Announcement

Collapse
No announcement yet.

Larsi sitt lille prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Larsi sitt lille prosjekt

    Prosjektet er allerede påbegynt og ligger på et annet forum, men kan da vise hva eg har gjordt og ta fortsettelsen videre derfra.

    Bilen er da en BMW 520i E34
    88mod, 168.000km

    Kan jo finne frem et par bilder.




    Her er en liten liste over det som anlegget skal bestå av:

    Pioneer TS-W5102SPL sub.
    Pioneer DEH-P6900IB spiller.
    Helix Dark Blue 1000.2 foreløpig. Regner med eg kjøper meg 2stk Hifonics Brutus BXi2006D.
    Maxxima 900 Svart, mulig det kommer et til sammen med Hifonics`ene.
    Kicker PKD1 kabelsett.

    2stk SPL 5,25" komponentsett (4stk 5,25" - 4stk 1" diskanter og 2 delefiltrer.)
    BM ZX3-T4D 4 kanals forsterker. 4x120w rms eller noe, funker bra til å være BM.
    1F Kondensator

    Det var vel alt, tror eg.

    My lovely woofer.





    Bilder av ting som er gjordt.

    Kassen blir trekt, porten er lakkert svart innvendig.


    BM ZX3-T4D og Helix Dark Blue 1000.2


    Høytalere bak


    Har lagt opp kabel fra batteriet til karosseri, fikk ikke løsnet bolten som sitter i motorfestet, muligens det er en mutter på undersiden. Så fikk ikke tatt fra karosseriet til motor.
    Forskjell fra orginal og ny. den nye er trekt i svart strømpe nå,


    Fått dempet litt i dag (19.07-07) også, ikke så mye. Står opp klokken 2 på dagene, så.

    Work in progress. Reservehjulsbrønnen dere ser her. Her blir det batteri(er)
    Noen som vet om det egner seg og jorde i denne gjengestanga som stikker opp??


    Her er venstre side dempet. Rundt lykter og langs siden i ytre skjerm. begge sidene er ferdige



    Reserverhjulsbrønnen ble meget bra. Eg er fornøyd, og det er kun det som teller.


    Til nå har eg dempet Bakluke, Seteryggplaten, Reservehjulsbrønn, Ytre skjermer på sidene, rundt lykter og langs listen der låsen til bakluka er.

    En del mer gjenstår: hattehylle, Gulvet, og sidene (sidene ved dempertårnene.

    Med andre ord; ALT i bagasjerommet skal dempes.
    Ble bra med dempingen iallefall, merker til og med forskjell på utsiden når eg slenger igjen bakluken.
    Og ikke spør hvilke matter eg bruker men det holder!


    Jord skal Aldri underdrives!
    Her har eg 2x 50 og 1x 20 kvadrat




    Fant også ut at det er et bra jordingspunkt.
    Dette fant eg ut når eg skulle feste batteriet med patentbånd, kan jo "liksom" tenke deg hva som skjedde.
    Tredde båndet rundt festet i brønnen, og tilfeldigvis kom den borti + polen.
    Veeeeeldi morro!

    Har vel sånn ca. fått med meg alt nå.
    Last edited by Larsi; 20-07-2007, 16:57.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    Ser bra ut! Men er ikke den kassa der litt for lita!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      Det er en standard kasse fra Digital Designs for 12 tommere.
      Den er rundt 60l og er tuna til 45hz

      Men ja, volumet i kassen synker litt når subben er nedi, er ikke så liten størrelse på den heller.



      Men når eg testa subben for første gang så spilte det noe vanvittig! Selv med "bare" 1300-1600wrms i 4 ohm på helix`en! (grunnen til at eg skriver 1300-1600 er at eg hadde tynne kabler og dårlig batteri under testing. Optimalt skal være 1600wrms)
      Lyver sikkert ikke om eg sier ALT i bilen skranglet. Kunne trudd bilen var halveis skrudd sammen, for det hørtes ut som om alle skruene var løse
      Last edited by Larsi; 20-07-2007, 17:00.
      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

      Comment


      • #4
        Hehe! Kassa var litt liten i alle fall! Bygg litt større å skal du få bedre resultat
        Men uansett hva man bruker på den subben der så funker det jo som bare F, det er jo en BRUTAL sub! Kunne tenkt meg en selv!

        Lykke til videre med prosjektet i alle fall!
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #5
          Joda, men bør holde med den kassen til å begynne med, stakkars bimmer. hehe

          Brutal? naaah. hehe

          Joda, takk for det. Du må gjerne komme med mere kommentarer etterhvert
          Last edited by Larsi; 20-07-2007, 18:10.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • #6
            Da ser det ut til at dette prosjektet blir bremset ned til en viss grad.

            Fant en dam med vann under baksetene i går.
            Viser seg og komme fra bakruten som ikke er helt tett.

            Men småting blir gjordt fremover til dette er fikset.
            It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
            Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

            Comment


            • #7
              Godag godtfolk.

              Regner med at eg bestiller 2 stk Hifonics BXi2006D forsterkere i neste veke.

              Er det noen som kan fortelle meg om det går fint og koble hver forsterker på hver spole i 2 ohm? (subben har 2x2ohms spoler)
              Hvis dette går, så har eg 2600 godt kontrollerte rms. (i 14,5v da, selvfølgelig. Dette -kan- bli et problem hvis eg ikke bytter dynamo)

              Akkuratt nå har eg jo oppgradert diverse kabler i motorrom, og 1 batteri framme. Og dårlig jord på motorblokk, og eg får ikke mere enn 12,3v lading
              Får eg mere om eg kobler til batteriet bak?

              Men justering og instilling av forsterkerene må vel bli så perfekt som mulig, og begge må være like?!
              Og justering er eg IKKE god på! Så eg må få noen til å gjøre det for meg, eller at noen viser.
              Last edited by Larsi; 22-07-2007, 15:54.
              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

              Comment


              • #8
                det står betrykeligt på pioneer sine sider at du ikje skal bruke 2 forsterkere på 1 stk pioneer subb da dette kan ødlege spolen eller forsterkerene men alt kan vel gå ann
                øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lui View Post
                  det står betrykeligt på pioneer sine sider at du ikje skal bruke 2 forsterkere på 1 stk pioneer subb da dette kan ødlege spolen eller forsterkerene men alt kan vel gå ann
                  2 linka forsterkere skal ikke ha noe si, da må pioneer ha designa subbene sine slik at de ikke tåler det da?! Det skal gå fint an å linke 2 eller flere forsterkere på en sub. Techpoint gjør det han i alle fall!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by A.R View Post
                    2 linka forsterkere skal ikke ha noe si, da må pioneer ha designa subbene sine slik at de ikke tåler det da?! Det skal gå fint an å linke 2 eller flere forsterkere på en sub. Techpoint gjør det han i alle fall!
                    det blir ofte gjort i dbdrag sammenheng, men elementet har i utgangspunktet ikke godt av det nei.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Dette er noe eg ikke viste, så er glad Lui tok det opp, etter denne nyttige infoen må eg bytte til en forsterker.

                      Enten Hifonics BXi2600D, eller for å få mer kontroll på elementet må det bli XX-Thor, eller XX- Colossus. Prøver og skaffe gode priser på desse 2.
                      Har også kikket litt på MTX TE4001D, men har veldig lyst på Hifonics.
                      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                      Comment


                      • #12
                        det gjelder vell sikkert at man ikje skal bruke stereo vell vil eg tru men 2 linket forsterkere stemmer sikkert ja
                        øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by lui View Post
                          det gjelder vell sikkert at man ikje skal bruke stereo vell vil eg tru men 2 linket forsterkere stemmer sikkert ja
                          Der kan jeg si meg enig. At man ikke bruker 1 forsterker Pr. Voice Coil. Men at man linker 2 stykker, en primær og en slave, og kjører begge på 2 serie/paralell koblede Spoler.
                          Pioneer - Hertz - Zealum
                          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                          Comment


                          • #14
                            I dag fikk eg gjordt litt mere (arbeidslysten kom frem).
                            Fikk dempet nesten alt, men gjenstår litt siden eg gikk tom for matter.

                            Går MYE matter på dette her! Tror eg har brukt 9 matter på 1000x500 nå!
                            Så regn med 9-10 matter på et bagasjerom

                            Luftehull / trykkreduksjonshull / db-reduksjonshull ? Dette måtte gjøres noe med!


                            Begynte med og tape desse beveglige "rillene" litt fast


                            Deretter ble det lagt en feit og god dempematte over.



                            Og bilder av hvordan det ser ut nå, og det som gjenstår.


                            Det var det for i dag tenker eg, hehe.
                            It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                            Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by sqwannabe View Post
                              det blir ofte gjort i dbdrag sammenheng, men elementet har i utgangspunktet ikke godt av det nei.
                              Og dette begrunner du med hva? altså hvorfor ett element ikke har godt av linkes?


                              Og til trådstarter, subkassen din er ALT for liten... Jeg har 110 liter på en TS-W5000SPL, da begynner det å hjelpe seg

                              Comment

                              Working...
                              X