Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by DDaudio.no View Post
    Neida kan nok godt stemme det. Var jo uansett såpass billig at slikt er moro å bestille og leke med uansett om du ikke kommer til å bruke det

Gir sikkert mye for penga da
    Hehe ja, sant nok. Får aldri for mye leker
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

• skjer d no på denne fronten da?
      Ronny Karlsen
      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

• Går tregt om dagen gitt, mistet den lille inntekten jeg hadde, så må krangle litt mer med nav, fram til jeg får meg jobb.. Men da vil det skje ting igjen Tror jeg kommer til å bestille 8"ere med forsterker, lyddemping og ny spiller fra USA så fort jeg har penger igjen Funnet noen meget gode sider.
        Mvh Julian Sommer

Comment

• Ja d er synd med disse pengene men jeg må vel ta meg en tur til lillehammer og demonstrere og prate litt stereoskit hehehe
          Ronny Karlsen
          Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

• Originally posted by bmw520 View Post
            Ja d er synd med disse pengene men jeg må vel ta meg en tur til lillehammer og demonstrere og prate litt stereoskit hehehe
            Har bytta bil!

Fikk i dag tilbud om å bytte i en strøken 2-dørs E30
            Så gjett hva jeg kjører nå, hehe.

Basskassa var så stor at den var umulig å få ut igjen fra E34'n, men tok ut forsterker og element, og skal dermed bygge ny kasse, etter mål fra bagasjerommet på e30'n.
            323i motor, original 323i altså. Akkurat bikket 190'000km. 150 hesteren.
            Sorte DE-lykter og "proff"sota lykter bak. Ikke noe lakking altså. Skinn-interiør driver og blir montert (en gang skinn, alltid skinn). Skal sette på 316i diff med sperre, da blir det fart på sakene!
            Skal også få på noen 9x16" felger og M3 frontleppe og diverse. Skal være tøft, men klassisk og pent.
            Så i denne bilen vil prosjektet mitt fortsette. Kom gjerne med tips til gode løsninger! Hvordan jeg for eksempel burde plassere element, bassrør osv i denne bilen. Om det bør gjøres annerledes enn i e34'n.

Begynner å montere igjen anlegget i rom-jula, så følg med

Ps E34'n vil dere nok se på gatebil om et par år med V12 og litt diverse. Er en kompis av en kompis som skal bygge den om til gatebil.

Et par dårlige bilder av det nye gliset mitt:

Sjekk størrelsen på det rattet
            Last edited by Custom; 24-12-2009, 01:30.
            Mvh Julian Sommer

Comment

• Fått inn diskanter:

Har også fått inn den ene mellomtonen/midbassen, en har ikke fått tatt bilde av det enda.
              Med mindre jobb blir det faktisk bedre lyd her enn i e34'n. Ikke pga størrelsen på bilen bare, men også at det er kasser som er helt perfekte til 13cm høyttalere ved gulvet, samt de diskanthusene der var jo bare konge.

Dette blir nok bra tror jeg! Basskassa står igjen i e34'n etter jeg bytta bil, men jeg får den igjen.
              Vi ehh.. Fikk den bare ikke ut. Hehe. Må bygge ny kasse uansett, så gamle kassen blir bare knust
              for å få den ut, så får jeg igjen Kickeren min
              Mvh Julian Sommer

Comment

• bedre lyd i e30 en i e34 er jeg ikke helt med på, men men................
                Ronny Karlsen

Comment

• Originally posted by bmw520 View Post
                  bedre lyd i e30 en i e34 er jeg ikke helt med på, men men................
                  Jeg syns nå hittil at jeg får mye mer ut av høyttalerene mine enn i e34'n
                  Mvh Julian Sommer

Comment

• Nytt prosjekt allerede?
                    Mvh Werner Harstad

Comment

• Originally posted by Custom View Post
                      Jeg syns nå hittil at jeg får mye mer ut av høyttalerene mine enn i e34'n
                      skal ikke være uhøffelig, men nå har du vel ikke prøvd så mye ennå heller da
                      Ronny Karlsen

Comment

• Neinei Men så er det ålreit å få god lyd fra starten av, i stedet for å måtte bruke timer og dager på lydisolering osv før man blir fornøyd. Hvertfall med mitt budsjett, så er det bare flott å få bedre lyd med det jeg allerede har av utstyr

På e34'n var visst traversen sprukket av rust, begge kanalene var opprustet og mellomakslingen må byttes, og i tillegg fikk jeg i går telefon fra en ganske oppgitt kjøper - motoren røyk... Så skal prøve å få hjulpet han med de kronene jeg får til overs fremover så han får den i stand igjen. Har for tiden ingen inntenkt, så blir ikke lett, og blir derfor heller lite som skjer med anlegget..
                        Mvh Julian Sommer

Comment

• Solgte du en gammel holk med garanti?

Comment

• Ikke noe garanti her på gården nei Men er en kompis av meg, så er jævlig surt..
                            Last edited by Custom; 28-12-2009, 04:40.
                            Mvh Julian Sommer

Comment

• Hehehe, nei jeg skjønner d, men E30 er noe værre å bygge i, med tanke på div faktorer,men hovedsaken er at DU er fornøyd, ikke sant
                              Ronny Karlsen

Comment

• Ja, altså hvis jeg får lyst til å sette i større høyttalere etterhvert blir det straks mye mer jobb enn det hadde vært i e34'n, men fikk såpass god lyd ut av de høyttalerene jeg har i original-hullene, så har det slik inntil videre

Men gruer meg til å bygge basskasse Må være en utfordring å få ei 150 liters kasse inni den lille bagasjen..
                                Også er det ikke noe hull inni kupeen fra bagasjen, men skal prøve å fikse en løsning på det. Har lyst til å ha elementet i hattehylla, men tviler sterkt på at det er plass, hehe.
                                Mvh Julian Sommer

Comment

Working...
                                X