Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf SPL 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hadde jeg vært deg hadde jeg fått tak i noen med oscilloskop, og som vet hvordan man bruker det Den suben der SKAL tåle juling, klovnster her inne har 2 stk SX10 som tåler noe hinsides med 'vold og vaselin'
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
      Hadde jeg vært deg hadde jeg fått tak i noen med oscilloskop, og som vet hvordan man bruker det Den suben der SKAL tåle juling, klovnster her inne har 2 stk SX10 som tåler noe hinsides med 'vold og vaselin'
      Har brukt oscilloskop selv før da jeg gikk på VK1 elektronikk, brukte det og et ampermeter da vi målte min gamle Denon PMA-1560 Men ja, skal prøve å finne ut av dette..Kan det være at den får for lite effekt da tro? Heller prøve å bruke 2 stk bf7501 i 4 ohm, og server den 3000wrms i 4 ohm neste gang? Ja, hvis elementet ikke tåler mer enn dette må jeg si meg skuffet, for RE Audio skal tåle utrolig mye etter det jeg har hørt..
      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Tommen View Post
        Har brukt oscilloskop selv før da jeg gikk på VK1 elektronikk, brukte det og et ampermeter da vi målte min gamle Denon PMA-1560 Men ja, skal prøve å finne ut av dette..Kan det være at den får for lite effekt da tro? Heller prøve å bruke 2 stk bf7501 i 4 ohm, og server den 3000wrms i 4 ohm neste gang? Ja, hvis elementet ikke tåler mer enn dette må jeg si meg skuffet, for RE Audio skal tåle utrolig mye etter det jeg har hørt..
        Tror du har misforstått "sprenge sub med for ltie effekt"
        Du har mest sannsynlig bare overstyrt forsterkeren og sendt klippet signal til subben. Da blir det fort varmgang..
        Tror ikke to forsterkere hjelper, vil tro løsninga er mer strøm til forsterkeren! Hva har du av batteri og strømkabler nÅ?
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Så mye strøm som er tingen her, til at den klipper? Vell..Et Sønnak batteri, tror ikke det er stort, noe rundt 65A eller noe sikkert. Er på utkikk etter ny dynamo, har ringt et dynamoverksted for å høre om han hadde noe brukt men ikke pr dags dato. Han hadde en 120amp dynamo til 2300,- + mva. Skulle vell heller hadd en mellom 150 og 200amp tror du ikke det? Skal inn med Kinetik betteri etterhvert, regner med et HC600 bak til ampen(e) og et større Kinetiik frem. Men lurte på en ting..Hva er best av f.eks HC600 bak, og HC800 frem, eller et HC2400 frem alene? Men er det lite strøm som er årsaken til klipping da? Bruker 50mm2 monstercabels nå til strøm og 50mm2 EVUS til jordkabel, og jordingspunktet er bra, for det er pusset bort all lakk..
          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

på alle de subbene jeg har viklet om, har membran og opphenget vært i orden... det som skjer er at kobbertråden blir for varm og slutter og holde formen, og da vil det komme kontakt med andre deler av subben og kortslutning skjer, viss det ikke allerede er brudd/smelting.... tar av kobbertråden, lager ny form om nødvendig, vikler ny kopispole, og limer hele sulamitten sammen igjen...

kjører en test for og se om alt holder sammen, normalt tar det 3 - 4 dager fra jeg mottar tingen til jeg sender avgårde igjen...

dynamoer og vikles, viklet nettop nytt polhjul til en harley d...

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
              Tror du har misforstått "sprenge sub med for ltie effekt"
              Du har mest sannsynlig bare overstyrt forsterkeren og sendt klippet signal til subben. Da blir det fort varmgang..
              Tror ikke to forsterkere hjelper, vil tro løsninga er mer strøm til forsterkeren! Hva har du av batteri og strømkabler nÅ?
              Kan ikke si meg mer enig her gitt! Hifonic setter et godt påeng her!
              Oppgrader batteri og evt. "BiG Three". Jo mere strøm du kan sende forsterkern(e) jo nedre i mitt syn!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Tommen: Har du oppgradert ALT av strøm i motorrom? Sjekket spenningsfall på maks blås?
                Mvh Tony

Comment

Og et jordingspunkt trenger nødvendigvis ikke å være bra selv om man har skrapet bort all lekk
                  Jeg ville montert et stort batteri ved forsterkeren og da trenger du nødvendigvis ikke batteri fremme. Og en 120A dynamo ville nok hjulpet en god del! Og en enda større hadde selvfølgelig vært enda bedre
                  Jonas Tautra

Comment

Originally posted by tutsola View Post
                    ..

dynamoer og vikles, viklet nettop nytt polhjul til en harley d...
                    Er det mulig å få dynamoen til å yte bedre på noen måte?
                    Jonas Tautra

Comment

Kan vel nesten si 100% sikkert at det er for lite strøm eller feil justering av ampen som er feilen her, som har resultert i klipping, og da kan du nesten ha hva som helst av elementer og det vil ryke.

Se på poloen til klovnster, 2 stk MD2D på 2 stk RE SX 10" disse elementene spiller så det holder, og de blir ikke varme engang selv over flere timer med dB-testing.

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                        Tommen: Har du oppgradert ALT av strøm i motorrom? Sjekket spenningsfall på maks blås?
                        Niks..Får se vente med å montere sub og dette da, til jeg får oppgradert litt kabler i motorrom. Så en HC800 batteri ved ampen, holder det? Eller burde jeg gå opp til HC1600? Har noen meter med 33mm2 evus kabel igjen, som jeg kan trekke på nytt i motorrom, fra dynamo og til batteri, fra batteri til karosseri. Trenger vell ikke å skifte til starter? Skal også finne nytt jordingspunkt. Skal i mellomtiden nå lage kasser til 2 par 6x9", og feste 4 kanaleren et sted. Tror det kan bli meget fullt baki der med tiden:S...
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Techpoint View Post
                          Kan vel nesten si 100% sikkert at det er for lite strøm eller feil justering av ampen som er feilen her, som har resultert i klipping, og da kan du nesten ha hva som helst av elementer og det vil ryke.

Se på poloen til klovnster, 2 stk MD2D på 2 stk RE SX 10" disse elementene spiller så det holder, og de blir ikke varme engang selv over flere timer med dB-testing.
                          Du sier først det er for lite strøm her, også nevner du bare noen amper til klovnster? Hva med å nevne hva han har av strøm og kabler i bilen også? Er mer til hjelp det..Mener dere jeg burde vurdere noen MD3D amper karnsje da? Er det behov for 2 stk, eller holder det med en stk?
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                            Er det mulig å få dynamoen til å yte bedre på noen måte?
                            bruke tykkere tråd og koble den i trekant, da kan effekten økes med opptil 35%, og den vil tåle dette bedre grunnet den tykkere tråden... dette er kun kopivikling med større tråd...

kan også regne ut nye data og vikle 200A dynamoer.... mindre tråd og flere vindinger, kanskje modifisere ankere og børstene også...

Comment

Niks..Får se vente med å montere sub og dette da, til jeg får oppgradert litt kabler i motorrom. Så en HC800 batteri ved ampen, holder det? Eller burde jeg gå opp til HC1600? Har noen meter med 33mm2 evus kabel igjen, som jeg kan trekke på nytt i motorrom, fra dynamo og til batteri, fra batteri til karosseri. Trenger vell ikke å skifte til starter? Skal også finne nytt jordingspunkt. Skal i mellomtiden nå lage kasser til 2 par 6x9", og feste 4 kanaleren et sted. Tror det kan bli meget fullt baki der med tiden:S...
                              Et HC800 vil hjelpe betraktelig ja! Ha gjerne en til foran og du

Du sier først det er for lite strøm her, også nevner du bare noen amper til klovnster? Hva med å nevne hva han har av strøm og kabler i bilen også? Er mer til hjelp det..Mener dere jeg burde vurdere noen MD3D amper karnsje da? Er det behov for 2 stk, eller holder det med en stk?
                              Klovnster har HC1800 foran. Og han har oppgradert alt av kabler!
                              Mvh Tony

Comment

oppgradering av det elektriske anlegget er første pri nesten,når spenninga di detter mot 10v,så går det også mye mere strøm gjennom ampen din,som igjen kan årsake att ampen også ryker....er enn grunn for att tversnittet på kablene i 24v anlegg er halvparten så tykk som på 12v anlegg.
                                alt dette gjør att ampen din klipper,og da ødelegger du subben,hjelper ikke om subben er på 10000w,du ødeleger den uansett.
                                "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Working...
                                X