samme frontsett som jeg har i bilen min jo. spiller veldig greit. tror aldri jeg har per dags dato hørt ett 6.5 frontsett med mere bass en i dette før. Gleder meg til å se bilder videre
Her går det fort unna, jeg kjørte hjemmefra til butikken 17:08 dette er ca 10km så kl 18.00 var det kurs, med oppmøte 17:50 dette var ca 5km fra butikken, og i mellomtiden tok jeg 1 stk mdf plate og kasta sammen dette, (er ikke satt sammen på bildet, så alt står bare løst)
I morra og på onsdag er det vel og merke fullt kjør.
Dette er kassen som forsterkerene skal stå i, denne vil være montert i en større kasse som står mot seteryggen. Må også borre til litt kabel og kjøling.
har fått gjort unna litt i kveld, langt fra ferdig egentlig, men går fremover
"ampracket" her skal den øverste veggen fjernes, ingen hensikt å ha den der da man ikke ser den likevel, samt at blir enklere med kjøling da fant jeg utav
Ramme, slik at jeg kan feste den enkelt i bilens orginale fester bak
Frontplata klar, her kommer det også sidevegger som følger formen til bilen, men rakk ikke dette i kveld.
Her er ampene på plass, midlertidig vel og merke, ampracket skal flyttes ca en 1cm til venstre og 1,5 til 2cm lenger ned.
Kommer også glass, samt at MDF kanten rundt skal males sort og vinylen i den freste kanten skal kuttes bort slik at jeg kan lime glasset rett på mdf'en
I morra skal jeg helst bli så ferdig som jeg kan, så da blir det subkasse osv, bunnen til subkassa er ferdig, så er vegger og to baffelplater igjen
Nå som jeg også bruker lukket kasse merker jeg at bassen er mer presis enn de tidligere subbene jeg har hatt i bilen som har vært store porta kasser.
Samt at jeg også har greit med effektreserve til begge subbene.
Jeg skal gjøre noe av prosjektet på nytt senere da jeg ikke ble helt fornøyd med ampracket, for jeg skulle hengsle den "boksen" som forsterkerene står i, men jeg fikk ikke plass til det på noen fornuftig måte, og må ha det for å kunne komme greit til justeringene på forsterkerene når glassplata er montert, men det ser helt greit ut nå da
for å si det sånn, de som har vært skeptisk har glatt blitt frelst etter en lytt i bilen min, flere forhandlere har i dag fått en demo av subbene og forsterkerene, og alle har blitt veldig imponert over lyden, og dette er etter en veldig rask installasjon, nå gjenstår det litt arbeid som skal gjøres på nytt, demping og slikt også, så det går bare en vei detta
alt baki skal trekkes i sort stoff, så akkurat nå har jeg vinyl på ampracket og antrasittfarget stoff på toppdekselet til subbene. så fargemessig er det ikke så bra hehe..
Bare hyggelig, var endel andre som også fikk seg en overraskelse der hehe, nå er kassen også helt ferdig og subbene skrudd til så kassen er tett spiller jo bare enda bedre nå
Comment