Announcement

Collapse
No announcement yet.

ford Fiesta prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Specs for ny kasse, laget av Rune(Mustang<3):
    Driver : Pioneer TS-W3001D4
    Vas : 11,8
    Qts : 0,60
    Fs : 33,30
    SPL : 92,00
    --
    Project by : Rune
    Project for : Friend
    --
    Number of drivers : 4
    Box type : Vented
    Box size : 180,0 l
    Tuning frequency : 31,00 Hz
    Vent : 1 vent(s)
    10,25 cm length for each
    10,20 x 10,20 cm rectangle

Relative
    Freq Gain SPL
    [Hz] [dB] [dB]
    20,00 -12,89 113,37
    25,00 -2,89 123,37
    30,00 4,42 130,68
    35,00 5,27 131,53
    40,00 4,13 130,39
    45,00 3,24 129,50
    50,00 2,62 128,88
    55,00 2,18 128,44
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Tegning laget av Rune(Mustang<3)
      Noen som har troen på at dette kan se bra ut?

Andreas Dibbern
      Ford Fiesta
      Takk til B2Audio

Comment

tror kanskje det blir litt likbil look!
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
          så hva forslår du? han vil bruke 4stk pioneer`ne..
          så jeg ser ikke annen løsning.. enn den der.. eller en helt firkantet box med porten bak

så kom med innspill du Erik
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

Comment

Originally posted by Erik André View Post

Hvis du ikke liker forslaget så kan du vel komme med et annet forslag?
            Andreas Dibbern
            Ford Fiesta
            Takk til B2Audio

Comment

Ingen som har forslag eller meningen? Er dere helt meningsløse?
              Andreas Dibbern
              Ford Fiesta
              Takk til B2Audio

Comment

Originally posted by Dibbern View Post
                Hva kommer det av at forsterkeren går i protectmode? Har gått over alle ledninger nå og sjekket for brudd, og fant ingen feil. Men, når jeg kobler fra subben går det helt fint igjen. Er det rett og slett at forsterkeren ikke klarer å dra subben?

Hadde koblet subben feil!
                Andreas Dibbern
                Ford Fiesta
                Takk til B2Audio

Comment

Skal du bruke baksetet, eller har du planer om å røske det ut? Skal forsterker(e) vises fram eller skal de skjules? Om du allerede har liten plass tror jeg du burde utnytte de buede formene i bagasjerommet for å oppnå tilstrekkelig liter. Da må du jo nødvendigvis blande inn litt(mye) plast arbeid. En kasse som kun består av plater, vil etter alle solemerker være den som er raskest og enklest å bygge. Tror uannsett jeg ville forsterket baffel og bunn i kasse med aluminium. Lett å sveise på avstivinger inni kassen, pluss gode skrufester for elementer. Minus med aluminium er jo at det er dyrt.
                  Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                  Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Originally posted by Rudolf View Post
                    Skal du bruke baksetet, eller har du planer om å røske det ut? Skal forsterker(e) vises fram eller skal de skjules? Om du allerede har liten plass tror jeg du burde utnytte de buede formene i bagasjerommet for å oppnå tilstrekkelig liter. Da må du jo nødvendigvis blande inn litt(mye) plast arbeid. En kasse som kun består av plater, vil etter alle solemerker være den som er raskest og enklest å bygge. Tror uannsett jeg ville forsterket baffel og bunn i kasse med aluminium. Lett å sveise på avstivinger inni kassen, pluss gode skrufester for elementer. Minus med aluminium er jo at det er dyrt.
                    Baksetet er borte. Er skarp nok til å skjønne at jeg ikke får inn 4 subber i bagasjerommet. Forsterkere blir skjult under gulvet. Har desverre ikke tilgang på sveiseutstyr, så det blir litt vanskelig. Har lyst til å lage noe i plast, men er redd jeg tar meg vann over hodet ved å prøve noe sånt.
                    Andreas Dibbern
                    Ford Fiesta
                    Takk til B2Audio

Comment

Sub opp port bak. Slotport-kasse med liggende port. Enkelt å lage og funker fett.
                      Enkelt å regne ut hvordan det skal være også.
                      Pioneer - Hertz - Zealum
                      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Bilder av slotport-kasse? Evnt. tegninger av andre bygg?
                        Andreas Dibbern
                        Ford Fiesta
                        Takk til B2Audio

Comment

Originally posted by Dibbern View Post
                          Bilder av slotport-kasse? Evnt. tegninger av andre bygg?
                          hifonic sin kasse er nok det viss jeg ikke tar heil feil
                          Last edited by HLS; 20-07-2009, 17:10.
                          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                          Mvh
                          Rune Kvaal

Comment

Kunne jo kanskje være en løsning å montere 2 element med front rettet bakover, og 1 element på hver side montert i en baffel som vinkles slakt inn mot senter i bagasjen. Slotport plassert i senter under elementene som monteres side ved side.Elementer og porter spiller bakover i bilen.Kasse så langt frem som mulig. Om du vil ha litt mykere former på overganger og kanter, er det jo bare å bikke over med polyester eller støpeplast.
                            Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.

Comment

Originally posted by Rudolf View Post
                              Kunne jo kanskje være en løsning å montere 2 element med front rettet bakover, og 1 element på hver side montert i en baffel som vinkles slakt inn mot senter i bagasjen. Slotport plassert i senter under elementene som monteres side ved side.Elementer og porter spiller bakover i bilen.Kasse så langt frem som mulig. Om du vil ha litt mykere former på overganger og kanter, er det jo bare å bikke over med polyester eller støpeplast.
                              Nei :P

Slik som dette:
                              http://media.photobucket.com/image/s...3/DSC04566.jpg

Enkelt som sagt og funker som fy. Hifonic hadde port opp så vidt jeg husker! Funker det også.
                              Men har man lite plass ville jeg gått for dette designet da man trenger ikke lage så lang kasse og man får fortsatt mulighet til å ha masse portareal!

Mvh.
                              Piko
                              Pioneer - Hertz - Zealum
                              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Kan ikke si annet enn at å løfte inn en container ser "hoinnfælt" ut i mine øyne. Ja ja, neida så... Dibbern du får bare finne frem trylleveistikka så blir det nok bra skal du se, he he heeeh.
                                Raymond Pedersen

Comment

Working...
                                X