Ja er jo det vi håper på da bare det ikke røsker for mye...
Vi kommer nok til å kjøre snill last på ampene og minimalt med klipping så spenningen inn på subbene vil være rundt 360 volt tenker jeg.. Mot 140 før...
Setter meg snart i bilen for å hente den siste forsterkeren og kjøre til Skien for montering
Vi fikk testet litt sånn halvveis i kveld, men virket som den ene subben desverre hadde blitt utsatt for vel mye fuktighet og spolen hadde løsnet, finner utav mer om det i løpet av morradagen når vi river den frahverandre..
Men med 1 fungerende sub så spillte vi hvertfall 159dB uten å dra på nevneverdig, hadde ikke noe særlig mer å gå på volumet på spilleren, så må justere ned volumet på spilleren litt og heller justere opp gain på ampene litt mer.
Spenningsfallet så langt er på ca 1 volt noe vi er veldig fornøyd med hvertfall
Da med 4 stk Kinetik HC-2400 og 3 stk Stinger SPV70
Men vi fant fort utav at vi til neste år skal bytte til dual 1 ohm subber, istedet for dual 2 ohm som vi bruker nå
så på nm kan det hende at vi bare kobler til 2 av ampene, får se etter testingen i morra.
hehe, nei det er faktisk 1 stk 15"
Men tror nok ikke en 12" hadde vært så langt unna siden han har spillt veldig likt med både 2 stk 12 og 2 stk 15 i den bilen..
Da har jeg fått resultatet fra demonteringen av subben.
Voicecoilen hadde løsna fra spideren som jeg trodde..
Dette er egentlig ett ganske vanlig problem, dvs at nederste sub i kassa ryker, hvorfor dette skjer er vel ikke godt å forklare, men det har nok noe å gjøre med trykkforskjellen osv..
Og nå voicecoilen løsna så kom spoletrådene inni magnetveggen så var vel ett par tråder helt i bunnen som var røket av.
Ny sub monteres i løpet av ett par timers tid, samtidig som den gamle recones.
Så får vi se nærmere på hva vi kan gjøre med bil og kasse for å unngå problemet i fremtiden.
Oppdateringer kommer vel utover dagen tenker jeg
Comment