Announcement

Collapse
No announcement yet.

Espens dB-drag Terra :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

i sq? hihihi
    www.eirikaspaas.com

Comment

Helt klart SQ, klokkeklar på ca 69Hz, noget dårlig stereobilde da, men vi jobber med saken

Comment

mhm........

Comment

Mission accomplished

Bør bli bra
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

ja hørte det det burde bli veldig bra
            Team dbcompaniet Norsk mester ss1-2 08

Comment

Ja nå venter vi i spenning her, bilder kommer vel kanskje til helgen

Comment

Da har noe av det kommet, posten har tatt seg god tid med pakkene, 2 dager forsinket, samt at pakkene har fått endel juling..

Men vi håper alt fungerer som det skal uansett..

4 stk Focus Acoustics FX-7000D 7000w rms forsterkere her er bilde av 3 stk.

Comment

hmm se der ja dette burde spille greit det.
                  Team dbcompaniet Norsk mester ss1-2 08

Comment

hmm(A) vil tro det skal røske litt i elementene:P
                    MVH, Øivind Sandvik
                    sigpic
                    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Originally posted by NoZ_87 View Post
                      hmm(A) vil tro det skal røske litt i elementene:P
                      Ja er jo det vi håper på da bare det ikke røsker for mye...

Vi kommer nok til å kjøre snill last på ampene og minimalt med klipping så spenningen inn på subbene vil være rundt 360 volt tenker jeg.. Mot 140 før...

Setter meg snart i bilen for å hente den siste forsterkeren og kjøre til Skien for montering

Comment

Vi fikk testet litt sånn halvveis i kveld, men virket som den ene subben desverre hadde blitt utsatt for vel mye fuktighet og spolen hadde løsnet, finner utav mer om det i løpet av morradagen når vi river den frahverandre..
                        Men med 1 fungerende sub så spillte vi hvertfall 159dB uten å dra på nevneverdig, hadde ikke noe særlig mer å gå på volumet på spilleren, så må justere ned volumet på spilleren litt og heller justere opp gain på ampene litt mer.

Spenningsfallet så langt er på ca 1 volt noe vi er veldig fornøyd med hvertfall
                        Da med 4 stk Kinetik HC-2400 og 3 stk Stinger SPV70

Men vi fant fort utav at vi til neste år skal bytte til dual 1 ohm subber, istedet for dual 2 ohm som vi bruker nå
                        så på nm kan det hende at vi bare kobler til 2 av ampene, får se etter testingen i morra.

Comment

Er det bare ÉN 12" som spiller 159db?:O
                          Mvh.
                          Roy
                          Mob: 40 30 99 06

Comment

hehe, nei det er faktisk 1 stk 15"
                            Men tror nok ikke en 12" hadde vært så langt unna siden han har spillt veldig likt med både 2 stk 12 og 2 stk 15 i den bilen..

Comment

Da har jeg fått resultatet fra demonteringen av subben.
                              Voicecoilen hadde løsna fra spideren som jeg trodde..

Dette er egentlig ett ganske vanlig problem, dvs at nederste sub i kassa ryker, hvorfor dette skjer er vel ikke godt å forklare, men det har nok noe å gjøre med trykkforskjellen osv..
                              Og nå voicecoilen løsna så kom spoletrådene inni magnetveggen så var vel ett par tråder helt i bunnen som var røket av.

Ny sub monteres i løpet av ett par timers tid, samtidig som den gamle recones.
                              Så får vi se nærmere på hva vi kan gjøre med bil og kasse for å unngå problemet i fremtiden.
                              Oppdateringer kommer vel utover dagen tenker jeg

Comment

dere gjør mye morro dere gleder meg til helga da jeg kanskje kan bli med likevel... men

synn med gamle elementet... men alltid fett med nytt
                                '97 VW Caravelle 2,4d
                                Alpine | Dynabel | Installbay

Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

Comment

Working...
                                X