Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Custom View Post
    Ikke noe garanti her på gården nei Men er en kompis av meg, så er jævlig surt..
    Måtte bare spørre

    Syntes du har mer bil nå en før

    Comment


    • Originally posted by Stianuno View Post
      Måtte bare spørre

      Syntes du har mer bil nå en før
      Ja det skjønner jeg
      Ja, jeg har nok MYE mer bil å enn før. E30 coupe har jeg alltid hatt lyst på, spesielt med litt motor og ikke i filler kjørt, så at jeg fikk byttet det mot e34'n var veldig gøy.

      Tror E30'n skal få et strøk matt svart lakk etterhvert. Er noe overflaterust som må taes før det blir værre, og matt svart har alltid vært en tanke sammen med ønsket om en E30

      Men om pengene strekker til så blir det vel gjerne blank svart med lilla perlemor, samme som e34'n var i, bare litt annerledes effekt.

      Kom gjerne med tips til dette, selvom det faller utenfor bilstereo-emnet..
      Mvh Julian Sommer
      Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

      Comment


      • nytt porsjek siden du skal selge suben?

        Comment


        • Må bare se om jeg får solgt den, da jeg tror motoren min ikke er langt unna å ryke heller
          Kjett med lyd uten motor.. Må bare få tak i de pengene jeg kan, for å få fikset dette.
          Men tro meg, bygging av anlegg blir det, og jeg håper jeg får inn penger på en annen måte FØR jeg selger anlegget mitt, for det har jeg utrooolig lite lyst til..
          Mvh Julian Sommer
          Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

          Comment


          • Hva slags ulyd er d du har?
            Ronny Karlsen
            02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
            96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
            Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

            Comment


            • Originally posted by Joakim View Post
              Det er langt fra nødvendig å bygge om så mye som jeg har gjort, det er gjort bare på trass..:P
              Det er mye rom inni der orginalt også!
              Plukker man ut den skumplastsaken som sitter inni der og demper godt med M1 og litt bomb der man kommer til, så er det langt borti 25liter der! "kassa" går bakover i kanalen også, så tetting innvendig bak teppet er lurt og opp der hvor sikkerhetsselerullen sitter. M1 er genialt til å tette hullene etter klips og diverse med!

              Fiks en god baffel, så skal jeg love deg at du får bass foran! en 8" er mye enklere å få inn, og holder i massevis!

              Skal man ta av litt, så er Magnat sine 8x12" ganske morsomme og de får fint plass! klipp av diskantrælet som står i midten på de, så har du en fet midbass/frontsub!

              Bygg en lukket kasse som er stor nok baki, og tett skikkelig rundt elementet og seteryggen. Trenger du mere sub da, så kjøp deg en varebil og bygg vegg..
              Jeg driver med akkurat det du beskriver her nå. Men sikkerhetsrullen, hva er det? Mener du "spola" til sikkerhetssela?
              Er det åpent fra "kassa" og langs hele kanalen altså?
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

              Comment


              • Originally posted by tofter View Post
                Jeg driver med akkurat det du beskriver her nå. Men sikkerhetsrullen, hva er det? Mener du "spola" til sikkerhetssela?
                Er det åpent fra "kassa" og langs hele kanalen altså?
                Stemmer
                Mvh Julian Sommer
                Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                Comment


                • Er jo et helvette å komme til der! :P Slepper ikke unna å ha ut seter og slik da..
                  *Grue seg*
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                  Comment


                  • Vil man ha lyd, så vil man ha lyd Hehehe.
                    Mvh Julian Sommer
                    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                    Comment


                    • Originally posted by tofter View Post
                      Er jo et helvette å komme til der! :P Slepper ikke unna å ha ut seter og slik da..
                      *Grue seg*
                      Setene er da rimelig lett å få ut på disse bilene..

                      Det er "kroker" forrest på forsetene, så det er bare 2 bolter i bakkant, så er det bare å vippe setene fremover.
                      Baksetet er jo bare å nappe opp i fremkant, så er du klar til å tette kanaler..:P
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • Joa, det krever bare litt tiltak å gjøre det Men når jeg først er i gang får jeg gjøre det skikkelig.
                        Er det nedi her du mener? Ser liksom ganske "stengt" ut der men.



                        Jeg tar visst over byggetråden din jeg Custom, iogmed at du solgt bilen din ;P
                        Last edited by tofter; 03-04-2010, 15:10.
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                        Comment


                        • @tofter: Ja er den.. Skru den ut, så ser du hva jeg mener.. Ligger ett slags lokk nedi der, men det tetter ikke noe.
                          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                          Comment


                          • ahaaa, thank you!
                            Bmw e34 520:
                            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                            Comment


                            • [QUOTE=Custom;104648]Har bytta bil!

                              Fikk i dag tilbud om å bytte i en strøken 2-dørs E30
                              Så gjett hva jeg kjører nå, hehe.

                              Basskassa var så stor at den var umulig å få ut igjen fra E34'n, men tok ut forsterker og element, og skal dermed bygge ny kasse, etter mål fra bagasjerommet på e30'n.
                              323i motor, original 323i altså. Akkurat bikket 190'000km. 150 hesteren.
                              Sorte DE-lykter og "proff"sota lykter bak. Ikke noe lakking altså. Skinn-interiør driver og blir montert (en gang skinn, alltid skinn). Skal sette på 316i diff med sperre, da blir det fart på sakene!
                              Skal også få på noen 9x16" felger og M3 frontleppe og diverse. Skal være tøft, men klassisk og pent.
                              Så i denne bilen vil prosjektet mitt fortsette. Kom gjerne med tips til gode løsninger! Hvordan jeg for eksempel burde plassere element, bassrør osv i denne bilen. Om det bør gjøres annerledes enn i e34'n.

                              Begynner å montere igjen anlegget i rom-jula, så følg med

                              Ps E34'n vil dere nok se på gatebil om et par år med V12 og litt diverse. Er en kompis av en kompis som skal bygge den om til gatebil.

                              bytte til 316 klokke? hvor ofte skal du bytte den klokka a:P? 2,3 motoren vill knuse 1,6 klokka, så hvis du skal ha 1,6l klokka burde du noen liggenes da det tar kanskje 1 mpned å knuse den:P du burde iallefall sveise sperre i klokka med så mange pinner som mulig, for at den ikke skal ryke hele tia

                              Comment


                              • En ting jeg lurer på... hvordan bygger man om en vanlig bil til gatebil? Er den ikke rimelig gateklar fra fabrikk?
                                Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

                                Comment

                                Working...
                                X