Mineye batteri terminaler som skal stå bak. plussen er med blå tall.
Min 80 Amp auto sikkring som skal mellom batteri forran å batteriene bak
Sikkringene som skal mellom kondensatoren å forsterkeren
Mine 10mm2 strømmkabel som skal fra batteriene bak å frem til spilleren.
bilde av vare prøve av stinger hpm 50mm2 pluss klabel
fant ut att med små brødre så må verktøyet låses
Min kjære spiller som jeg er super fornøyd med
bilen invendig forran
Bilen utvendig. (dårlig bilde grunnet er kvelden nå hehe
Dette er det jeg har baki nå midlertidig
Flere bilder kommer straks da det ser ut som om jeg skal begynne på bilen i løpet av uka. hvis noen har noen gode ideer til meg så er det bare å skrike ut her
Når du har sikringer mellom batteriene er det jo for å sikre at kabelen ikke brenner opp ved en kortslutning. Siden du har 50mm2 kabel kan du fint ha 300A sikringer på kabelen mellom batteriene, så slipper du å tenke på at de ryker pga ladestrøm eller strømforbruk fra forsterkerne, men at den alikevel er der hvis det evt skulle bli kortslutning.
edit: litt bedre formulering.
Vel vel, er ikke helt enig med deg ang sikringene på kabelen, ta en titt på side 5 fra EMMA sin side ang kabel størrelse og sikring http://www.emmanet.com/download/rule...k07install.pdf
Håper dette hjelper både trådstarter og andre.
Vel vel, er ikke helt enig med deg ang sikringene på kabelen, ta en titt på side 5 fra EMMA sin side ang kabel størrelse og sikring http://www.emmanet.com/download/rule...k07install.pdf
Håper dette hjelper både trådstarter og andre.
Dette hjalp litt. MEN:
Er ikke dette reglene i emma konk da????
Skal ikke delta. å husker ikke hvor mye strøm kjøre gjennom en 50mm2 men tror jeg husker att det var ca 350 til 500 amp en plass??????
fordi d er reglene for EMMA, så er dette en pekepinne på sikringer, dette blir hva den tåler, har ikke noe med konkuranse å gjøre egentlig, å jeg regner med dem vet hva en kabel tåler, disse har jo regnet å testet å tatt masse i betrakning som spennings tap osv og desto lenger en kabel blir desto mindre tåler den.
mulig d ikke sto alt jeg refererte til, men les alt så får man mere forståelse, dessuten MÅ man ikke konkurrere fordi man går etter deres regler. men dette skulle være en veiledning da, men men
fordi d er reglene for EMMA, så er dette en pekepinne på sikringer, dette blir hva den tåler, har ikke noe med konkuranse å gjøre egentlig, å jeg regner med dem vet hva en kabel tåler, disse har jo regnet å testet å tatt masse i betrakning som spennings tap sv og desto lenger en kabel blir desto mindre tåler den.
mulig d ikke sto alt jeg refererte til, men les alt så får man mere forståelse, dessuten MÅ man ikke konkurrere fordi man går etter deres regler. men dette skulle være en veiledning da, men men
Dette var veldig greit å kommer nok ikke til å kjøre større sikkring en ca 200 amp da strømmen som skal gå gjennom egentlig ikke er mere enn ladestrøm fra batteri å dynamo forran til batteriene bak.
så å si alt av strømm blir jo trukket fra batteriene bak hvis jeg ikke tenker helt feil her da??
Er en grunn for at EMMA har sånne regler også er ikke for morroskyld vettu, og 300A på en 50mm2 på 6m er mye. men samme d. dere gjør som dere vil, ville bare hjelpe jeg.bedre med for stort eller for lite iværtfall.
sånn kan det gå med billigellement fra mtx. hehe. tror jeg ga 300 kroner for det en gang for ikke så lenge siden. måtte jo seff teste hva det tålte. å det tålte ikke ( ca 1100 w rms hehe)
Comment