Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 - prosjekt utenom det vanlige

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW E36 - prosjekt utenom det vanlige

    Hei alle sammen.

    De fleste av dere har sikkert lest tråden jeg hadde på Bilforumet ang. dette prosjektet. Desverre så har det stått stille en periode, men jeg er igang igjen nå. Det som er hovedprioritet nå, er å bestemme hvem som skal lakkere tralla. Er fortiden ute å innhenter tilbud.
    Det har skjedd endel endringer når det kommer til hva slags utstyr som skal i bilen. Hovedgrunnen til dette er selvfølgelig at jeg nå avvikler driften av firmaet slik det er i dag, men samtidig jobber jeg med etableringen av bilstereomagasinet, og derfor har jeg måttet ta endel avgjørelser. Siden magasinet ikke er oppe å gå, har jeg valgt å ikke kjøpe produkter fra Norske leverandører i denne omgang. Grunnen til dette er at jeg vil nødig bli sett på som partisk eller kjøpt og betalt. Særlig før magasinet er oppe å går. Derfor har jeg satt meg følgende mål: Bygg en bil med et oppsett til så langt under 20.000,- som mulig, som samtidig ikke vil stå tilbake for selv dyre oppsett. Samtidig skal dette være mulig å annskaffe til denne prisen for alle. Utstyret så langt er en blanding av nye og eldre kvaltietsprodukter.

    Dette ser slik ut:

    Frontsystem: Hybrid Audio Technologies Legatia 631-3
    Subwoofere: Ikke helt bestemt, men muligens Orion XTR12
    Forsterker mellomtone/diskant: Orion XTR475
    Forsterker midbass: Orion XTR2150
    Forsterker subber: Ikke helt bestemt, men muligens Orion HCCA250
    Spiller blir enten Eclipse 7000, 7100, eller Clarion DRZ9255(ikke tilgjengelig i Norge). Det rimeligste alternativet blir selvsagt Eclipsene, men Clarion spilleren er i en høyere klasse.

    Målet med dette er å vise hva man kan få til, om man vil få ut mest mulig av relativt lite. Valg av rett produkter og god kunnskap, er en bra kombinasjon i en slik sammenheng.

    Det vil komme bilder, og mer info i dagene som kommer.

    Jeg kommer ikke til å skrive så veldig mye om de lydmessige valgene jeg gjør etc, da jeg vil skrive en større artikkel om dette i magasinet når det kommer opp å gå.

    NB! dette er ikke et forsøk på å formidle at det ikke finnes gode produkter på det norske markedet. Det finnes masse produkter jeg har lyst til å prøve, men det overlater jeg til testsesjonene som kommer i magasinet, så får vi heller se hva jeg gjør i fremtiden.

    mvh

    Glenn
    Last edited by Glenn Solie; 08-08-2007, 11:52.
    Glenn Solie

    Frittstående konsulent

  • #2
    Eclipse og Orion har jeg sett i masse signaturer fra amerikanske forum, men aldri hørt noe om hvordan de låter. Skulle ha fått tatt og hørt på slikt, fint noen går litt outside the box
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Bilder??

      Blir snart penger på deg, og handel på meg, foresten.. Venter på innkomende kapital
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #4
        Det her høres bra ut! Du har tatt brae valg når det kommer til utstyr! Orion og Eclipse er begge brae merker!

        Litt OT:
        Den nye toppmodellen til orion ble testet opp imot subber fra samme "klasse" og "pris". Alle subbene på samme oppsett og samme kasser. det var 6 subber til sammens og De drepte alle sammen untatt orionen. Den begynnte bare å lukte etter siste testen! Merker som va med i testen: JL - MTX - CV - Kicker - RF.

        Gleder meg til å se mere av dette gitt
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #5
          Jeg vil ikke sammenligne dagens Orion med det som jeg skal bruke. Det er helt kurrante produkter som lages i dag, men ikke på nivå med det som kom fra gamle Orion, altså før Directed overtok.

          Den nye HCCA serien er en hån mot den gamle. Nye HCCA er ikke noe annet enn en kl.D med et velrennomert navn. Sier ikke dem er dårlige, men det er en skam at dem bruker HCCA navnet.

          mvh

          Glenn

          Originally posted by A.R View Post
          Det her høres bra ut! Du har tatt brae valg når det kommer til utstyr! Orion og Eclipse er begge brae merker!

          Litt OT:
          Den nye toppmodellen til orion ble testet opp imot subber fra samme "klasse" og "pris". Alle subbene på samme oppsett og samme kasser. det var 6 subber til sammens og De drepte alle sammen untatt orionen. Den begynnte bare å lukte etter siste testen! Merker som va med i testen: JL - MTX - CV - Kicker - RF.

          Gleder meg til å se mere av dette gitt
          Glenn Solie

          Frittstående konsulent

          Comment


          • #6
            Gammelt Orion er kult... samler selv.
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #7
              noen som tar inn eclipse til norge da?
              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jonny.B View Post
                noen som tar inn eclipse til norge da?
                Nei, akkurat derfor jeg vurderer det. Har lenge hatt lyst til å prøve ut Eclipse. Samtidig har jeg ikke lyst til å bruke produkter fra noen norske importører før magasinet er oppe å går.

                mvh

                Glenn
                Glenn Solie

                Frittstående konsulent

                Comment


                • #9
                  Originally posted by MT LydCenter View Post
                  Nei, akkurat derfor jeg vurderer det. Har lenge hatt lyst til å prøve ut Eclipse. Samtidig har jeg ikke lyst til å bruke produkter fra noen norske importører før magasinet er oppe å går.

                  mvh

                  Glenn
                  Det hadde vært stort om noen har tatt på seg jobben å importere eclipse og f.eks Crunch - Autotek - Fi - Sundownz osv. Bare en liten ide!

                  Men få opp litt bilder da mann Vil se hvordan bilen din ser ut, har ikke sett den!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment

                  Working...
                  X