Originally posted by A.R
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
VW Golf SPL 2
Collapse
X
-
Originally posted by Tommen View PostNå har vi skjært ut platene, og innvendig så blir kassa 175L. Og jeg prøver som Dag sier, med elementet bakover og portene opp. Og jeg har ganske god plass fremfor der elementet står, kassa blir 57cm dyp i nedre del av kassa, så det går Men skal prøve med element og port opp også, skal prøve forskjellige kasser denne gangen. Kassa blir da 17L med 2x4" porter som peker oppover. Men da spør jeg igjen, skal jeg bruke hatthylla eller skal jeg bare ta den vekk? Skal også inn ned avstivere i kassa, samt polyester i skjøtene innvendig. Vurderer også gjengestag igjennom kassa, fra front til bakplate. Men er det noe vits i gjengestagene? Tenker da på å skru sammen gjengestaget slik at det blir lagt press på front og bakplate..
Litt mer alvorlig så anbefaler jeg å fjerne den hatthylla, eneste fordelen med den er at den skjuler stereo'en så den ikke blir stjålet. Så om du soter rutene så trenger du den ikke.
Foresten, blir det konkuransebil eller "rånebil"?Alpine
Audison
Hertz
Soundstream
Comment
-
Originally posted by Tommen View PostNå har vi skjært ut platene, og innvendig så blir kassa 175L. Og jeg prøver som Dag sier, med elementet bakover og portene opp. Og jeg har ganske god plass fremfor der elementet står, kassa blir 57cm dyp i nedre del av kassa, så det går Men skal prøve med element og port opp også, skal prøve forskjellige kasser denne gangen. Kassa blir da 17L med 2x4" porter som peker oppover. Men da spør jeg igjen, skal jeg bruke hatthylla eller skal jeg bare ta den vekk? Skal også inn ned avstivere i kassa, samt polyester i skjøtene innvendig. Vurderer også gjengestag igjennom kassa, fra front til bakplate. Men er det noe vits i gjengestagene? Tenker da på å skru sammen gjengestaget slik at det blir lagt press på front og bakplate..
Om du skal ha den der eller ikke er kun en utseendesak, kan jo ha den der når kjerra står parkert, så ikke alle ser inn i bagasjen.
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Originally posted by Dag Johansen View PostDen hattehylla kommer vel til å bli blåst bort av trykket!?
Om du skal ha den der eller ikke er kun en utseendesak, kan jo ha den der når kjerra står parkert, så ikke alle ser inn i bagasjen.
Mvh
Dag JohansenVW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
vil ikke hatthylla skape problemer med unødvendig støy osv. og vill den ikke hold igjen lyd og tryk for suben? kansje en fordel om suben får tilgang på volumet til hele cupen?? d ble my spørsmål gitt :PAleksander Hammernes
Trondheim (Hitra)
JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905
Comment
-
Originally posted by spade View Post17 liter er mye
Litt mer alvorlig så anbefaler jeg å fjerne den hatthylla, eneste fordelen med den er at den skjuler stereo'en så den ikke blir stjålet. Så om du soter rutene så trenger du den ikke.
Foresten, blir det konkuransebil eller "rånebil"?Last edited by Tommen; 27-08-2007, 21:43.VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
OG bare så det er nevnt, kom gjerne med innspill på forsterkere..Har tengt på 4 stk DynaBel Bf7501 pr element, men har ikke helt forstått hvordan jeg skal få koblet 4 stk amper på et element som er på 2x2 ohm. Kan noen fortelle meg det?VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Det er to måter jeg har fått bra resultat på! Port bak mot bakluka og elementet opp mot hatthylla!
Og den andre måten er port bak og element(er) bak.
Har eij kasse liggendes med 2stk 12" som er laga for golf, port og elementer "skyter" bak! Funka FJELL når jeg hadde golfen min!Pioneer - Hertz - Zealum
Prosjekt Volkswagen Passat 3B
Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr
Comment
-
Originally posted by Tommen View PostOG bare så det er nevnt, kom gjerne med innspill på forsterkere..Har tengt på 4 stk DynaBel Bf7501 pr element, men har ikke helt forstått hvordan jeg skal få koblet 4 stk amper på et element som er på 2x2 ohm. Kan noen fortelle meg det?Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by A.R View PostDet er to måter jeg har fått bra resultat på! Port bak mot bakluka og elementet opp mot hatthylla!
Og den andre måten er port bak og element(er) bak.
Har eij kasse liggendes med 2stk 12" som er laga for golf, port og elementer "skyter" bak! Funka FJELL når jeg hadde golfen min!VW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Da er element montert og hvor skal dette ende? Orginalt batteri 65amp, 130L kasse (ALT for lita), 2-3kw for "lite", rørene plassert på bakplata av elementet (feil plassering), OG elementet er helt nytt, og vil forbedre seg med tiden..Men greit nok det, kjørte en sinus på 50Hz, å herregud!! Klarer ikke å sitte behagelig inne i bilen, men den frekvensen på ganske høyt volum, ikke fullt for det tørs jeg ikke enda. Får desverre ikke lastet inn bildene fra mobilen, pga USB enheten kan ikke godkjennes av Windows står det. Skal prøve å få det fiksaVW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
-
Originally posted by titus41 View Postdeilig sub tommen <3 men blir kanskje ny kasse etterhvert?
prøv å få lagd deg en stor L port kasse tror den vill trives der meget godt.
har du fått spilt på dette enda? fortelVW/Audi ende-tusi-ast!
Comment
Comment