Announcement

Collapse
No announcement yet.

WRM: Swift Budget Build

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• WRM: Swift Budget Build

Har begynt å bygge litt stereo i konebilen. Skal gjøre det så enkelt og billig som mulig da det meste av utstyret er hentet ut av en god gammel Ford Mustang som restaureres og ikke skal ha stor stereo lengre.

2 stk. JL Audio 10WØ8 (8 ohms basshøyttalere som parallellkobles for å senke impedansen til nærmere 4 ohm)
    1 stk. MTX forsterker (brokobles og skal drive subbene)

Har ikke bestemt hvilken hovedenhet / CD-spiller som skal brukes eller frontsett. Har et sett billige høyttalere som jeg kan bruke, men må planlegge litt for å finne et sett som passer framme og hvilket jeg vil bruke bak.

Dette er det tenkte oppsettet hvor CD-spilleren driver frontsettene i første omgang.

Forsøk 1: Basskasse i glassfiber
    Begynte å støpe grunnform til basskasse i siden av bagasjerommet.

Men så slo været om og det ble alt for kaldt til å støpe glassfiber i en uisolert garasje…

Forsøk 2: Basskasse med deksel
    Den originale kassen ble bestemt å brukes inntil videre selv om at det tar nesten hele bagasjerommet.

Jeg laget så et deksel i kryssfiner for å montere over subbene og kunne montere høyttalere i.

Må vel planlegge litt før jeg sparkler, pusser og trekker dekselet. Skal jo kanskje inn noen høyttalere til i det dekselet.
    Last edited by WRM; 15-12-2008, 13:56.
    sigpic

Planlegging er ganske greit ja
    Kan bli morsomt dette her. Stå på!
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Er kanskje litt for glad i planleggingsdelen, men...

Har i det minste kommet med noen bilder nå. Som dere ser er det ikke for avansert. Ville ha litt særpreg, ikke bare en standardkasse kastet inn i bagasjerommet. Får kanskje bygge noe som frigjør litt mer bagasjeplass etter hvert.

Om det blir deltakelse i Entry eller bare bruksbil-lyd vil vise seg.

Noen tanker om hva jeg bør gjøre med høyttalere framme og bak? Originalhøyttalerne i front er montert under dasjbordet. Tenker at jeg ant. må bygge nye dørsider, men ønsker ikke gjøre for store inngrep i interiøret da bilen med stor sannsynlighet vil bli solgt en gang i fremtiden.
      sigpic

Comment

jeg likte det dekselet ditt! hva skal du trekke det i? skal du ha noe der du har skjært ut?
        har en kompis som går møbel-snekker linjen, han skal nok få lage noe lignende for meg :P

Comment

Originally posted by WRM View Post
          ... Tenker at jeg ant. må bygge nye dørsider, men ønsker ikke gjøre for store inngrep i interiøret da bilen med stor sannsynlighet vil bli solgt en gang i fremtiden.
          Du kan jo se om du får tak i dørsider hos "høgger'n" for en rimelig penge til å bygge i - da kan du ha de originale stående som de er.

Comment

Takk, ble fornøyd med designet men mangler litt på utførelsen pga. manglende verktøy tilgjengelig. Tror det bare blir trekking med filt/teppe denne gangen siden dette antageligvis blir en midlertidig løsning fram mot støping av kasser i glassfiber. Er tilhenger av å bevare noe bagasjeplass selv om det er stereo i bilen. Har lyst til å bygge subbene inn i hver side av bagasjerommet og bygge inn forsterker(e) på en lur plass...

Originally posted by freddie View Post
            Du kan jo se om du får tak i dørsider hos "høgger'n" for en rimelig penge til å bygge i - da kan du ha de originale stående som de er.
            Ingen dum idé... har tenkt tanken selv også. Kanskje jeg må gjøre det.

Takk for tilbakemeldinger!
            sigpic

Comment

Bilen er bygd ned igjen da plassen i bagasjerommet var nødvendig. Nytt bygg ventes...
              sigpic

Comment

Ny bygget er ferdig til brynhallen da eller? Blir det JL audio da også?

Comment

Nei, blir ikke denne, men en Honda Accord på brynhallen.
                  sigpic

Comment

Working...
                  X