Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chin: Lexus IS200 Alpine og Rainbow i skjønn forening

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    il det med at det blir mye bdre bas når du åpner bgasjeromsluka, så var jeg borti det samme i vectraen til en komps for noen år siden, mener å huske at det ble bedre når vi snudde kassen hans.
    sigpic
    /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

    Kna Bodø Gatebil

    Comment


    • #17
      Har også hørt at dette fenomenet kan oppstå om kassen har feil (for lite?) volum, men om det stemmer vet jeg ikke.
      .:Lasse:.

      Comment


      • #18
        Det er helt vanlig i sedaner. Det er vanskelig å generelt få bra med bass i sedaner uten å ta ned baksetene eller kjøre port direkte inn i kupeen. Har samme problemet selv. Subben min gir ikke noe spes trykk før jeg tar ned seteryggen. Det er for at det er så tett mellom kupeen og bagarsjen. Så løsningen er ofte bandpass eller bassrefleks direkte inn i kupeen igjennom skiluke eller hatthylle f,eks.
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #19
          ser bra ut ditta kva du syns om spiller`en ? lure selv på samme eller den 505.

          er det noko stor forksjell på dei? evnt kva er forskjellen?
          Saab 93 viggen

          Comment


          • #20
            Spilleren er litt under min standard, har jeg funnet ut. Litt for lite justeringsmuligheter med tanke på lyden. Men om man trenger en dvd spiller som ser bra ut og som fungerer utmerket til sitt formål, som attpåtil er touch og takler mp3, så er denne ypperlig.

            Jeg skulle gjerne likt å sett denne spilleren, med lydjusteringsmulighetene til en alpine 9855R eller lignende klasse. Det hadde vært ypperlig.

            All in all en veldig god spiller, men som sagt, litt få justeringersmuligheter for lyd.
            Sture Vedal

            Comment


            • #21
              er 505 bedre på det område kanskje, vist du veit litt om den og?
              Saab 93 viggen

              Comment


              • #22
                Har desverre ikke oversikt over 505'en. :| Har ikke sett noe på spesifikasjonene på den, da den ligger litt utenfor mitt prisleie.
                Sture Vedal

                Comment


                • #23
                  Jeg har 505en. Justeringene er som førkrigstiden. Bass/diskant + fade. Jeg savner en 7 bånds EQ.
                  Men de skal ha pluss i boka for en del gode filter i tillegg for diskant og bass som er innebygget i spilleren. Subwoofer utgangen er også relativt godt utrustet med justeringer.
                  Selv om det er kun bass/diskant + filter justeringer så er faktisk lyden meget god.
                  Prisen på denne ligger på 8500,- om den ikke har falt siden juni da.

                  I tillegg så støtter den lossless avspilling fra iPod via USB. Det rocker evig og brukes daglig av meg =)
                  MSN: smack_me@hotmail.com
                  IRC: #bimmers.no @ quakenet

                  Comment


                  • #24
                    Sweet. Da vet jeg at den nye modellen ikke er nevneverdig bedre enn den gamle, med tanke på lydinnstillinger. Nesten så man bør vurdere å få tak i seg en soundprosessor eller noe lignende. Ekstern equalizer er vel kanskje også ett alternativ? Anyone som vet noe om dette?

                    men over til en annen ting.. Jeg sliter litt med å få bassen fram i bilen, på en måte. Nå har jeg vridd og vendt på basskassen, og så snart jeg legger den langt bak i bagasjerommet, så får jeg trykket fram i bilen. Men det blir fortsatt "for lite" i forhold til hvordan det høres ut når jeg åpner bagasjerommet og hører lyden der. Det spiller driiiitbra ellers, menneh.. Mangler liksom de nederste frekvensene. Og det er hørbart at det ikke er noe som helst der. Så, mitt spørsmål er da som følger. Bør jeg lage en ramme rundt bassen som dekker åpningen til skiluka, slik at det blir en lukket konstruksjon? sånn at bassen ikke kan dra sidelengs ut langs fronten på basskassen og videre inn i bagasjerommet?

                    Sabla vanskelig det skulle være å forklare.. hehe.

                    Alternativt, så tenker jeg å bygge ei ny basskasse, men da blir jeg å prøve meg på å bruke 2x8" SWS elementer. De blir da montert i ei 60 liters kasse, sånn ca. Indre volum, så klart. Der kassen blir montert helt inntil seteryggen, og så blir jeg å lage en løsning der elementene står i en vinkel, pekende inn mot kupe'en.. Noen som har en kommentar eller tanke til dette?
                    Sture Vedal

                    Comment


                    • #25
                      Jeg kjører audi 100 91 modell sedn. jeg slet med samme problemene som deg ang å få bassen inn i cupeen da denne bilden også er ganske tett føler jeg. løsningen for meg ble som følger.

                      bryyge 2 kasser på 53,5 liter bassrefleks 4" port med 23 cm lenge (aeroport) deretter plasere di helt bar i bagasje rommet med elementene mot cupeen.

                      Fikk MYE MYE MYE bedre lyd av dette.

                      Kjører også litt andre elementer enn deg. KJører 2 stk pioneer TS-W3001D4.

                      -------------------------------------------------------------------------------------------------------

                      En annen løsning jeg brukte i en bil jeg bygget for en kunde var 1 stk 10" hertz HX 250 D.

                      Løsningen der ble 21,7 liters kasse med 4,5 " aeroport.
                      Porten ble litt lang da den går i fra kassa å så felt inn i hattehylla.
                      Det spilte forbløffende bra.

                      trnger du noen tips så kan du ringe meg på 41361744

                      Mvh Tom Jørgensen
                      MTX Stinger Alpine

                      MTX VW Golf 3 1998 STV.

                      Comment


                      • #26
                        Henter opp en litt gammel tråd, da jeg skal begynne sånn smått å oppgradere litt i bilen.

                        Blir å bygge om baki, slik at jeg får plass til en bandpasskasse.
                        Mål på denne har Dag Johansen gitt meg, og er følgende:
                        3 kammer båndpass:
                        de lukkede kammerene 17 liter.
                        Midtre kammer 34 liter.
                        1 stk. 6 tommer aeroport, 31cm lang.
                        Alle mål betinger at elementene er montert med magneten inn i de lukkede kammerene.

                        Skal også flytte forsterkere fra hjulbrønn til enten å henge på kassen på sidene, eller bak, stikkende ut mot bagasjeromsluken. Har ikke helt bestemt meg for det enda.

                        Pr i dag, har jeg en 12" Hammer stående baki, og er i så måte nesten fornøyd med denne, men på grunn av problemer med å få bassen inn i bilen, så velger jeg å bygge om til bandpass, der jeg har porten rett inn i skiluken.

                        Hvis bilen ikke blir solgt før april, så blir jeg å beholde den ei stund framover.

                        Har også kjøpt meg en JVC kw-avx810, som jeg tror er en 2008 modell, men den har i grunnen alt jeg trenger, forutenom tidskorrigering. Jeg har klart meg før uten det, så ser ikke helt grunnen til at jeg skal plutselig trenge det nå. Så alpine HU'en blir mest sannsynligvis flyttet over i varebilen, der jeg også skal oppgradere stereoen litt. Det som står der pr i dag, er ikke særlig bra.

                        Jeg har dempa ned seteryggen utvendig og innvendig i bilen, jeg har dempet ned dørene med 1 lag vibroplast, og skal mest sannsynligvis også ta taket i bilen litt etterhvert, men jeg har ikke bestemt meg helt for det enda. Må se hvordan de hertz'ene spiller først.
                        Sture Vedal

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by wabby View Post
                          Jeg har 505en. Justeringene er som førkrigstiden. Bass/diskant + fade. Jeg savner en 7 bånds EQ.
                          Men de skal ha pluss i boka for en del gode filter i tillegg for diskant og bass som er innebygget i spilleren. Subwoofer utgangen er også relativt godt utrustet med justeringer.
                          Selv om det er kun bass/diskant + filter justeringer så er faktisk lyden meget god.
                          Prisen på denne ligger på 8500,- om den ikke har falt siden juni da.

                          I tillegg så støtter den lossless avspilling fra iPod via USB. Det rocker evig og brukes daglig av meg =)
                          pxa-h701 boksen fungerer godt på den spilleren. den har 31bånd til front, 31bånd til rear og 10 bånd til baqss. samt at man kan kjøre 5.1 system på den.

                          Jeg har en liggende til overs om det er noen som er intr i en sånn en. har også ekstra display til den.

                          (Men den ligger godt der den ligger slik at jeg gir ikke bort den)
                          Mvh
                          Tufte's hotline

                          Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                          Comment


                          • #28
                            I dag har jeg vært flink. Fikk kommet meg ut i solskinnet og tatt ut hattehøytalerne som er montert originalt i bilen. Fikk også dempet ned hattehylla tilstrekkelig, slik at det ikke er nevneverdig mye flexing der lengre. Og så fikk jeg også justert litt på subben og spilleren, slik at det nå trengs å dempes mere... Fan.

                            Neste dempeprosjekt blir da taket tenker jeg, som flekser en hel del, og kanskje ett lag til innvendig på seteryggen bak. Slik det ser ut nå, så blir jeg å beholde denne bilen ei stund til, da jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal gjøre med arbeidsbilen. Så da er det bare å gå i gang med å dempe mere.. Blir å bygge ny kasse etterhvert som jeg får mine b2 8" elementer i hus, regner med disse blir bygget inn i en bassreflekskasse, men har ikke helt tenkt ut mål til dem enda. Tiden vil vise.
                            Sture Vedal

                            Comment


                            • #29
                              Da har jeg vært ute å tatt bilder av det som er i bagasjen pr i dag. Har som tidligere nevnt dempet ned deler av bagasjerommet, nå gjenstår bygging av ny kasse, trekke denne, og kvitte seg med kabelrotet fra 2008.... Ja, jeg skjemmes litt over akkurat det, dere vil sep å bildene hvordan det ser ut.

                              Skal også flytte forsterkere ut av hjulbrønn, tenker jeg. Kanskje montere dem på sidene i bagasjen, og heller montere monoblokka alene i hjulbrønn, med egenutformet mekanisme for å justere dem med umbrakoskruer eller lignende. Time will show hva jeg får til..
                              Attached Files
                              Sture Vedal

                              Comment

                              Working...
                              X