Announcement

Collapse
No announcement yet.

Civic med custom hatthyllestøp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Civic med custom hatthyllestøp

Hei igjen,
    driver å jobber litt på en civic som skal ha deksler til mellomtone/midbassene i dørene og en custom hatthylle.

Tenkte noen herinne ville finne hatthyllen interesant..

Her er et bilde av hatthyllen etter at polyuretanplaten har blitt skjert til riktig størelse inkludert utskjering av
    flammemønster utifra fantasien så slipt i en passende avrunding i kantene. Deretter lagt på et lag med
    polyester og glassfiberduk(uten vev) på over og undersiden.
    Jeg har også grovkuttet overflødig duk rundt kantene..

Her er hjørnene på hatthyllestøpet ferdig pusset samt noe av overflaten.
    Neste skritt er et lag med vevd glassfibermatte på oversiden av hatthyllen for ekstra styrke..

Last edited by Micratech; 13-09-2010, 12:50.
    Mvh
    Are
    1994 Nissan Micra Super S
    Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

O.o Meg vil ha sånn! Nice!

Comment

Det der var nice det ja! Blir litt jalla og flashy for meg men bra laga!
      Pioneer - Hertz - Zealum
      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Piko : Det står jo at dette skal inn i en Civic å da,der tror jeg det tar seg godt ut,men i din tyskerbrakke hadde den kansje ikke passa så Bra :P

Comment

På høy tid å legge inn noen bilder av hva som er gjort med hatthyllen til civicèn di siste dagene.

Her er hatthyllen etter den er slipt litt ekstra og klargjort for et lag med vevd glassfiberduk..

Her har jeg lagt på laget med vevd duk mettet med polyester..

På dette bildet vises di to dråpeformede MDF baffelplatene som senere skal vinkles og limes fast på hatthyllen..

Her er hatthyllen slipt ned igjen ganske grundig etter laget med vevd duk ble lagt tidligere..
          (Observante legger nok merke til dekslene med diskanthusene til den ST orange Corradoen på gulvet ved stativet! )

Deretter la jeg på glassfibersparkel på enkelte grove ugjevnheter..

Glassfibersparkelen slipt ned og hatthyllen ble så helsparklet med et lag tynnet ut finsparkel..

Deretter slipte jeg grundig ned finsparkelen for å få så gjevn og feilfri overflate som mulig klar for fyller, og det ble igrund nok for idag..hehe..bare å få blåst av seg pussestøv å finne dusjen!

Last edited by Micratech; 13-09-2010, 12:53.
          Mvh
          Are

Comment

skal du trekke den elr lakke den? ser bra ut dette, personlig synes jeg sånt er litt for harry, men ser ut til å bli ordentlig gjort er litt spent på hvordan det vil bli også
            Mvh.

Comment

Originally posted by jsolg View Post
              skal du trekke den elr lakke den? ser bra ut dette, personlig synes jeg sånt er litt for harry, men ser ut til å bli ordentlig gjort er litt spent på hvordan det vil bli også
              Mvh.
              Den skal lakkeres sølv, samme som alle de andre detaljene i intereøret..
              Hadde du sett resten av bilen, som er meget gjennomført så hadde du nok ikke syntes at det var like harry..
              Mvh
              Are

Comment

får vi se resten av bilen da?
                mvh Sindre Carlsen

Comment

Originally posted by sicarlse View Post
                  får vi se resten av bilen da?
                  Skal prøve å få knipset et par bilder ved anledning..
                  Mvh
                  Are

Comment

Her er en oppdatering fra gårsdagens timer på verkstedet!

Etter finslipingen av overflaten kunne MDF bafflene plasseres riktig for å streke opp og skjære hull til høyttalerne..

Her er bafflene vinklet og limt fast i ønsket vinkling med smeltelim..

Så ble det sparklet fra hatthylleoverflaten opp mot bafflene så pusset i en gjevn overgang..

Deretter helsparklet jeg med finsparkel over bafflene og overgangene til hattehylleoverflaten..

Så var det bare å sette igang med å pusse ned sparklen igjen for en feilfri overflate..

Så ventet mer pussing, denne gang med 350 papir for enda gjevnere overflate så hatthyllen var klar for fyller..

Her vises hatthyllen etter fyllerlaget ble påført.. (sorry crappy mobilkamerabilde)

Last edited by Micratech; 13-09-2010, 12:56.
                    Mvh
                    Are

Comment

knallfett seie eg bare
                      øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Originally posted by lui View Post
                        knallfett seie eg bare
                        Takk for det!

Blir artig å se den ferdig lakkert..!
                        Knipser bilde av det senere idag når den har fått et par lag med sølvfarge og klarlakk..
                        Legger samtidig inn et par bilder av selve bilen..
                        Mvh
                        Are

Comment

bilder? *sikle*
                          mvh Sindre Carlsen

Comment

Her er gårsdagens oppdatering!

Her er et bilde av hatthyllen ferdig lakkert rykende fersk fra lakkboksen..
                            (STOR takk til Arne Wolfram @ Modum Billakksenter for sinnsyk finnish i lakken på kort varsel)

Her er et nærbilde av baffelplaten med et lag 5mm Bitoplast rundt kanten der høyttalerelementet blir montert..

Så ble høyttalerelementene montert på hatthyllen og delefiltrene skrudd fast på undersiden..
                            (Høyttalerne skulle egentlig hatt griller, men noen..hostRune hoste hoste..hadde kastet grillene)

Last edited by Micratech; 13-09-2010, 12:57.
                            Mvh
                            Are

Comment

det der blei megafett laga noe sikkeligt baki der da i samme stil så er du i gang hehe
                              øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Working...
                              X