Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 745-Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo 745-Prosjekt

Hei....
    Våger meg til å starte en tråd om prosjektet mitt...

Som dere har sett i mine "andre" innlegg er det diverse Rockford forsterkere,3 stk. Alpine 15" R-serie,og enten Pioneer Deh P700BT eller Alpine IDA X100 til headunit.
    Idag var jeg og tok bilde av kassa som et firma i Indre Troms har laga,men pga litt trang økonomi får jeg ikke henta den før om et par uker...
    Det kommer et 10" reflex-rør på toppen av kassa...
    Tar gjerne imot innspill fra andre på åssen jeg burde gjøre det med tanke på reflex-røret(flere 4" rør istedet for et stort... Annen plassering,osv...)
    Click image for larger version

Name:	photo.jpg
Views:	1
Size:	78.9 KB
ID:	299197

Name:	photo-3.jpg
Size:	90.3 KB
ID:	299198

Name:	photo-1.jpg
Size:	92.5 KB
ID:	299199

Name:	photo-2.jpg
Size:	82.0 KB
ID:	299200

Tror dette blir bra...

Men det er kaldt,og har ikke mye lyst ut i en uisolert fjøs å mekke anlegg...
    Men ville bare vise noen bilder og få noen idé(er) om videre løsninger....
    Skal jeg lage meg en slags vinklet Hattehylle,eller bare putte sett i dørene bak....er en av tankene jeg gjør meg....
    No Windows-crap,just Mac Power

etter mitt syn så ser dette bra ut. er det stasjonsvogn du har eller?
    MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Så bra ut den kassa ja! Bra det er fler med volvo her
      745 er stasjonsvogn ja.

Comment

Originally posted by tomijorg View Post
        etter mitt syn så ser dette bra ut. er det stasjonsvogn du har eller?
        Jepp,en Volvo Herregårdsvogn.... med 2.4 rekke-sekser i....
        Er ikke sikker på hvor mange liter kassa har eller hvor mye jeg trenger til de Alpine 15-tommerne.
        Kassa skal måle ca 55 cm høy,98 cm lang og 112 cm bred. Bygget i 22mm spon, med forsterket front der sub skal festes Siden er i 45 grader og fronten er ca 48 cm. Skrå bak på kassa er 13 cm forskjell på topp&bunn.
        Var ikke den skarpeste i Matte på skola,så jeg har rett og slett ikke tatt meg sammen å satt meg ned med penn,papir og kalkulator....

Men jeg gleder meg til å få kassa hjem,og begynt med hull-skjæring og finpussing+trekk...

Comment

Syns det kanskje ser ut som om noen av de avstiverene kommer til å stå i veien for elementet?
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
            Syns det kanskje ser ut som om noen av de avstiverene kommer til å stå i veien for elementet?
            Det stemmer nok d... Men det er ikke no problem å flytte de og få tak i flere. Det kommer GARANTERT til å bli vibb´er på topp-plata,så e ska prøve å stive av så god eg kan. Kan jo være e treng avsiving ifra side til side i tilegg...

Comment

Fra side til side kan du bruke stenger som er ferdig gjenga. Eller allthread som det kalles så fint på engelsk! Kjør den igjennom kassa og fest den med bolter og låseskiver! Det stiver av helt perfekt det!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by PikoFlex View Post
                Fra side til side kan du bruke stenger som er ferdig gjenga. Eller allthread som det kalles så fint på engelsk! Kjør den igjennom kassa og fest den med bolter og låseskiver! Det stiver av helt perfekt det!
                Skyte spurv med kanoner eier..
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                  Litt overkill. MEN DET FUNKER
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by PikoFlex View Post
                    Litt overkill. MEN DET FUNKER
                    Tja,overkill e jo bærre tøft(V8 i Mini Morris-opplegg)... Skal se litt på forslaget om gjenge-stang med mutter og skiver...

Var innom Bilstereospesialisten i Tromsø idag,og hørte på sett. Siden jeg gjerne vil ha det som ikke mange bruker fikk jeg demo på Type x alpine-sett(den billigste av de). Er det Referance de heter tro.... Dog var bare 5 3/4 i utstillinga,men jeg syntes det hørtes bra ut. Da blir det jo et valg mellom Rockford og Alpine 6 1/2... Ikke vil jeg ha Focal og heller ikke Hertz(har ikke hørt på noe fra de merkene,og jeg vil ikke snakke negativt om de...). Skulle jeg ha sett bort fra Alpine og R/F ville jeg kansje ha prøvd Morel.... Men jeg skal jo ikke i no "Show-off" med bilen,og jeg har ikke peil på støping/lage noe i glassfiber. Så da er det vel sikkert noen som kommer med kommentarer om at det er bortkastet penger å kjøpe dyre sett,når plassering og monterings-kvaliteten er halve lyden/resultatet...
                    Noen som kan anbefale Morel(sett) i prisklasse rundt 3500-5000,-?

PS: Skal ha to stk. sett. Et foran i dørene,og et bak i dørene...(6 1/2)
                    Last edited by Bassoflove; 06-02-2009, 18:05.

Comment

sendt deg en pm.....

Comment

Originally posted by lillemongo View Post
                        sendt deg en pm.....
                        Og du har fått svar...

Comment

Ingen problem å få gjengestav til å bøye seg slik at det også gir etter.. Så vil ikke kalle det overkill
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Før han begynner med gjengestaver, så bør'n få dobla veggene på resten av kassa og.

Ingenting er sterkere enn det svakeste ledd.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

Før han begynner med gjengestaver, så bør'n få dobla veggene på resten av kassa og.

Ingenting er sterkere enn det svakeste ledd.
                              Så du mener veggene i kassa er for tynn?(bortsett fra "frontene" der elementene skal sitte?) Blir et problem for jeg har (tror jeg) max bredde for at kassa skal passe mellom hjulhusene i Volvo´n.... Da må det bygges på innsia,og det kan bli litt mere knotete........ Hmmmm. Forslag?

Comment

Working...
                              X