Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vurder om jeg skal legge ut bilder av prosjektet med frontsett eller ikke. Etter at det var mer eller mindre ferdig monter så dukket Install Bay opp med ett sett til meg som jeg bare måtte ha så derfor ble det som var gjort forkastet.

Men hvis det er noen som vil se de bildene så kan jeg legge de ut, er ikke noe stemning for det så slipper jeg
    Mvh
    Lars Engen

Comment

Klart det er interesse for bilder.
      Mvh.
      Bjørnar Kristiansen
      BK Caraudio
      48059681

Comment

Hit 'em up
        Honda Civic
        Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Alle vil da se!
          Mvh Stian Kolås
          -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
          - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

Comment

Da er det bare å slenge opp bilder!
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

Comment

javel da

Det som var utfordringen med mellomtonen og diskanten var vel at disanten var 100mm i diameter og 100 mm dyp... samt at mellomtonen var en 5" i 6.5" chassi.. ikke det letteste å plassere på dashen.

Noe ala dette skal det bli:

Alle hullene er borret opp og forsenket for elverumsgodkjenning:

Da tar man enkelt og greit en vinkelsliper

Og en håndoverfres på frihånd

Sveiser sammen en grei rammekonstruksjon:

3 stk M8 innfestinger bør holde:

Her ser dere tanken:

Mvh
              Lars Engen

Comment

Syke syke mann......
                Mvh
                Stig Johansson

Comment

Pent, som alt det andre At du tør, sier bare jeg!
                  Det vil ikke bli konflikt mellom de to komponentene, at de tar borti hverandre?
                  Andreas "Lance" Landsvik

Comment

De vil ikke komme i konflikt med hverandre slik de står her, men nå er jo alt hivd ut i påvente av frisk kropp til å sette inn det nye frontsettet.

Stig: Jeg har vel aldri påstått at jeg er helt som alle andre heller

Kan vel også nevne at denne konstruksjonen satt noe over middels festet. Kunne ha tauet bilen etter diskantene.. 3xM8 er det samme som bakakselen på E30 er festet med...
                    Last edited by Engen Audio; 17-03-2007, 03:02.
                    Mvh
                    Lars Engen

Comment

MIDBASS

Får slenge med noen bilder av de midbassene jeg ikke kommer til å bruke....

Tar å modifiserer de stålringene jeg har fått laget:

Legger på en foringsring utenpå midbassen:

Kjekt med litt solide tenger når man skal borre igjennom flere ringer:

Så legger vi denne oppå alt sammen:

Bør sitte dette her med M6 tversigjennom alt sammen, og med sveisete muttere på baksiden:

Noe solid konstruksjon:

Lagde en "liten" ramme som ble festet i nedre del av døra.

Her er elementet testmontert for å se på vinkler osv....

Dog er alt tatt ut av bilen i påvente av noe annet som skal inn
                      Mvh
                      Lars Engen

Comment

Dette blir helt sinnsykt
                        Focal
                        Mosconi
                        Pioneer

Comment

Nja, vi får se hvordan dette tar i vei. Potensiale har bilen men ting er ofte litt annerledes i virkligheten enn på bilder.....

hvis det er noen som har tips til hvordan vi skal montere midbasser, mellomtoner og diskanter så er det bare å komme med forslag...
                          Mvh
                          Lars Engen

Comment

Har lenge tenkt å sjekke ut denne bilen så jeg satt meg i bilen i dag og møtte Engen i hokksund.. derfra bar det ut i skogen på en vei som bilen min ikke likte veldig godt før vi var fremme ved "skjulet" (verkstedet)

Engen låste opp døra og der sto vidunderet, en svært LITEN bil med ekstremt MYE anlegg i.. Bildene jeg har sett til nå, både her og i andre fora syns jeg faktisk juger.. bilen er bare enda mindre i virkeligheten. Dette gjør installasjonen bare enda mer sinnsyk for når man står å ser på den virker ikke instalasjonen for stor i forhold til bil.. noe jeg faktisk syns det så ut på bilder til tider.. kvaliteten på bygge overgår hva jeg har sett noen gang før.. jeg har dog ikke sett bmw'en til Fleisher i virkeligheten Men her snakker vi om å feste ting solid fast, til dels unødvendig solid vil nok mange mene.. inkludert meg selv, men hele prosjektet har jo denne stilen/tema.. ting skal være solid.. Det som gjenstår nå er å få hørt dette vidunderet, noe jeg vet Engen selv gleder seg vel så mye til som meg.

Stå på Lars, du bygger noe av det råeste jeg har sett.. la oss håpe lyden blir i samme klasse
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Takk Takk ! Det var da voldsomt.. Skjønner hva du tenker på, hvis du f.eks ser på bildet som inneholder kun grunnrammen så ser det jo ut som en diger bil
                              Mvh
                              Lars Engen

Comment

Jeg ler like godt inni meg hver gang jeg leser de to første linjene på hjemme sida di om prosjektet..

En ting jeg har lurt på lenge.. stål-forsterker.. er det "bare" og jorde godt nok, eller er det noen andre triks? hehe
                                sound.vision.soul

Type R

Comment

Working...
                                X