Announcement

Collapse
No announcement yet.

luckys bilstereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• har drivi og prøvd og bli kvitt et problem jeg har hatt en stund nå. har hatt det før jeg bytta til stinger spv 44 agm. har disko i bilen min.og at lyden demper seg når jeg slår av bilen. hjalp ikke med batteri bytte. virker ut som at det batterie er for lite. i forhold til hva oppsette mitt er. litt info om oppsette mitt. har 52mm2 strømk til subbforsterkern, og 21mm2 til frontforsterkern.
    forstekern til subbene er en rockford t4000db1. og forsterker til front er en alpine nå.
    har oxo prøvd og se om disko ville bli borte med en kondis jeg lånte. størelsen på den er en 1 farad.
    men det hjalp oxo ikke noe.

har oxo tatt the big 3. kabler jeg har brukt der er 35mm2. så nå gjir den ut 13.9v.
    men når jeg spiller ganske så høyt når bilen står og går så går volten opp og ned laveste den har falt er 10.5 og det er jo ganske lavt.
    og tar velikehold av batterie. setter det på lading før jeg skal gå og sove.

det jeg trur er at batterie er for lite til det opsette mitt. og at jeg må kjøpe et som er støre eller et batteri til .

så håpper det er noen som kan hjelpe meg. sorry for all skrive feil og sånn. har skrive og lese vansker.
    mvh luckys
    ole k bergerud til tjeneste
    b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

Comment

• Hvis dynamoen lader bare på 13,9 så er det noe galt der.. Den skal jo lade på 14.2+
      Min lader nå 14.61 etter jeg gjorde TB3
      ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

• dette er gamel e30 da:P men den lada ikke så mye før jeg tok the big 3.

Comment

• Har man en dynamo med 14v laderegulator, noe som jeg er sikker på at en e30 har, så vil man aldri få 14v lading ved belastning, for å få 14,6v konstant lading må man ha 15v laderegulator, om man da ikke har målt spenningen ved null belstning og ved et fult ladet batteri da, men da blir målingen feil, den skal alltid måles ved belastning, som feks med lysene på etc ved 14,2v så har man en ladereulator på 14,5-14,6v. Man har altid et spenningstap ved belastning.
          Så her er en ladereulator en viktig del, og ved bilstereo som trekker en del strøm, så er vel en 15v laderegulator på sin plass tenker jeg, eller en trimming av dynamoen, slik som feks matador har gjort
          Last edited by bmw520; 05-02-2011, 13:08.
          Ronny Karlsen
          02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
          96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
          Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

• vis jeg har forståt det riktig nå så er det dynamon som er probleme ? hvor er det jeg får kjøpt støre laderegulator eller dynamo henn a?

Comment

• Nei, ikke sikkert at det er dynamoen som er problemet, i og med du har samme problem med et nyoppladet batteri, men det lader for lite til ditt oppsett, til det bør du ligge på minimum 14,5v. 13,9 er ikke helt på jordet det heller, men litt lite med tanke på anlegget og vilket batteri type du bruker. Sikker på at du har god kontakt på alle jordnings og + punkter da?
              Ronny Karlsen
              Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

• ja har dobelt skjekka allt flere ganger :P for har jorda allt av forsterker på et sted. og det er i demper tårnet bak. har pussa det god ned til metalet. alle kabler sitter god fast. ikke noe slark :P

og en en ting jeg gjorde når jeg tok the big 3 er at jeg dro jording rett fra dynamoen til batteri plus at jeg tok fra dynamon til motoren og fra motoren til batteri

for burde ikke ha blinkende lys så lenge jeg har tatt the big 3 og satt i støre batteri ?
                Last edited by GENEXXA; 05-02-2011, 20:26. Reason: Rediger forige post, ikke lag mange etter hverandre med kort tids mellomrom.

Comment

• Regner med at du tok pluss fra dynamo til batteri?
                  Jeg hadde lys som dimma i min forrige sjøl om det lå tb3 med 50 kabler nytt agm batteri og 50 strekk til bagasjen. og det uten noe ekstremt anlegg trakk vel 1600w i de hardeste slaga. der bytta jeg spenningregulatoren på dynamoen til 15,5v og det var nok til og holde dimminga unna. Verdt en forsøk i hvertfall
                  Spiller: Pioneer p6600DVD
                  Frontsett: Seas Lotus Performance
                  Sub:Morel Elate Sw10

Comment

• Ikke for å gå "OT" eller noe, men er ikke 15.5V litt vel høyt?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• ja dro pluss fra dynamon. hvor er det dem selger spenningregulatoren henn aÅ?

Comment

• da har jeg fått taki spenningregulator og bytta den. nå lader den 14.3. var ikke mye at av den gamle som satt der.

Comment

• Var det en 14,5v laderegulator du kjøpte da eller?
                          Ronny Karlsen

Comment

• dem hadde ikke støre en 14.6 der jeg kjøpte det :P

Comment

• Ok, 14,6 er ikke helt feil det heller, men det er bosch dynamo du har eller?
                              Ronny Karlsen

Comment

• ja er bosch dynamo ja .

Comment

Working...
                                X