Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf SPL 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by A.R View Post
    om jeg hadde vært deg så ville jeg gjort det slik:

Element Opp
    Port bak
    Polyester inne i kassa
    Vinkler i hjørnene (evt. polyester)
    Dobbel baffel med bracing innvendig.

Men det er jo meg da, fungerte som bare F med sub bak og port bak til meg da, prøvde med element og port fram men det ble ikke noe tess.

Skule bygge port bak og sub opp, men kom meg aldrig til det, men vet at flere med sik type bil har hat bedre resultat med port bak og sub opp!
    Ble mye på en gang her nå, men du sier du fikk bra resultat med element bak og port opp i din golf 2?
    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Tommen View Post
      Nå har vi skjært ut platene, og innvendig så blir kassa 175L. Og jeg prøver som Dag sier, med elementet bakover og portene opp. Og jeg har ganske god plass fremfor der elementet står, kassa blir 57cm dyp i nedre del av kassa, så det går Men skal prøve med element og port opp også, skal prøve forskjellige kasser denne gangen. Kassa blir da 17L med 2x4" porter som peker oppover. Men da spør jeg igjen, skal jeg bruke hatthylla eller skal jeg bare ta den vekk? Skal også inn ned avstivere i kassa, samt polyester i skjøtene innvendig. Vurderer også gjengestag igjennom kassa, fra front til bakplate. Men er det noe vits i gjengestagene? Tenker da på å skru sammen gjengestaget slik at det blir lagt press på front og bakplate..
      17 liter er mye

Litt mer alvorlig så anbefaler jeg å fjerne den hatthylla, eneste fordelen med den er at den skjuler stereo'en så den ikke blir stjålet. Så om du soter rutene så trenger du den ikke.

Foresten, blir det konkuransebil eller "rånebil"?
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

Comment

Nå har vi skjært ut platene, og innvendig så blir kassa 175L. Og jeg prøver som Dag sier, med elementet bakover og portene opp. Og jeg har ganske god plass fremfor der elementet står, kassa blir 57cm dyp i nedre del av kassa, så det går Men skal prøve med element og port opp også, skal prøve forskjellige kasser denne gangen. Kassa blir da 17L med 2x4" porter som peker oppover. Men da spør jeg igjen, skal jeg bruke hatthylla eller skal jeg bare ta den vekk? Skal også inn ned avstivere i kassa, samt polyester i skjøtene innvendig. Vurderer også gjengestag igjennom kassa, fra front til bakplate. Men er det noe vits i gjengestagene? Tenker da på å skru sammen gjengestaget slik at det blir lagt press på front og bakplate..
        Den hattehylla kommer vel til å bli blåst bort av trykket!?
        Om du skal ha den der eller ikke er kun en utseendesak, kan jo ha den der når kjerra står parkert, så ikke alle ser inn i bagasjen.

Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
          Den hattehylla kommer vel til å bli blåst bort av trykket!?
          Om du skal ha den der eller ikke er kun en utseendesak, kan jo ha den der når kjerra står parkert, så ikke alle ser inn i bagasjen.

Mvh
          Dag Johansen
          Men enten må jeg ha den der eller ikke..For skal jo ha bassrefleksrør, og de må enten limes fast i toppen av kassa, eller på oversiden av hatthylla, og da får jeg ikke av hatthylla igjen:S Men det vil ikke utgjøre noe på lyden? Kommer med bilder av element og kasse imorgen..
          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

vil ikke hatthylla skape problemer med unødvendig støy osv. og vill den ikke hold igjen lyd og tryk for suben? kansje en fordel om suben får tilgang på volumet til hele cupen?? d ble my spørsmål gitt :P
            Aleksander Hammernes
            Trondheim (Hitra)
            JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

Comment

Originally posted by spade View Post
              17 liter er mye

Litt mer alvorlig så anbefaler jeg å fjerne den hatthylla, eneste fordelen med den er at den skjuler stereo'en så den ikke blir stjålet. Så om du soter rutene så trenger du den ikke.

Foresten, blir det konkuransebil eller "rånebil"?
              Vell..17l var vell å underdrive noe mye. Såklart mente jeg 175 liter Tja, blir vell en harry dB/råne bil til å begynne med, så blir det konkuranse bil med wall med tiden regner jeg med. Må teste litt amper og kasser og slikt fø jeg begynner på noe stort og eventuelt handler inn en 18" til og bygger vegg. Da er vi kommet frem til at jeg skipper den hatthylla, og lar elementet få fri luft i cupen? Venter også på refleksrør fra Jon Ola, som kommer i posten på Torsdag eller Fredag, så elementet blir vell montert i kassa si mot helga. Har en annen kasse som skal testes litt også, noe lita da 132L bare, med 22mm mdf, og 44mm front i mdf, med 2x" porter, tuna til rundt 35Hz..Den andre kassa på 175L blir tuna til under 30Hz, nermere 25Hz et sted. Blir gøyalt med så lav tuning, 18" element som flytter store mengder med luft og masse effekt på i en bitteliten Golf Ang soting av ruter, så blir alle rutene BEKK svarte, utenom siderutene frem, de vil bli noe svakere sotet. bilen skal også lakkes/males svart matt..
              Last edited by Tommen; 27-08-2007, 21:43.
              VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

OG bare så det er nevnt, kom gjerne med innspill på forsterkere..Har tengt på 4 stk DynaBel Bf7501 pr element, men har ikke helt forstått hvordan jeg skal få koblet 4 stk amper på et element som er på 2x2 ohm. Kan noen fortelle meg det?
                VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Det er to måter jeg har fått bra resultat på! Port bak mot bakluka og elementet opp mot hatthylla!

Og den andre måten er port bak og element(er) bak.

Har eij kasse liggendes med 2stk 12" som er laga for golf, port og elementer "skyter" bak! Funka FJELL når jeg hadde golfen min!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

OG bare så det er nevnt, kom gjerne med innspill på forsterkere..Har tengt på 4 stk DynaBel Bf7501 pr element, men har ikke helt forstått hvordan jeg skal få koblet 4 stk amper på et element som er på 2x2 ohm. Kan noen fortelle meg det?
                    Du brokobler to og to per spole rett og slett. Men trenger du og får du brukt all den effekten?
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                      Men trenger du og får du brukt all den effekten?
                      Akkurat det jeg ikke vet. Vet bare om regelen: Jo mer effekt, jo bedre..
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by A.R View Post
                        Det er to måter jeg har fått bra resultat på! Port bak mot bakluka og elementet opp mot hatthylla!

Og den andre måten er port bak og element(er) bak.

Har eij kasse liggendes med 2stk 12" som er laga for golf, port og elementer "skyter" bak! Funka FJELL når jeg hadde golfen min!
                        Jeg får prøve med rør opp og element bak, blir det for dålrig skifter jeg ut topplata og flytter rørene på samme plate som elementet (bakover i bagagerommet)..
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Da er element montert og hvor skal dette ende? Orginalt batteri 65amp, 130L kasse (ALT for lita), 2-3kw for "lite", rørene plassert på bakplata av elementet (feil plassering), OG elementet er helt nytt, og vil forbedre seg med tiden..Men greit nok det, kjørte en sinus på 50Hz, å herregud!! Klarer ikke å sitte behagelig inne i bilen, men den frekvensen på ganske høyt volum, ikke fullt for det tørs jeg ikke enda. Får desverre ikke lastet inn bildene fra mobilen, pga USB enheten kan ikke godkjennes av Windows står det. Skal prøve å få det fiksa
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Fikk tatt med digital kameraet..

Ampen som driver subben:

Subben i den 130L kassa, som er for lita, samt mobilen min for å sammenligne str
                            VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

deilig sub tommen <3 men blir kanskje ny kasse etterhvert?
                              prøv å få lagd deg en stor L port kasse tror den vill trives der meget godt.
                              har du fått spilt på dette enda? fortel
                              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

Originally posted by titus41 View Post
                                deilig sub tommen <3 men blir kanskje ny kasse etterhvert?
                                prøv å få lagd deg en stor L port kasse tror den vill trives der meget godt.
                                har du fått spilt på dette enda? fortel
                                Åjada, har da testet..Nå jeg kvalm Tror jeg skal revurdere 2xSX18 gitt. Tror nok dette vil holde i massevis med nok effekt og nok strøm, med rett kasse. Eneste som kan være alternativet, er å bruke 2 stk SX 18 og tuna kassa veldig lavt, til rundt 20Hz eller noen Hz lengre ned..
                                VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Working...
                                X