Ville nok heller gått for en BF4501 til L5-en din om du er ute etter greit med lydtrykk
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i
Collapse
X
-
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
-
-
TRA 560 gir 560W RMS @ 2 ohm, mens BF4501 gir jo 1200W RMS @ 1 ohm. Noe som fikk meg til å tenke på at om han har 2x4 ohm spoler får han selvsagt ikke lastet bf4501 i 1 ohm, og da ble innlegget mitt helt unyttig. Sorry
Men en kraftigere blokk enn tra 560 i 2 ohm til 2600,- som han sikter til i pris er vel ikke vanskelig å oppdriveTidligere importør for Digital Designs,
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Nei nei nei. Denne forsterkeren tenkte jeg på for å drive frontbassene, dersom det blir to 8" frami.
På 15"ern blir det STL 1.1200, som vil gi 800w rms i 2 ohm, og suben er på 750w rms.
TRA 560 vil bli brukt til å drive f.eks 2stk S8L5 i kickpanelene, eller 8" SEAS som foreslått over av TyphonMvh Julian Sommer
Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del
Comment
-
Er nå ikke helt feil med RE 8" hellerRonny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Originally posted by Typhon View PostUten å ha hørt de 8" elementene fra Kicker så tror jeg nok det er mer "snert" i Seas. Har jo de RW220 selv[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Takk for tips, Joakim Kommer nok til å følge tipset ditt og utnytte den plassen som er der med et par 8". Lest om og sett på lyddemping hos installbay i dag. Men, du som har utforsket inni der fra før, hvor mange kvadrat trenger jeg med demping bak hvert sparkepanel?
Hvis noen flere har noe brukt og bra som skal selges, så si fra Fått tips fra et par stykker alt, og det er bra Mindre penger på samme elementer, er lik mere penger på skikkelig demping og materialerMvh Julian Sommer
Comment
-
Originally posted by Custom View PostTakk for tips, Joakim Kommer nok til å følge tipset ditt og utnytte den plassen som er der med et par 8". Lest om og sett på lyddemping hos installbay i dag. Men, du som har utforsket inni der fra før, hvor mange kvadrat trenger jeg med demping bak hvert sparkepanel?
Hvis noen flere har noe brukt og bra som skal selges, så si fra Fått tips fra et par stykker alt, og det er bra Mindre penger på samme elementer, er lik mere penger på skikkelig demping og materialer[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Den er god. Da må jeg bare få tak i det jeg skal av elementer først og bygge kasse til suben osv og se hvor mye penger som er igjen til demping. Skulle ha dempet hattehylle og bagasjeluke i tillegg til kassene bak sparkepanelene.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Originally posted by Custom View PostNei nei nei. Denne forsterkeren tenkte jeg på for å drive frontbassene, dersom det blir to 8" frami.
På 15"ern blir det STL 1.1200, som vil gi 800w rms i 2 ohm, og suben er på 750w rms.
TRA 560 vil bli brukt til å drive f.eks 2stk S8L5 i kickpanelene, eller 8" SEAS som foreslått over av Typhon
Men effekt er dyrt, så tror du har et greit valg av forsterker til den subben, om økonomien spiller en rolle inn herTidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Originally posted by DDaudio.no View PostJeg pleier alltid å kjøre minimum dobbelt så mye effekt enn det elementet er ratet til. Da får du hvertfall sinus signaler ved en effekt på f.eks. 750W RMS om du har dobbelt så mye tilgjengelig. Og skal du spille virkelig høyt for show en sjelden gang, holder det ikke med 750W RMS for å utnytte elementet skikkelig
Men effekt er dyrt, så tror du har et greit valg av forsterker til den subben, om økonomien spiller en rolle inn her
Får kanskje investere i mere effekt jeg da. 800w er vel aaaalt for lite til 18"eren min...?[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
Comment
-
Originally posted by Joakim View PostDette kan du eller..?
Får kanskje investere i mere effekt jeg da. 800w er vel aaaalt for lite til 18"eren min...?Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
Comment