt vekk den plata som sitter ved skiluka og det hjalp mye. har 3 hertz hx300 12 tommere, og det er lyd i bøtter å spann.
            Hei og takk for tipset, jeg skal prøve uten å gjøre noe først, kan den plata skrues ut? Jeg vil egentlig ikke skjære så mye i bilen men blir vel nødt om jeg må ta hattehylle. Hvem vei peker membra'n på elementet?

Roy

Comment

sNå har jeg fått tatt bilder for å tilfredsstille de visuelle sjelene

Ser ikke ut til at det funka så bra med bildene, men her er linken til dem:

http://dump.no/files/a815729773e9/

Venter på pris på:

http://www.pioneer.no/no/products/10...-X3/index.html

http://www.pioneer.no/no/products/ar...DVD/index.html

Får jeg AVIC-X3 til en overkommelig pris blir det den, ellers blir det AVH-P5700VD

Blir nok å kjøpe Seas Lotus settet til uka og bestille IPOD'n fra ebay.

Ellers skal jeg vel begynne å kle bilen med dynamat på søndag.
              Last edited by cableroy; 28-06-2008, 11:16. Reason: Bildene funka ikke?!

Comment

Da har jeg begynt å legge dynamat, i går fikk jeg gjort ferdig 1 dør, la inni døra, og metallplata som skrus fast i døra. Og nesten ferdig med bagasjelokket, dette tok veldig lang tid. Jeg skal legge i alle dørene og alt i bagasjen...

Men så dukka det opp en spørsmål, jeg titta litt på montering av diskanten og så at det var ikke noe dytt inn så sitter den opplegg, skal jeg da bruke sikaflex?

Bilder av jobben kommer!!

Comment

Hvordan burde jeg feste 6.5"'erne i dørene? Jeg la dynamat der de skulle festes, burde jeg bruke noen form for plast ramme som er til bilen? Eller skal jeg bare bruke det som fulgte med infinity settet (tynn metall ramme) og lage hull selv i døra mi der de skal festes?

Comment

Hvor stort er elementet som sitter der fra før?
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                      Hvor stort er elementet som sitter der fra før?
                      Det er ikke noe element der nå, også har jeg ikke tatt opp og sett forann enda, så jeg veit ikke hvordan det sitter der.. men målte og 6.5" passa m.t.p å skru det fast, men veit ikke om jeg skal bruke mer i mellom osv pga ulyder osv, nå har jeg lagt dynamat extreme i ringen der elemente vil sitte..

Comment

Bildeoppdatering!

Heldig med været også, så vi kan stå ute å jobbe!

Har snart brukt opp en pakke med Dynamat Extreme bulk så jeg har bestilt en til!

Last edited by cableroy; 02-07-2008, 08:57.

Comment

Da har jeg vært å handla... Og da noe av det jeg har handla fra før skal jeg selge forde... Det ble 2 seas lotus Refernce sett! Og da tror jeg ikke hifonics XX-jupiter holder! Kjøpte også no dempematter der til å legge på gulvet i bagasjen.

Comment

Dro tilbake igjen jeg og kjøpte meg Alpine PDX-4.150, Alpine IVA-D106 med imprint, ipod kabel... Godt jeg klarer å bestemme meg...

I dag blir det å fortsette på matter og se litt på kabler.. Noen som har dratt kabler fra batterier og bak i en 02 passat og kan fortelle meg hvor den skal inn?

Comment

Mye måtte du ut med for pdx'en a?
                              Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

Working...
                              X