Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja, nå er vi spent på resultatet Lars
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

• Ja det er vi alle. Nå som ferien er ferdig skal jeg få tatt meg en tur ut til Tollamoen å hente kamera som ligger der så det blir noe bilder.

For de som lurer på det så ble det en Pioneer RS-D7RII cd spiller, Pioneer RS-P90 forforsterker/DSP, Pioneer XDV-P6 DVD veksler og Pioneer AVD-W8000 skjerm som skal inn i bilen... Kan bli gøy
      Mvh
      Lars Engen

Comment

• Heftig... gleder meg til å se Lars Tar gjerne en tur en dag og! Let me know, a
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

• Jeg blir nok i bua hele lørdag form. ihvertfall og jobber. Skal en liten tur utover på onsdag også men det blir bare en liten planleggingstur samt hente litt bilder osv.
          Mvh
          Lars Engen

Comment

• Da kommer det endelig noen få bilder her:

I det siste har vi kranglet endel med dørene for å installere El vinduer og sentrallås. Selve monteringen er grei nok men når man skal ha de mest mulig unna slik at det ikke tar noe volum fra de planlagte midbasskassene så blir det alltid litt leamikk som må justeres på.

Vi delte noen M8 hylsemuttere i to.

Så brukte vi de som avstandsklosser til innfestingen av el vindu motoren.

og litt i andre enden

Den vannskjærte rammen i 5 mm skal brukes om igjen men med litt mere solid innfesting pga vesentlig mere vekt. Problemet blir at vi er avhengig å komme til baksiden på alle festehullene for å komme til mutterene som skal sitte på baksiden. Det er bestemt at rammen skal sitte med 11 stk M8 boltet i dørsiden så får vi se hvordan det går. Rammeverket til kassene vil bli sveiset i denne rammen.

Jobben med innfestinger vil bli påbegynnt på lørdag

Her kommer det også ett par bilder av den nye spilleren og boksen til den.

Mvh
            Lars Engen

Comment

• DSP den svære saken ell? Nice spiller !
              Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

• Originally posted by Øyvind View Post
                DSP den svære saken ell? Nice spiller !
                Stemme nåkk det du råååå sak det der!!
                Focal
                Mosconi
                Pioneer

Comment

• Utrolig fint og clean spiller Lars..Stå på med ståltralla di
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

• Faan jeg får orgasme hver gang jeg ser den spillern der:O Damn
                    Pioneer - Hertz - Zealum
                    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

• Har vært en tur i bua nå på formiddagen, men glemte kameraet hjemme.

Har laget innfestinger til grunnrammen slik at den blir boltet i døra. Det ble ett ekstra feste fant jeg ut så det ble 12 stk M8

Ellers så dempet jeg døra en omgang til når jeg først hadde den liggende på bordet.
                      Mvh
                      Lars Engen

Comment

• Sorry for Offtopic, men:
                        Hvor mye koster den spillern der i nypris? Og hva er en DSP egentlig ?

Comment

• http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_signal_processing
                          www.eirikaspaas.com

Comment

• RS-P90 er en universial digital forforsterker, 4 veis delefilter med separat høyre/venstre side, 31 bånds grafisk equaliser med separat høyre/venstre side, en avansert 3 bånds parametrisk equaliser med separat høyre/venstre side, 12 bits D/A konverter til volumstyringen separat høyre/venstre og ikke minst 16 stk 24 bits Burr Brown D/A konvertere. Dette er noe av hva den gjør. Denne herligheten koster 25000,- og spilleren koster 16000,- Spilleren er en cd spiller med radio med masse gromme deler og finesser som 7 strømforsyninger for å eliminere støy.
                            Mvh
                            Lars Engen

Comment

• Da begynner vi med midbasskassene:

Får å prøve å gi ett bedre inntrykk av hva dette går ut på så folk ikke tror det bare en en vanlig dørmontering som skal lages...

Jeg har 4 stk 6.5" Audio Development MM6 midbasser som skal monters i dørene. Etter litt simulering av Dag så kom det frem at det mest optimale (og bøllete) er en løsning med 31.5 liters portet kasse i hver dør. Dette er i utgangspunktet svært vanskelig å få til i en dør når man skal bygge en kasse inn i døra og ikke la elementene spille i hele døra. Grunnen til at jeg skal ha en egen kasse til de er for å få mest mulig av lyden inn i kupeen og ikke inni døra. Når man skal lage en kasse som blir så stor så må man ta hensyn til alle mulige ting som er i døra fra før samt det vi har montert av el vindu motorer og sentrallås drivere.

Vi har ingen konkret plan på hvordan dette skal bygges, vi har ikke sett så mange slike løsninger før og ihvert ikke i en Arosa, så det blir nok endel prøving og feiling her. Vi har en grunn ramme å gå ut i fra og det er det.

Siden Tollamoen har ferie om dagen så har jeg tuklet litt på egenhånd... Det kommer til å bli mye bilder av stålstenger osv men sikkert spennende for noen

På alle 12 M8 festene som er laget på grunnrammen så er det bygget opp med muttere og skiver for å få rammen til å ligge stabilt i den høyden som er ønskelig.

Sånn ble rammen med alle 12 M8 festene. På bildet er de bare punktet fast, de ble hel svieset senere.

Her er noen av hullene i døra samt litt av den nye lyddempingen

Så tar man litt rundtstål:

Her havnet den:

Andre enden:

Her begynner man å ane at det kan bli litt tenking på vinkler, og hvilken vei som blir riktig.. det er fort gjort å bomme litt...

Så lager man en liten på tvers:

og noen til:

og enda flere:

Så lenge det er en viss lengde på stålet og en viss avstand mellom bøyene så går det greit men når det blir trangt suger det...

Her kan man se litt av utfordringene jeg fikk: Man har stålbjelken i døra som går på tvers av hele døra (dempet med mørk grå demping) noen av stagene skal vinkles over den, noen skal over bjelken og ruten mens noen bare skal over ruten. Den biten som det er bilde av over kan skimtes helt øverst i bildet:

Så enda mere detaljbilder av rammeverket:

Det er det jeg har fått gjort i dag, har vel laget ca 1/3 av bunnrammeverket, når det er ferdig så blir det tatt ut og helsveiset. Rammeverket ligger ikke nedpå døra men henger fritt slik at det er plass til å støpe rundt etterpå.
                              Last edited by Engen Audio; 23-07-2007, 20:21.
                              Mvh
                              Lars Engen

Comment

• Dette blir knall

Comment

Working...
                                X