Originally posted by dynabelgolfen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
VW Golf SPL 2
Collapse
X
-
Pioneer - Hertz - Zealum
Prosjekt Volkswagen Passat 3B
Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr
-
Originally posted by Tommen View PostStemmer dette ja du Var ikke du på dB drag racinga i trondheim på bilradio'n i juni i år? Mener jeg husker jeg så deg der..? Huska jeg så deg, men husket ikke hvor jeg hadde sett deg før, men så kom jeg på her at jeg gikk jo året under deg på el.nikk Hehe..
jobber på argon i trondheim no. med radarer å sant tull
men nok ot. skal det ikke være noe slikt i trondheim i september igjen?Aleksander Hammernes
Trondheim (Hitra)
JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905
Comment
-
Originally posted by Hammernes View Poststemmer det. hehe gikk å kika å tita å drømte da:P
jobber på argon i trondheim no. med radarer å sant tull
men nok ot. skal det ikke være noe slikt i trondheim i september igjen?VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Originally posted by dynabelgolfen View PostLyd trykket fordobbles for hver 3. dB! ikke hver 10. så for eksempel er 153dB dobbelt så høyt som 150dB...
Jeg derimot har lært at fysisk fordobling av lydtrykk samsvarer med 6dB økning og 10 dobling 20dB. Husker ikke hvor jeg lærte dette, så kan hende det bare er bambus. For høres jo sinnsykt ut at noen skal spille 128 gangen høyere enn deg..Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostEr det ikke da kjedelig at de beste i verden spiller 128 ganger så høyt som deg?
Jeg derimot har lært at fysisk fordobling av lydtrykk samsvarer med 6dB økning og 10 dobling 20dB. Husker ikke hvor jeg lærte dette, så kan hende det bare er bambus. For høres jo sinnsykt ut at noen skal spille 128 gangen høyere enn deg..Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Originally posted by Typhon View PostMå huske på at decibel-skalaen er logaritmisk ogPioneer - Hertz - Zealum
Comment
-
-
Ja, da har jeg vært å hørt om sponsor på batterier. Og jeg skal innom sjefen for butikken en dag litt senere her, og så skulle vi snakke om det da sa han Så her kan det skje ting ganske fort. Det står om en god del Maxxima 900 DC batterier, men ingen svar er avgjort enda. Skal også kjøpe HC600 batteriet til bjaa her på forumet..Skal se om jeg får sulla meg til å skifte litt kabler i motorrom imorgen. Mayhem ringte å sa jeg skulle få låne kabelsko tanga på jobben hans, for den ligger her jeg bor. Jobben min ligger en del mil unna der jeg bor så. Kommer med bilder så fort ting skjer herVW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Originally posted by A.R View Post3dB er det håppet øret kan gjennkjenne, altså den hørbare forskjellen! så fra 120 -123 så hører du en forskjell. 10dB er faktisk en fordobling i hvor høyt man spiller FAKTA! Men når man kommer til lydTRYKK så kan det være noe annet.
Har lært om akkustikk og dB i 3år! Så snakker ikke bull!
Ved å studere Fletcher-Munson kurvene kan man se hvordan vi oppfatter lyd.
Dette er et omdiskutert tema, men det ser ikke ut til å finnes noen fasit.
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Originally posted by Dag Johansen View PostDet du snakker om her er frekvensavhengig og derfor måles oppfattet lydtrykk i Phon.
Ved å studere Fletcher-Munson kurvene kan man se hvordan vi oppfatter lyd.
Dette er et omdiskutert tema, men det ser ikke ut til å finnes noen fasit.
Mvh
Dag Johansen
Men vi trenger ikke å kludre til tråden til Tommen noe mere, er det mere diskusjoner om dB kan vi vel ta det i en annen tråd kanskje:PPioneer - Hertz - Zealum
Comment
-
er vel ikke så mye å diskutere heller,den som spiller høyest har vunnet konkuransen,om noen spiller nesten like høyt er det knekkende likegyldig i db-drag sammenheng"Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
Originally posted by Techpoint View PostFor å øke 3dB må effekten dobles, men at det hørbare lydtrykket dobles er ikke riktig, da må man ha ca 10dB økning.VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Men, tilbake til tråden nå da, nok OT nå. Skal så smått begynne å se litt på kablingen i motorrommet idag eller imorgen, og håper å fått alle kabler skiftet i motorrom til helgen. Kinetik batteriet kommer vell i posten på Fredag vil jeg tro, så skal se om jeg finner en løsning for å plassere det batteriet. Blir trangt om plassen baki om jeg skal ha en 270l basskasse baki der også, med 2 stk SX18 og en MD3D amp på hver sub. Men lurer litt på en ting..
Hva om jeg lager med en 270L kasse med en gang, med skillevegg i, og bruker en stk SX18 og en MD3D amp til å begynne med, frem til jeg får råd til en SX18 til. Tenker da så jeg slipper å lage 2 kasser?? Neste kasse skal være i 22mm MDF, og da tengte jeg å lage en kasse så jeg slipper å lage først en kasse til et element også en kasse til 2 element senere, da det koster ganske mye for 22mm MDF plater..:SVW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Originally posted by Tommen View PostMen, tilbake til tråden nå da, nok OT nå. Skal så smått begynne å se litt på kablingen i motorrommet idag eller imorgen, og håper å fått alle kabler skiftet i motorrom til helgen. Kinetik batteriet kommer vell i posten på Fredag vil jeg tro, så skal se om jeg finner en løsning for å plassere det batteriet. Blir trangt om plassen baki om jeg skal ha en 270l basskasse baki der også, med 2 stk SX18 og en MD3D amp på hver sub. Men lurer litt på en ting..
Hva om jeg lager med en 270L kasse med en gang, med skillevegg i, og bruker en stk SX18 og en MD3D amp til å begynne med, frem til jeg får råd til en SX18 til. Tenker da så jeg slipper å lage 2 kasser?? Neste kasse skal være i 22mm MDF, og da tengte jeg å lage en kasse så jeg slipper å lage først en kasse til et element også en kasse til 2 element senere, da det koster ganske mye for 22mm MDF plater..:SHertz - Audison - Connection - Pioneer -- Turbo Powered BMW
Comment
Comment