Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf SPL 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VW Golf SPL 2

    Halla. Da begynner et nytt lite prosjekt på gang. Var idag hos en kamerat og kjøpte meg en råtte og billig Golf 2 1986 mod 1.6CL 2 dørs. Bilen i seg selv er vell ganske bra, en del skjøønhetsfeil er det jo, men hva skal man forvente av en orginal Golf 2 fra 1986? Den har rulla 187 000km, noe som er egentlig helt ok. Selv har jeg hadd 2 2'er Golfer tidligere, så denne bilen kan jeg ut og inn. Den er Eu-ok i år, og årsavgift er betalt så det er skilter på den Den er organge/rød pr dags dato. Plana er å få den i svart matt, benkalakk eller noe slikt. En kjenning skulle ha 1000-1500,- for å få svartfarge på den. Får vell karnsje noen billige 15" alu felger med tiden. Denne skal det jo såklart en lite stereoanlegg inn i, blir ikke så store sakene men nok bass skal jeg nok få til Skal først bruke en kasse jeg har liggende, som er på 132L med 2x4" rør, og med elementet i blir kassa tuna til 35Hz. Skal lage en 180L bassreflekskasse, med 1x6" port eller 2x4" porter som skal være 30cm, da blir kassa tuna til 27Hz.
    Det som skal inn i den er som følger:

    RE Audio SX18 = Bestillt, kommer over helga.
    Dynabel Bf7501 x 2 = kjøpes av en kjenning
    JVC spiller = kjøpes av en kjenning
    Kabler = Monsterkabel 50mm2 kjøpes av en kjenning
    Demping: Har en god del M1 og SPLEN 3015 som karnsje skal brukes

    Og håper på å få skaffet meg 2 par JBL Decade, ORGINALE Decade, ikke noe sarv kopi..Kommer med bilder av bilen iløpet av kvelden. Litt bilder av noen av komponentene som skal inn i bilen.

    RE Audio SX18:


    Forsterkerne:


    Bilder av kabler og spiller kommer..
    Last edited by Tommen; 23-08-2007, 20:05.
    VW/Audi ende-tusi-ast!

  • #2
    Her kommer bilde av bilen..hehe..lækker bil?

    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      hehe, vil gjøre seg med ett sett nye felger ja
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

      Comment


      • #4
        Blir ett bra prosjekt det der, ja
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Da har jeg fått ampen, og nødvendige kabler, samt fått inn min gamle Alpine 9855r spiller, denne skal bare lånes og teste subben med når den kommer Hvis det er greit for deg, Roy? Kassa begynner jeg på iløpet av helga en gang hvis jeg får tid, skal på jobb imorgen og på Søndag så..Bilder kommer underveis
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tommen View Post
            Da har jeg fått ampen, og nødvendige kabler, samt fått inn min gamle Alpine 9855r spiller, denne skal bare lånes og teste subben med når den kommer Hvis det er greit for deg, Roy? Kassa begynner jeg på iløpet av helga en gang hvis jeg får tid, skal på jobb imorgen og på Søndag så..Bilder kommer underveis

            Jepp, er greit
            Mvh.
            Roy
            Mob: 40 30 99 06

            Comment


            • #7
              Det her blir bra det gitt
              Skal du konkurere med bilen eller? Bassrace?
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #8
                Originally posted by A.R View Post
                Det her blir bra det gitt
                Skal du konkurere med bilen eller? Bassrace?
                Vell...Dette er i utgangspunktet en bruksbil til jeg får kjøpt meg en ny bil. Men jeg klarer jo ikke å holde meg unna stereo, uheldigvis Så hva som skjer med dette når nybilen kommer, ja, det kan være mye Skal ikke se bort ifra at denne kan bli ombygd med vegg med tiden. Skal ikke være en fast konkurerer nei, men skal delta i dB drag i Orkanger 16.September. Da arrangerer Sør-Trøndelag Gatebilklubb treff på Domusen der, og Tor Steinar kommer..og jeg da
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment


                • #9
                  Da ligger elementet i Trondheim, og kommer imorgen så henter det i matpausen imorgen. Forsterkeren er også montert på noen andre sarv 12", som jeg bruker midlertidlig. Men nok om det..Har nå kommet til dette med å bygge en kasse, å bygge den er greit, men HVORDAN skal jeg bygge for best mulig resultat? Noen sier med element og rør bakover, noen med element oppover og rørene vendt bakover i bagagerommet og noen sier med element og rør oppover? Kan noen komme med innspill her? Jon Ola, Dag Johansen? Re-load?
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tommen View Post
                    Da ligger elementet i Trondheim, og kommer imorgen så henter det i matpausen imorgen. Forsterkeren er også montert på noen andre sarv 12", som jeg bruker midlertidlig. Men nok om det..Har nå kommet til dette med å bygge en kasse, å bygge den er greit, men HVORDAN skal jeg bygge for best mulig resultat? Noen sier med element og rør bakover, noen med element oppover og rørene vendt bakover i bagagerommet og noen sier med element og rør oppover? Kan noen komme med innspill her? Jon Ola, Dag Johansen? Re-load?
                    I 2'er Golf fungerer det veldig bra med element bakover og port opp.

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dag Johansen View Post
                      I 2'er Golf fungerer det veldig bra med element bakover og port opp.

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      Hva med hatthylle da? Bare å ta den ut? Nå er jeg veldig usikker her jeg alltså..
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #12
                        om jeg hadde vært deg så ville jeg gjort det slik:

                        Element Opp
                        Port bak
                        Polyester inne i kassa
                        Vinkler i hjørnene (evt. polyester)
                        Dobbel baffel med bracing innvendig.

                        Men det er jo meg da, fungerte som bare F med sub bak og port bak til meg da, prøvde med element og port fram men det ble ikke noe tess.

                        Skule bygge port bak og sub opp, men kom meg aldrig til det, men vet at flere med sik type bil har hat bedre resultat med port bak og sub opp!
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tommen View Post
                          Da ligger elementet i Trondheim, og kommer imorgen så henter det i matpausen imorgen. Forsterkeren er også montert på noen andre sarv 12", som jeg bruker midlertidlig. Men nok om det..Har nå kommet til dette med å bygge en kasse, å bygge den er greit, men HVORDAN skal jeg bygge for best mulig resultat? Noen sier med element og rør bakover, noen med element oppover og rørene vendt bakover i bagagerommet og noen sier med element og rør oppover? Kan noen komme med innspill her? Jon Ola, Dag Johansen? Re-load?
                          Som jeg sa på¨sms, når du skal ha en kasse på 180 liter i en golf 2 så fyller du bagasjerommet. Så da er mulighetene ikke så mange. Du har fronten og toppen. Jeg ville hatt både element og port opp. Er enig med Dag i at d fungerer bra med element bak, men d har du ikke plass til. Per Egil Heggset som har norges rek i street c har golf 2 med 2 stk 15", jeg byggde en kasse til han på ca 170 liter mener jeg d var. Og den fyller bagasjen, så han har elementene og portene opp. Og spiller vel ca 153db nå.
                          Jon Ola, team dynabel
                          78 mod golf1 db-bil
                          92 mod golf3 bruks bil

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by dynabelgolfen View Post
                            Som jeg sa på¨sms, når du skal ha en kasse på 180 liter i en golf 2 så fyller du bagasjerommet. Så da er mulighetene ikke så mange. Du har fronten og toppen. Jeg ville hatt både element og port opp. Er enig med Dag i at d fungerer bra med element bak, men d har du ikke plass til. Per Egil Heggset som har norges rek i street c har golf 2 med 2 stk 15", jeg byggde en kasse til han på ca 170 liter mener jeg d var. Og den fyller bagasjen, så han har elementene og portene opp. Og spiller vel ca 153db nå.
                            Jeg bygde kasse til Morten Pettersen sin Golf, den var også 180 liter.
                            Jeg vinklet baffelen ca.15 grader, derfor gikk det med port opp elementer bakover.
                            Men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere med andre plasseringer.

                            Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                            Comment


                            • #15
                              Nå har vi skjært ut platene, og innvendig så blir kassa 175L. Og jeg prøver som Dag sier, med elementet bakover og portene opp. Og jeg har ganske god plass fremfor der elementet står, kassa blir 57cm dyp i nedre del av kassa, så det går Men skal prøve med element og port opp også, skal prøve forskjellige kasser denne gangen. Kassa blir da 17L med 2x4" porter som peker oppover. Men da spør jeg igjen, skal jeg bruke hatthylla eller skal jeg bare ta den vekk? Skal også inn ned avstivere i kassa, samt polyester i skjøtene innvendig. Vurderer også gjengestag igjennom kassa, fra front til bakplate. Men er det noe vits i gjengestagene? Tenker da på å skru sammen gjengestaget slik at det blir lagt press på front og bakplate..
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

                              Comment

                              Working...
                              X