Dette må jo fungere ganske greit? Vet dette er skikkelig gode subber Skulle gjerne hadd 2 slike neste gang også..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mini prosjekt Audi A6
Collapse
X
-
Ja de fungerer bra de.. Det er bra trøkk i dem...
Men jeg lurte på en ting..
Jeg driver nå og innreder bak i bilen..
Så jeg har tatt av det plast dekselet som bare stod og skrangla på bakluka..
Skal lage til no nytt der..tenkte bare en slett MDF plate som jeg kler inn i svart stoff.
Mn siden jeg ikke har gjort noe der enda, så lurte jeg på om det er eller fins en bedre løsning for det. Jeg tenker da lyd messig..Om det har noe å si om bassen spiller rett inn i en slett plate eller om det er bedre og vinkle den eller lage vinkel på den osv..
Hva er best??Last edited by Taggen; 26-01-2009, 05:40.Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
# Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain
Comment
-
Håper dere skjønte forklaringa mi,,kunne sikkert vørt forklart på en annen måte...heheMvh. Terje Hansen. @ Facebook
Comment
-
Originally posted by Taggen View PostMn siden jeg ikke har gjort noe der enda, så lurte jeg på om det er eller fins en bedre løsning for det. Jeg tenker da lyd messig..Om det har noe å si om bassen spiller rett inn i en slett plate eller om det er bedre og vinkle den eller lage vinkel på den osv..
Hva er best??
Har ikke noe annet forslag på stående fot...
Nice work BTW....
Comment
-
Originally posted by Taggen View PostJa de fungerer bra de.. Det er ganske bra trykk i de ja, så det hender øra står og flabrer litt ja,,,hehe
Men jeg lurte på en ting..
Jeg driver nå og innreder bak i bilen..
Så jeg har tatt av det plast dekselet som bare stod og skrangla på bakluka..
Skal lage til no nytt der..tenkte bare en slett MDF plate som jeg kler inn i svart stoff.
Mn siden jeg ikke har gjort noe der enda, så lurte jeg på om det er eller fins en bedre løsning for det. Jeg tenker da lyd messig..Om det har noe å si om bassen spiller rett inn i en slett plate eller om det er bedre og vinkle den eller lage vinkel på den osv..
Hva er best??
Kjør på, og legg ut bilder!
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Originally posted by Alfert View PostDette kan du jo finne ut av om du bare setter inn en løs plate og prøver å vinkle den i forskjellige grader, mens du spiller musikk!
Har ikke noe annet forslag på stående fot...
Nice work BTW....
Originally posted by Dag Johansen View PostDet spiller ingen trille ved så lave frekvenser, om noe skjer med lyden, så blir det garantert til det bedre.
Kjør på, og legg ut bilder!
Mvh
Dag Johansen
Jada det skal komme mer bilder, har fått begynt å bygge litt bak..
Men den kassa trøkker no sinnsykt..
Kanskje jeg skulle prøvd og koble den litt annerledes..
Spiller ikke høytalera bedre bedre/finere med høyere ohm?
Mener jeg har lest det..
Men åssen kobler jeg den da?
Kommer kanskje noe bedre frontsett oxo snart,,
har sikla litt på dette : http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=768
Har fått meg litt mer strøm oxo med et Maxxima 900, så skal jeg hente et optima red top i morra..
Så da skulle jeg vel ha litt strøm...Last edited by Taggen; 30-09-2008, 01:25.Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
Comment
-
Originally posted by Taggen View PostMen den kassa trøkker no sinnsykt..
Kanskje jeg skulle prøvd og koble den litt annerledes..
Spiller ikke høytalera bedre bedre/finere med høyere ohm?
Mener jeg har lest det..
Men åssen kobler jeg den da?
I din kasse sitter det enkeltspole-elementer så det er ikke så lett å koble om, valget står mellom 1,33 eller 12ohm.
Men det burde fungere bra med en 1ohm-stabil forsterker som du har, man må bare være litt lett på labben når man justerer.
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Originally posted by Dag Johansen View PostPersonlig mener jeg at forsterkere låter bedre når de ikke blir lastet helt ned i bånn.
I din kasse sitter det enkeltspole-elementer så det er ikke så lett å koble om, valget står mellom 1,33 eller 12ohm.
Men det burde fungere bra med en 1ohm-stabil forsterker som du har, man må bare være litt lett på labben når man justerer.
Mvh
Dag Johansen
hehe, oki men med labben min tror jeg ikke jeg klarer å justere riktig.
prøver meg frem, men syns ikke jeg får det til å låte helt bra...Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
Comment
-
Kanskje det begynner å skje noe her snart oxo, håper jeg da..
Har vært "litt treg igrunn..
Driver og planlegger ltt hva jeg skal gjøre bak og om jeg skal prøve meg på noen dørsider foran...
Har aldri prøvd meg på det før men...
Så står det igjen en hel god del demping oxo..
Har handla litt forsterker og div. andre ting..Så nå har jeg det meste..
Driver og lurer litt på et Pioneer TS-C171PRS frontsett...
Er det noe å gå for?
De skal bli drivi av ampen jeg kjøper av sqwannabe.. En Adcom GFA-5475 forsterker med GFI-4600 delefilter/linjedriver
Hva tror dre om det oppsettet?Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
Comment
-
Ja nå har jeg forsterker til front settet jeg skal kjøpe, Pioneer TS-C171PRS
Det jeg lurer på er om hva er best og bruke det delefilteret som følger med settet eller om jeg deler frekvensene med spiller'n?
Det er en PioneerPioneer DEH P-88RS spiller og den kan jo settes opp så den deler som et delefilter..
Hva syns dere det er best å gjøre?
Vist jeg bruker spiller'n er det kanskje mer jeg kan justere på...
Frontsette skal drives av Adcom GFA-5475 forsterker med GFI-4600 delefilter/linjedriver.
Med balangserte inganger...
Det ene bilde er lånt av "sqwannabe"Last edited by Taggen; 02-11-2008, 22:09.Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
Comment
-
-
-
looking good, gleder meg til og se ferdig resultat
Comment
-
hehe, ja det gjør jeg også..
Lurer litt på åssen dørene mine kommer til å bli Blir første gang jeg prøver meg på en dørside og diskanthus...
Baki blir det vel greit regner jeg med...Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
Comment
-
Comment