Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf SPL 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jaja, da har jeg spillt folk ut av bilen også..lol..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Tommen View Post
      Åjada, har da testet..Nå jeg kvalm Tror jeg skal revurdere 2xSX18 gitt. Tror nok dette vil holde i massevis med nok effekt og nok strøm, med rett kasse. Eneste som kan være alternativet, er å bruke 2 stk SX 18 og tuna kassa veldig lavt, til rundt 20Hz eller noen Hz lengre ned..
      20hz tuning i bil er ikke mye vits i grunn.. Min kasse er tunet til 28-30hz og spiller rimelig lineært ned til 20hz. Finner jo ikke musikk som går så lavt heller nesten. Og hvor store porter hadde du tenkt å tune så lavt med? De bli jo hinsides lange!
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
        20hz tuning i bil er ikke mye vits i grunn.. Min kasse er tunet til 28-30hz og spiller rimelig lineært ned til 20hz. Finner jo ikke musikk som går så lavt heller nesten. Og hvor store porter hadde du tenkt å tune så lavt med? De bli jo hinsides lange!
        Var bare en tanke. Snakka med Stian (beemerz1), og en kasse på 230l med 2x6" porter hadde gjort susen mente han, etter hans utregningprogram..så vi får se hvilken kasse som blir etter den vi lager nå. Vil heller ikke miste mye av trykket som er nå, for det er veldig bra, helt enormt rett og slett..
        VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Var bare en tanke. Snakka med Stian (beemerz1), og en kasse på 230l med 2x6" porter hadde gjort susen mente han, etter hans utregningprogram..så vi får se hvilken kasse som blir etter den vi lager nå. Vil heller ikke miste mye av trykket som er nå, for det er veldig bra, helt enormt rett og slett..
          Jeg ville nok også gått for størst mulig kasse med mye portareal og passe lav tuning Kommer jo ann på om man vil ha trykk som i høy score på dB måler eller rett og slett bass som kjennes!
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Begge deler helst..Ikke noe problem å kjenne bassen nå heller, men er dypbass jeg er ute etter..
            VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Skulle kjøre hjem en kollega i matpausen idag, og måtte da kjøre forbi en del biler for å komme til hovedveien. I det vi passerer en ny Ford Fiesta, så får jeg en veldig fra frekvens på en sang og det rister noe jævlig. Skrur nermed lyden litt ned når vi nærmer oss veien, og da hørte jeg en bilalarm, dvs jeg utløste en bilalarm idet jeg passerte bilen..hehe..
              VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Skulle kjøre hjem en kollega i matpausen idag, og måtte da kjøre forbi en del biler for å komme til hovedveien. I det vi passerer en ny Ford Fiesta, så får jeg en veldig fra frekvens på en sang og det rister noe jævlig. Skrur nermed lyden litt ned når vi nærmer oss veien, og da hørte jeg en bilalarm, dvs jeg utløste en bilalarm idet jeg passerte bilen..hehe..
                Sånt er scary Vært med på det samme selv da en kamerat stod stille på en parkeringsplass og skulle guffe på litt for å vise meg. Endte med at en nyere Opel Astra begynte å ule
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Nå sitter jeg og vurderer en 18" til her..går jeg litt for langt eller? Vil jeg merke noen stor forskjell fra en til 2 stk? Tengte da en stk bf7501 forsterker på hvert element, eventuelt 2 pr element med tiden, og en 400l reflekskasse..
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Nå sitter jeg og vurderer en 18" til her..går jeg litt for langt eller? Vil jeg merke noen stor forskjell fra en til 2 stk? Tengte da en stk bf7501 forsterker på hvert element, eventuelt 2 pr element med tiden, og en 400l reflekskasse..
                    Man går aldrig for langt, ja du kommer til å merke en forskjell ja, du dobbler effekten og membran areal, så ja! Ville vært Lekent om du hadde gjort det!
                    Pioneer - Hertz - Zealum
                    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by A.R View Post
                      Man går aldrig for langt, ja du kommer til å merke en forskjell ja, du dobbler effekten og membran areal, så ja! Ville vært Lekent om du hadde gjort det!
                      Nja tja tjo.... Men får ett mer strømtørst system der du sikkert må oppgradere strømtilførsel... Du må også bygge bedre for å få utnyttet volumet i bilen slik at der er nok luft.. Så med rett gjennomføring får du mer effekt men ved feil kan du ende opp med mindre.

Comment

Da er den nye kassa nesten komplett..Mangler bare å skjære ut hull til elementet og refleksrørene nå, og skru på frontplata samt peise på med silikon i skjøtene Kassa gikk aKKURAT glatt imellom hjulbuene bak. Tror den ble noen få liter mindre enn planlagt, pga vi målte feil og ikke hadde noen flere plater tilgjengeli. Så den ble vell 2cm mindre dyp, men tror/håper ikke det har noenting å si. Rørene, utenom de avrunfa endene er 30cm, og med de endene så blir vell rørene 40cm. Vil jeg merke stor forskjell i dybden i bassen fra 30cm til 40cm lange rør? OG spiller det noen rolle om hvor elementet og rørene er plassert på fronrplata? Slik jeg har tegna det opp nå, så er elementet på ende siden, og rørene på den andre siden av frontplata, hvis dere skjønner. Noen forskjell om jeg plasserer elementet midt på frontplata og rørene på hver side av elementet?
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Hvis kassen da er ca 170 liter vil tuningen bli 34 Hz med 30 cm rør og 31 Hz med 40 cm rør. Hvis du har 3 stk 4" porter altså.
                          Hvis du bare har to blir det 29 og 26 Hz, men det er egentlig for lavt med så "liten" kasse...

Comment

Kan vell prøve med 2 stk 4" rør først da, og eventuelt montere 1 stk 4" rør senere? 29Hz da, det burde vell fungere bra? Var vell noe slikt vi fant ut over msn tildigere her?
                            VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Da er kassa montert, og alt klappet og klart..Meeen, ikke heeelt tilfreds med lyden enda. Spiller høyere på lave frekvenser, det gjør den, men mista en "del" av trykket igjen, eller så er det bare jeg som holder på å bli vant med subben, og må snart ha meg en stk 18" til Ikke vet jeg, men skal tette de 4" hullene jeg har laga nå, og prøve å montere de på topplata istede. Dette blir en prøvekasse, der alt som kan prøves skal prøves, så den blir sikkert ikke seende ut til slutt..
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Nå har jeg samme "problemet" som jeg hadde i Opel'n..Det trykker en god del bedre når jeg åpner begge fremdørene..Skyldes dette for liten bil mon tro?
                                VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Working...
                                X