Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Det der ble meget pent!

Gleder meg til å se den ferdig!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

• Originally posted by Digital Designs Norge View Post
      Må si dette ble helt rått, og ser for meg at når bilen din er ferdig er den mer enn godt nok verdig Elmia
      Med tanke på mye av det jeg så var det ikke alle som hadde like høye krav på finish der.. hehe...
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Ikke alle nei, men noen bygg var jo helt syke! Eller de fleste av dem etter min mening, spes på bilstereo avdelingen (hall a) og custom hallen

Selvsagt er det alltid noen som er bedre enn andre
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• gjer det eg er i maks stand til å gjere eg med tanke på økonomi, klart. hadde eg hatt penger, tid, litt meir kunnskap kunne alt blitt betre men er mitt første store byggverk detta. vil prøve å vise folk at eg klarer å få til noe og kanskje få tatt på meg oppdrag seinare? min store drøm er å kunne leve av å gjere det eg liker mest her i livet å bygge custom. har ikkje lyst å gjøre aviser resten av livet mitt.

vart ferdig med manifoild`n i går gjenstår å sandblåse den innvendig og eksosbandasje.

håper på å vere ferdig med å sveise motorrommet i kveld/natt. og kanskje få sprøyta fyller.

Comment

• har endeleg fått taki meg taktrekk..(leita i mange mnd) ca 40 tlf samtaler, mange mailer, og til slutt. endte det opp med at eg klarte å skaffe meg et her i norge, (sjeldne biler so lander på vraken) so er strålandes fornøgd. kjøpte meg "Ny" takluke i sammeslengen, då det er alltid et problem på dessa bilane at mekanismen knekker

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
              har endeleg fått taki meg taktrekk..(leita i mange mnd) ca 40 tlf samtaler, mange mailer, og til slutt. endte det opp med at eg klarte å skaffe meg et her i norge, (sjeldne biler so lander på vraken) so er strålandes fornøgd. kjøpte meg "Ny" takluke i sammeslengen, då det er alltid et problem på dessa bilane at mekanismen knekker
              Da knekker den sikkert når kjører i gang subbene
              Jeg hadde seriøst vurdert å sveise igjen takluka.
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• heh.. på dele bilen er det ikkje takluke har vurdert å bytte tak. men har ikkje kunnskap til detta. og sjarmen med en sommerbil er å ha takluke.:P

har i allefall fått gjort litt siden sist.

sveisa mye i motorrommet

ferdig med downpipe
                (gjenstår å sveise i lamda`n. skal ta ut motor i frå delebilen i morra (skal bruke girkassa, og drivakslinger frå den bilen, då mine drivakslinger vart modifisert i fjor)

vil vel gå noen uker før eg kan beregne oppstart, ting tar tid når en skal gjere det skikkeleg?

Comment

• Originally posted by bassdal View Post

ferdig med downpipe
                  (gjenstår å sveise i lamda`n. skal ta ut motor i frå delebilen i morra (skal bruke girkassa, og drivakslinger frå den bilen, då mine drivakslinger vart modifisert i fjor)

g?
                  Sveise lambdan? Hørtes ut som du tenkte å sveise den inn i dp'n :P ? Du mener sikkert sveise fast en mutter,men må bare bemerke det i tilfelle. Kjedli hvis du setter fast lambdan permanent da di har en tendens til å ta kveld rimelig kjapt på litt aktiv kjøring

Skål!

Comment

• hehe meiner mutter ja. UFF er lei lei av motor rom. er gått sinnsjukt mange timer med etterkvert.
                    etter å montert dummy motor`n på plass å tilpassa med downpipen (igjen). dukka det opp endå et problem som eg hadde glømt. = må bygge om endå en gang (sånne DUMME ting so tar tid)

laga branketter til: bensintrykk regulator,filter, catch tank, ombygger et motorfeste, sveiser igjen alle stygge hull eg ikkje vil ha, skulle aldri ha begynt på detta men håper eg blir fornøgd når eg er ferdig

mangler en gjeng med alu rør so får ikkje spøryta noe motor rom før eg har fått allle deler eg trenger
                    ( alt skal vere ferdig tilpassa sånn at eg slepper å ødlegge noe når alt er sprøyta)

Comment

• Ser den... Men du må ikke finne på å gi opp, eller ta en lang pause. Du har stått bra på, og når du er ferdig kommer du nok til å få syke creds for bygget ditt. Er jo gromt som f...
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• gi opp?? det har vel aldri vert tanken min. er langt i frå knall hardjobbing på bilen no i det siste men tar ca 5timer kver dag. (inkludert mye tenking å fundering) takk for all støtte, er morro å høre sånt ender opp med fleire timer i garasjen

prosjektet er begynt å bli svindyrt etterkvert (mangler penger til det dyreste = lakk) dermed:

yrket mitt: 2veke på 1veke fri
                        1veke førde bergen 22-30 - 08.00 (ca)
                        2veke førde - lærdal 22-30 - 05.30 (ca) +extra frå 07.00 - 15.00
                        3veke fri + extra 07.00 - 15.00

so frå neste veke av begynner eg i en ny extra jobb (sveis å industriservice) (skal jobbe der når eg kjører sogn å har friveke)

start 07.00 til 15.00 (evt. til eg er stuptrøtt å reiser heim, som eg har avtalt med sjefen (far til dama )

har prøvd å søke litt oss spons av div firma på alt muligt slags (dill dalll) og det har heller gått dårleg. (ca10%)
                        (untatt ICE AUDIO i førde uten dei.. hadde det aldri blitt noe prosjekt). vist det er noen so har lyst å vise fram noe,feks,
                        lys akutratorer, nos, alt som er show i seg sjøl er interesant.

(har en plan om å bruke 3lb nos tanker i kver dør) siden eg bruker den tida det tar i detta prosjektet har eg lyst å ta det heiilt ut med en gang

mye snakk å lite bilder (dårlege greier på et forum)

Comment

• Kva skulle man gjort uten den fantastiske faren min : )

Comment

• Nos i døra?!

Bare så du er sikker på å daue om du blir påkjørt?
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

• hehe. er vel for showen sin del. tankane kan bli brukt til mye nyttig. feks. endå meir luft til understellet, co2 ic, osv osv, men plan er å ha lystgass ja.. lite jobbing på bilen fortida då det er kun jobbing å soving men men sånn går det når eg må få råd til alt eg skal kjøpe :P

Comment

• Han kommer da ihvertfall til å dø med et smil om munnen da.. :P hehe..
                                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Working...
                                X