hehe, den kasseløsninga har jeg sett før i en civic
Samme tenkte jeg også når jeg så den.. Men, if it aint broke, don't fix it.. hehe...
Så da blir det spennende og se hvordan resten gjøres da.. hehe..
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Har skjedd en del siden sist nå.
Honda`n står parkert og er igrunn ikke kommet so mye lenger med, får se om d blir til våren med den
Men har kjøpt meg en helt grei 93mod Bmw 520 som jeg har bygget alt i, ble for lenge å gå å vente på å bli ferdi me hondan...måtte bruke stereon når en først har skaffa`n
Byggde thesis 6.5 sax på dash`n
thesis 1.5 violi i a-stolpene
thesis 10" sub i dørken som midbass
2 stk 10" Hertz ML 2500 subber bak
Noen av bildene er noe dårlig kvalitet
dårlig bilde av bilen..
nedom er dash`n i full ombygging...
Bygger og spillern opp på dash`n
ble ikke fornøyd me trekkinga av dash`n, so den må gjøres på nytt
subbkassa..
subbkassa ferdi..sidedekslene er ikke trekt ferdi enda, me blir nå en av dagene
subbkassa i dørken
subbkassa i dørken ferdi..
a-stolpene er heller ikke helt ferdi.. kommer fler bilder når jeg er helt ferdig
men har no fått det oppe å gå no da, men mangler finjustering
men spiller slett ikke verst nå heller
Men, du vet at det er plass til 10" elementer i kickpanel på de bila der? Er en bedre løsning en mono midbass vil jeg tørre å påstå
Og hvorfor ikke bare lage ei MDF-plate som baffel til bassene bak? Sparer deg for endel timer med pussing (Ja jeg vet det er gårsdagens brød nå men greit tips til senere. Man MÅ ikke lage basskasse av fleece-pledd fordi alle andre gjør det)
Nå skal jeg faktisk til med noe i min E34 sedan i vinter en gang. Bare få den gjennom den forbaska eu-kontrollen.
Mvh Tony - The only road to take is perfection itself
Litt "mye" vinyl bak kanskje, men det er vel kanske en smakssak.
Tror det kunne blitt fint med sort alcantara på basskassa og det flate gulvet for å skape en liten kontrast med sidene.
Ang justering så er det en grei start å få alt gainet riktig i forhold til hverandre og helt likt nivå på venstre og høyre på hvert bånd. Det er litt vanskelig å få hørt med musikk, prøv å last ned en pink noise mp3 fil fra nettet, der er det ihvertfall litt enklere å høre enn på musikk. Det beste er en pink noise som har mono i både venstre og høyre samtidig.
Uten helt likt nivå på venstre og høyre får du aldri bra fokus i lydbildet ditt.
Så er det å få alt i fase. Nå er jeg mest kjent med pioneer der det er enkelt ved å måle fra hver høyttaler så har du et nokså bra resultat, men med alpine er det vel i millisekund.
Er vel noen med alpine her som kan kime inn med noe tips?
Ang delefrekvenser så er det vel litt vanskelig å vite, men i bilen min så slet jeg endel med øvre mellomtone/nedre diskant siden thesis 6" ikke er så veldig flink fra 3-3500 og opp, og diskanten oppfører seg heller ikke så bra under det, så det er litt vanskelig å få det til å låte bra i det området. Men med litt kyndig hjelp så burde du vel få til dette Utenom det er så er det veldig fine elementer på alle måter.
6" på dashen har vel ikke så mye nivå under 100hz når det er montert sånn tenker jeg så det er ikke så mye vits i å dele de så mye under 80hz hvertfall, så er det vel også litt vrient å få til en sømløs overgang mellom 6" og 10" , men prøv å del den på rundt 80-90hz veldig bratt (24 eller 36db slope)
Det viktigste er ihvertfall å få riktig nivå på venstre og høyre riktig og få alt i fase ved å bruke tidskomp, da er du ihvertfall på vei
Har faktisk en rull me alcantara liggende som jeg har kjøpt me deg for en tid tilbake skal bygge om plata te forsterkeran, so kan bruke alcantaran da
Har barnevogn som går litt inn og ut av og til, so tenkte d va enklest me vinyl..
Ble helt greit, skal no etter hvert få til na hondan da..hehe..
Har lest litt å sitter å prøver meg litt frem..me d utgangspungt i dem innstillingan vi tok over tlf
men når jeg får stilt dette noenlunde inn, låter d sikkert rått..
men trenger vel litt hjelp etterhvert...sikkert noen som kan d
Har faktisk en rull me alcantara liggende som jeg har kjøpt me deg for en tid tilbake skal bygge om plata te forsterkeran, so kan bruke alcantaran da
Har barnevogn som går litt inn og ut av og til, so tenkte d va enklest me vinyl..
Ble helt greit, skal no etter hvert få til na hondan da..hehe..
Har lest litt å sitter å prøver meg litt frem..me d utgangspungt i dem innstillingan vi tok over tlf
men når jeg får stilt dette noenlunde inn, låter d sikkert rått..
men trenger vel litt hjelp etterhvert...sikkert noen som kan d
Comment