Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Bygge" stereo i Mercedes E230 1997 (210)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Havner på en SoundMagus X-3200 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331577

Hvor gode egenskaper den har aner jeg ikke, i fysisk størelse er den ganske svær i alle fall

Comment

Jeg har den Soundmagusn, å den leverer mer en nok power i hvertfall, veldig fornøyd her.
      Mvh Thomas Pedersen
      -------------------------------------------
      1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

Comment

Var den jeg lånte av en kamerat da jeg testa utstyret, og funka veldig bra, så bestilte en sånn jeg også.
        Skal bruke den på en Audiobahn ferdig kasse (2x12"), står 800W på den så regner med at det er 800WRMS ?

Comment

I dag tok jeg ut de 6" "subwooferene" som sto i hattehylla, så nå blir det 2stk "porter" ned til basseren i stede.
          Om dette er possitivt eller negativt aner jeg ikke, men dere vet kanskje bedre ? =)

Comment

basstrykket bør jo hvertfall komme lettere inn i bilen med portinger der istedenfor for høytalere :P
            Min facebokside: Custom Car Audio

Comment

Ja ville da tro det.

Og en annen merkelig ting, hver gang jeg har vært baki bagasjerommet har jeg sett noen små glasskår, skjønte ikke en dritt. Men nå som jeg rota under hattehylla ved høytalerene der var det faen så mye glass, bakruta har sikkert vært knust en gang.

Comment

kan du forklare litt på hvordan du skiftet høytallerne i dørene? la du del filter og diskanter også?? skal bygge anlegg i bilen min w210 2001mod.

Comment

Har ikke byttet noen av de i dørene jeg, bygde bare for basskasse i første omgang, men nå er begge bassene sprengt sammen med lommeboka, så får se hva jeg gjør =) Setter vel inn igjen de 2 6" bassene som sto i hattehylla originalt, så har jeg i alle fall litt bass i mellomtida.

Comment

Men hvis du har problemer med å få opp dørene så er ikke dette noe problem i det hele tatt, det er en propp midt på døra som man må sprette opp og skru ut en skrue inni der, og så er det en skrue under dekselet til dørhåndtaket, man må bare plukke dette ut med en spiss gjenstand, og man må skru ut det lille plast dekselet ved hengslen. Så er det bare å rive det løs og håpe på å ikke knekke alt for mange klips.

Vil tro at man kommer opp til diskantene i speilhuset også når man gjør dette, så ikke etter det sist jeg hadde dørene oppe.

Men jeg tror det er litt spesielle fester til høyttalere i dørene, så hvordan disse kan byttes uten masse herk er jeg jammen ikke sikker på.

Comment

Er ikke noe hokuspokus med de distanseringene i døra, men jeg måtte modde litt for å få mine tang band bassere til å passe. men dette er nok litt fra element til element. man får også kjøpt løse ringer til disse bilene, som er mye bedre en orginale mankommer også til diskanten etter dørpanelet er tatt av, men det sitter på en sånn måte at man må lirke litt på det. Ang diskanter der, så går det fint med vanlig størrelese (25mm) men dybdenmå man passe på. jeg bruker space1 diskanter med dypt baklokk, og det ble litt vel trangt, men med litt modding, så gikk det
                      Last edited by bmw520; 22-10-2012, 03:12.
                      Ronny Karlsen
                      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

Originally posted by bjaa View Post
                        W210 er vell sedan, og S210 stasjonsvogn?
                        er omvendt, s210 er sedan, S står for sedan så vidt meg bekjent
                        Ronny Karlsen
                        Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

W210 er sedan og S210 er stasjonsvogn!

Comment

Steike godt gjort og finne en 4 år gammel tråd
                            Men W210 er sedan og S210 er stv
                            Mvh
                            Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Gode biler og bygge i, faktisk talt overraskende gode og få lyd i
                              Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                              Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

He he, det var sent og tenkte ikke helt, fant tråden med å søke 210, og glemte fullstendig å se på datoen
                                Ang w og s, s ja det er riktig det dere sier, det var som sagt sent og tenkte helt feil. W står jo selvfølgelig for wagon og S for stationwagon. beklager dette tullet der.

PS er dessverre ikke mange som bygger i 210 ser det ut som. Men jeg kommer nok til å fortsette mer i min ettervært iværtfall
                                Last edited by bmw520; 24-10-2012, 01:58.
                                Ronny Karlsen

Comment

Working...
                                X