Announcement

Collapse
No announcement yet.

Techpoints Ford Focus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Techpoints Ford Focus

Bilen er en ford focus titanium som jeg kjøpte for en god stund siden.

Første jeg gjorde var å bytte spilleren..
    Orginalt var det en Sonysak, som forsåvidt fungerte veldig bra, men den hadde jo ikke navigasjon og linjeutganger og ble derfor byttet ut med en Pioneer Avic D3

Utstyret: (Linkene er klikkbare)
    Alpine IVA-W502R
    Alpine Imprint PXA-H100
    MTX T8652 foran og bak, aktiv deling foran.
    MTX T610S-22 subwoofere (2 stk)
    MTX TH904 4x150w rms forsterker
    MTX TH902 2x150w rms forsterker
    MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker
    2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer
    Stinger kabling.

EDIT:
    Da vi nå begynner å få endel demobiler med Focus Acoustics har jeg bestemt meg for å bytte utstyr til MTX som vi også selger

Utstyret hentes Torsdag 26.Mars, og bygging begynner snarest.
    Last edited by dBcompaniet; 16-08-2009, 21:36.

hei dete med focus acoustics ser jo låvenes ut db mesig men hvordan er lyden generelt sikert kødn og forklare men du har sikert skrivd det før hvordan vil dete ligge pris mesig i frhold til mye anet og ikke minst hvordan er front settene? men stå på og kjør ditt eget alt er ikke hertz her i verden...

Comment

Prisene kan du jo se på linken Techpoint har i signaturen

Jeg har testa en del av utstyret ment for dB drag, og må si meg imponert. Forsterkerne er bunnsolide! Og etter min mening så spiller Black SPL subbene meget pent i rett kasse, men den normale Black modellen spiller klart penere.

Ellers har jeg hørt mye Focus Acoustics i Finland der merket har eksistert i mangemange år. Der er Focus blitt større enn SPL Dynamics når det gjelder lydtrykkskonkurranser. Vanskelig å si noe om lyden, men mitt tips er å prøvelytte Tror mange vil bli overrasket!

Synes det er meget tøft av Techpoint å satse på et nytt merke i Norge der markedet blir styrt av fordommer og opphyping i enorm grad..
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Ja, på tide noen er villig til å satse på nye produkter! Som Hifonic skrev over her, så styres det norske markedet av fordommer og gamle myter! Stå på!!
        Terje Lie
        99 53 66 00
        terje_lie@yahoo.no

Comment

Ja, som f eks Fence audio.
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Originally posted by veegard View Post
            Ja, som f eks Fence audio.
            Fantastisk forslag
            Mvh Tony Bardalen
            [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

Comment

Originally posted by AudioCore View Post
              Fantastisk forslag
              HAHAHAHAHA

(Sorry OT nils, måtte bare)

Stå på, har trua på focus selv! Men pengeboka mi har ikke trua på noe for tia :P
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Nå har jeg da tatt opp igjen prosjektet, og begynte i dag med å felle inn de nye skjermene i nakkestøttene.

Som ett eksempel er dette en jobb som hadde kosta 2295,- inkl en 7" skjerm. (Dette gjelder kun innfelling, ikke strekking av kabel osv, men varierer dog fra bil til bil, ikke alle er veldig egnet for montering, og der bruker vi braketter til bøylene på nakkestøttene, som faktisk ikke ser så gale ut)

Selv bruker jeg en 5,8" fordi nakkestøttene er ganske smale, blir seff en skjerm i begge nakkestøtter. Skal ta ett nytt bilde når jeg har fått på film, under testen vi hadde så var det vel og merke imponerende bra bilde sammenlignet med dyrere skjermer.

Comment

Skal også hente en pall med MDF i løpet av de nærmeste dagene og da begynner jeg nok på bagasjerommet.

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                    Skal også hente en pall med MDF i løpet av de nærmeste dagene og da begynner jeg nok på bagasjerommet.
                    Du trenger en hel pall med MDF til bagasjen?
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

Ja hvem vet, aldri godt å si når jeg setter igang vettu

Comment

ser lovende ut med den familiekjerra gitt!

Er det egen import de skjermene også? Hadde et sett med 7" jeg skulle ha i mazdaen men har nesten like nakkestøtter som deg, litt for smale

Comment

hehe, det er noe dritt ja,
                          macrom tar vi inn fra den norske importøren (Audiocom)
                          Last edited by dBcompaniet; 16-01-2009, 10:33.

Comment

regner med de koster en del mer en de 7" du omtalte til 2290,- inkl montering??

fant lite slikt på hjemmesiden

Comment

At de Macrom 5,8" koster mer enn 7" vi har til 2290?
                              Så er det såfall feil, vi tar samme prisen for de inkl. montering.

Og ang. hjemmesiden så jobber vi med saken der, ser ut til at nettlinja inn til butikken blir klar i dag, så da blir det nok endel oppdateringer fremover, både på oversetting og produkter

Comment

Working...
                              X