Announcement

Collapse
No announcement yet.

MTX audi 100 91Mod

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Må plaste diskantene langt nede på A-stolpen da og dette greier du fint selv med støpeplast fra intallbay.no
    Ekstrem fin å jobbe med
    Ronny Karlsen
    02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
    96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
    Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

er vel ikke noen her som har ett par a stolpe deksler til audi 100 c4 cupe til overs her inne vel? hehe
      MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

på tide med litt flere bilder her. hehe.

Mineye batteri terminaler som skal stå bak. plussen er med blå tall.

Min 80 Amp auto sikkring som skal mellom batteri forran å batteriene bak

Sikkringene som skal mellom kondensatoren å forsterkeren

Mine 10mm2 strømmkabel som skal fra batteriene bak å frem til spilleren.

bilde av vare prøve av stinger hpm 50mm2 pluss klabel

fant ut att med små brødre så må verktøyet låses

Min kjære spiller som jeg er super fornøyd med

bilen invendig forran

Bilen utvendig. (dårlig bilde grunnet er kvelden nå hehe

Dette er det jeg har baki nå midlertidig

Flere bilder kommer straks da det ser ut som om jeg skal begynne på bilen i løpet av uka. hvis noen har noen gode ideer til meg så er det bare å skrike ut her
        MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

hvor mange amp mener du jeg burde kjøre forran å bak da???
          MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

takker for tipset. da tror jeg det blir 250 til 300 A sikkringer på den kabelen (FORRAN Å BAK) hehehehe
            MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Originally posted by RoBoX
              Når du har sikringer mellom batteriene er det jo for å sikre at kabelen ikke brenner opp ved en kortslutning. Siden du har 50mm2 kabel kan du fint ha 300A sikringer på kabelen mellom batteriene, så slipper du å tenke på at de ryker pga ladestrøm eller strømforbruk fra forsterkerne, men at den alikevel er der hvis det evt skulle bli kortslutning.

edit: litt bedre formulering.
              Vel vel, er ikke helt enig med deg ang sikringene på kabelen, ta en titt på side 5 fra EMMA sin side ang kabel størrelse og sikring
              http://www.emmanet.com/download/rule...k07install.pdf
              Håper dette hjelper både trådstarter og andre.
              Ronny Karlsen
              Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

Originally posted by bmw520 View Post
                Vel vel, er ikke helt enig med deg ang sikringene på kabelen, ta en titt på side 5 fra EMMA sin side ang kabel størrelse og sikring
                http://www.emmanet.com/download/rule...k07install.pdf
                Håper dette hjelper både trådstarter og andre.
                Dette hjalp litt. MEN:

Er ikke dette reglene i emma konk da????
                Skal ikke delta. å husker ikke hvor mye strøm kjøre gjennom en 50mm2 men tror jeg husker att det var ca 350 til 500 amp en plass??????
                MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Var det jeg trodde. å som sagt. dette er en bil jeg skal ha for å kjøre til daglig med. ikke noe konkuranse.

da skal jeg ha fiat panda. + div stereo.

Takker for veileding her settes utrolig stor pris på fra min side. (å er jo positivt att dette også kanskje kan hjelpe andre som lurer)
                  MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

fordi d er reglene for EMMA, så er dette en pekepinne på sikringer, dette blir hva den tåler, har ikke noe med konkuranse å gjøre egentlig, å jeg regner med dem vet hva en kabel tåler, disse har jo regnet å testet å tatt masse i betrakning som spennings tap osv og desto lenger en kabel blir desto mindre tåler den.
                    mulig d ikke sto alt jeg refererte til, men les alt så får man mere forståelse, dessuten MÅ man ikke konkurrere fordi man går etter deres regler. men dette skulle være en veiledning da, men men
                    Ronny Karlsen

Comment

fordi d er reglene for EMMA, så er dette en pekepinne på sikringer, dette blir hva den tåler, har ikke noe med konkuranse å gjøre egentlig, å jeg regner med dem vet hva en kabel tåler, disse har jo regnet å testet å tatt masse i betrakning som spennings tap sv og desto lenger en kabel blir desto mindre tåler den.
                      mulig d ikke sto alt jeg refererte til, men les alt så får man mere forståelse, dessuten MÅ man ikke konkurrere fordi man går etter deres regler. men dette skulle være en veiledning da, men men
                      Dette var veldig greit å kommer nok ikke til å kjøre større sikkring en ca 200 amp da strømmen som skal gå gjennom egentlig ikke er mere enn ladestrøm fra batteri å dynamo forran til batteriene bak.

så å si alt av strømm blir jo trukket fra batteriene bak hvis jeg ikke tenker helt feil her da??

MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Er en grunn for at EMMA har sånne regler også er ikke for morroskyld vettu, og 300A på en 50mm2 på 6m er mye. men samme d. dere gjør som dere vil, ville bare hjelpe jeg.bedre med for stort eller for lite iværtfall.
                        Ronny Karlsen

Comment

sånn kan det gå med billigellement fra mtx. hehe. tror jeg ga 300 kroner for det en gang for ikke så lenge siden. måtte jo seff teste hva det tålte. å det tålte ikke ( ca 1100 w rms hehe)

MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Originally posted by tomijorg View Post

så å si alt av strømm blir jo trukket fra batteriene bak hvis jeg ikke tenker helt feil her da??

skal egentlig ikke gjøre d med skikkelige kabler
                            Ronny Karlsen

Comment

skal egentlig ikke gjøre d med skikkelige kabler

Denne skjønte jeg ikke helt. (Lyst til å forklare litt?)

følte meg dumm nå. hehe
                              MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Originally posted by tomijorg View Post
                                Denne skjønte jeg ikke helt. (Lyst til å forklare litt?)

følte meg dumm nå. hehe
                                altså med kabler av bra kvalitet og med riktig størrelse så skal ikke d bli et problem
                                var vel jeg som forklarte meg dumt
                                Ronny Karlsen

Comment

Working...
                                X