Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ville nok heller gått for en BF4501 til L5-en din om du er ute etter greit med lydtrykk
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by DDaudio.no View Post
      Ville nok heller gått for en BF4501 til L5-en din om du er ute etter greit med lydtrykk
      på grunnlag av?

Litt stein i glasshus, men samtidig ikke.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

TRA 560 gir 560W RMS @ 2 ohm, mens BF4501 gir jo 1200W RMS @ 1 ohm. Noe som fikk meg til å tenke på at om han har 2x4 ohm spoler får han selvsagt ikke lastet bf4501 i 1 ohm, og da ble innlegget mitt helt unyttig. Sorry

Men en kraftigere blokk enn tra 560 i 2 ohm til 2600,- som han sikter til i pris er vel ikke vanskelig å oppdrive

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Nei nei nei. Denne forsterkeren tenkte jeg på for å drive frontbassene, dersom det blir to 8" frami.

På 15"ern blir det STL 1.1200, som vil gi 800w rms i 2 ohm, og suben er på 750w rms.

TRA 560 vil bli brukt til å drive f.eks 2stk S8L5 i kickpanelene, eller 8" SEAS som foreslått over av Typhon
          Mvh Julian Sommer
          Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Uten å ha hørt de 8" elementene fra Kicker så tror jeg nok det er mer "snert" i Seas. Har jo de RW220 selv
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Har 2 kicker L5, som er av samme årgang som den du har bilde av i første post liggende.
              Pm hvis du er interesert:-)

Comment

Er nå ikke helt feil med RE 8" heller
                Ronny Karlsen
                02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                  Uten å ha hørt de 8" elementene fra Kicker så tror jeg nok det er mer "snert" i Seas. Har jo de RW220 selv
                  Bare husk å "kle på" de seas elementene med en strømpebukse ellerno', for de er helt åpne inn til spolen, så støv og sjit vvil kunne ødelegge elementet om ikke det står i en helt tett og ren kasse!
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Takk for tips, Joakim Kommer nok til å følge tipset ditt og utnytte den plassen som er der med et par 8". Lest om og sett på lyddemping hos installbay i dag. Men, du som har utforsket inni der fra før, hvor mange kvadrat trenger jeg med demping bak hvert sparkepanel?

Hvis noen flere har noe brukt og bra som skal selges, så si fra Fått tips fra et par stykker alt, og det er bra Mindre penger på samme elementer, er lik mere penger på skikkelig demping og materialer
                    Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by Custom View Post
                      Takk for tips, Joakim Kommer nok til å følge tipset ditt og utnytte den plassen som er der med et par 8". Lest om og sett på lyddemping hos installbay i dag. Men, du som har utforsket inni der fra før, hvor mange kvadrat trenger jeg med demping bak hvert sparkepanel?

Hvis noen flere har noe brukt og bra som skal selges, så si fra Fått tips fra et par stykker alt, og det er bra Mindre penger på samme elementer, er lik mere penger på skikkelig demping og materialer
                      holder med en pakke m1 og en pakke bomb til å dempe begge sider..(de små pakkene)
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Den er god. Da må jeg bare få tak i det jeg skal av elementer først og bygge kasse til suben osv og se hvor mye penger som er igjen til demping. Skulle ha dempet hattehylle og bagasjeluke i tillegg til kassene bak sparkepanelene.
                        Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by Custom View Post
                          Nei nei nei. Denne forsterkeren tenkte jeg på for å drive frontbassene, dersom det blir to 8" frami.

På 15"ern blir det STL 1.1200, som vil gi 800w rms i 2 ohm, og suben er på 750w rms.

TRA 560 vil bli brukt til å drive f.eks 2stk S8L5 i kickpanelene, eller 8" SEAS som foreslått over av Typhon
                          Jeg pleier alltid å kjøre minimum dobbelt så mye effekt enn det elementet er ratet til. Da får du hvertfall sinus signaler ved en effekt på f.eks. 750W RMS om du har dobbelt så mye tilgjengelig. Og skal du spille virkelig høyt for show en sjelden gang, holder det ikke med 750W RMS for å utnytte elementet skikkelig

Men effekt er dyrt, så tror du har et greit valg av forsterker til den subben, om økonomien spiller en rolle inn her

Comment

Originally posted by DDaudio.no View Post
                            Jeg pleier alltid å kjøre minimum dobbelt så mye effekt enn det elementet er ratet til. Da får du hvertfall sinus signaler ved en effekt på f.eks. 750W RMS om du har dobbelt så mye tilgjengelig. Og skal du spille virkelig høyt for show en sjelden gang, holder det ikke med 750W RMS for å utnytte elementet skikkelig

Men effekt er dyrt, så tror du har et greit valg av forsterker til den subben, om økonomien spiller en rolle inn her
                            Dette kan du eller..?
                            Får kanskje investere i mere effekt jeg da. 800w er vel aaaalt for lite til 18"eren min...?

Comment

Originally posted by lillemongo View Post
                              Har 2 kicker L5, som er av samme årgang som den du har bilde av i første post liggende.
                              Pm hvis du er interesert:-)
                              Du har pm
                              Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                                Dette kan du eller..?
                                Får kanskje investere i mere effekt jeg da. 800w er vel aaaalt for lite til 18"eren min...?
                                Ja for pokker... merket jo knapt noe til den når vi dro opp litt med Will Smith plata.. du trenger mere omphf..
                                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Working...
                                X