Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Joakim View Post
    Dette kan du eller..?
    Får kanskje investere i mere effekt jeg da. 800w er vel aaaalt for lite til 18"eren min...?
    Og du pleier å spille slik at forsterkeren gir maks? Neppe Leser du inlegget mitt en gang til skjønner du kanskje hvorfor jeg skrev det jeg skrev

Du mener vel ikke at det er bedre å spille med 800W fra en 800W forsterker enn fra en 1500W forsterker?

Til SQ bruk og konkurranser trenger man ikke annet enn et par hundre watt og noe som leverer virkelig bra lyd, så jeg ser hva du mener, men skal han få utnyttet elementet skikkelig bør han jo absolutt ha mer effekt enn det det er ratet til. Ikke engang 7KW var nok til å utnytte DD9515 subben jeg hadde i bilen til det fulle. Og den er ratet til kun 1500W RMS
    Last edited by DD-Henrik; 25-11-2009, 14:36.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by DDaudio.no View Post
      Og du pleier å spille slik at forsterkeren gir maks? Neppe Leser du inlegget mitt en gang til skjønner du kanskje hvorfor jeg skrev det jeg skrev
      ------------------
      Til SQ bruk og konkurranser trenger man ikke annet enn et par hundre watt og noe som leverer virkelig bra lyd, så jeg ser hva du mener
      "til SQ bruk"? Hva søren mener du med det? Jeg vurderte at mine midbasser skulle få 650 watt hver en periode her, til "SQ-bruk" som du så fint kaller det.

Hater også når folk etterspør "SQ-bassererereer". Er ingenting som heter det!

Og hvis han aldri spiller slik at forsterkern gir maks, så faller vel argumentet ditt enda mer i grus vel? Da trenger man jo hvertfall ikke mer effekt!

EDIT: OH btw... Prøver du å belære Joakim på SQ?
      Last edited by Tony; 25-11-2009, 14:54.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
        "til SQ bruk"? Hva søren mener du med det? Jeg vurderte at mine midbasser skulle få 650 watt hver en periode her, til "SQ-bruk" som du så fint kaller det.

Hater også når folk etterspør "SQ-bassererereer". Er ingenting som heter det!

Og hvis han aldri spiller slik at forsterkern gir maks, så faller vel argumentet ditt enda mer i grus vel? Da trenger man jo hvertfall ikke mer effekt!

EDIT: OH btw... Prøver du å belære Joakim på SQ?
        HALLO, Tony. Spar meg for sarkasmen din

Hvis du prøver å lese riktig, så ser du at det absolutt ikke er Joakim jeg anbefaler større forsterker, men trådstarter!

Så fint for deg om du skal bruke 650W pr midbass. Sa jo aldri at det ikke var bra gjorde jeg det? Antyder du da at 800W som Joakim bruker til sin 18" er for lite siden du selv skal bruke 1300W til midbassene dine?

Og du mener vel heller ikke at man trenger like mye effekt til "SQ bruk" som til "dB Drag" eller det å bare generelt kunne spille høyest mulig, siden du hisser deg så opp over at jeg sa at det ikke er nødvendig med mye effekt til SQ bruk? hehe. Sorry ass, men jeg så ikke helt poenget med innlegget ditt, da jeg i utgangspunktet ikke snakket om hverken deg eller Joakim sitt anlegg, men heller anbefalte trådstarter en større forsterker for mer lydtrykk fra sin Kicker sub

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

HALLO, Tony. Spar meg for sarkasmen din

Hvis du prøver å lese riktig, så ser du at det absolutt ikke er Joakim jeg anbefaler større forsterker, men trådstarter!

Så fint for deg om du skal bruke 650W pr midbass. Sa jo aldri at det ikke var bra gjorde jeg det? Antyder du da at 800W som Joakim bruker til sin 18" er for lite siden du selv skal bruke 1300W til midbassene dine?

Og du mener vel heller ikke at man trenger like mye effekt til "SQ bruk" som til "dB Drag" eller det å bare generelt kunne spille høyest mulig, siden du hisser deg så opp over at jeg sa at det ikke er nødvendig med mye effekt til SQ bruk? hehe. Sorry ass, men jeg så ikke helt poenget med innlegget ditt, da jeg i utgangspunktet ikke snakket om hverken deg eller Joakim sitt anlegg, men heller anbefalte trådstarter en større forsterker for mer lydtrykk fra sin Kicker sub
          Hehe ble mye frem og tilbake for deg her, DDaudio. Ser poenget ditt, og jeg vet selv at å kjøre med større forsterker bare gir gode resultater, så jeg vil få tak i så store som mulige til kickeren.

Nå fikk jeg dessuten et så godt tilbud at det blir TO stk S15L5 i bagasjen! Så nå trenger jeg så mye krefter jeg overhodet kan få tak i! Sier takk for hjelpen, DDAudio

Hva tycks om 2 stk S15L5 folkens?

EDIT: Folk må ikke forstå meg, det er ikke om å gjøre for meg å ha mest bass, men mest kontroll på den bassen jeg har. Og jo mer bass jeg får, jo mer blir selvsagt frontsett osv oppgradert, så det blir i balanse som Joakim sier.
          Last edited by Custom; 25-11-2009, 19:55.
          Mvh Julian Sommer
          Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Du mener vel ikke at det er bedre å spille med 800W fra en 800W forsterker enn fra en 1500W forsterker?

Til SQ bruk og konkurranser trenger man ikke annet enn et par hundre watt og noe som leverer virkelig bra lyd, så jeg ser hva du mener, men skal han få utnyttet elementet skikkelig bør han jo absolutt ha mer effekt enn det det er ratet til. Ikke engang 7KW var nok til å utnytte DD9515 subben jeg hadde i bilen til det fulle. Og den er ratet til kun 1500W RMS
            Jeg har aldri bygget biler som bare skal spille lavt og kjedelig! Spiller nok så alt gir max ganske ofte jeg.. Eller har aldri målt, men tror nok ikke det er langt unna. Nå bruker jeg riktignok en forholdsvis dyr klasse ab 2-kanals forsterker som er helt grei til bass..
            Jeg vil tro at denne forsterkeren med sine 800 rms watt, spiller langt bedre bass enn en hvilken som helst klasse d blokk. Legg merke til "spiller"!
            Har også en brokoblet klasse ab forsterker på hver frontsub, som gir 400w hver, ikke at det betyr så mye, men de 400wattene gir fra seg såpass at jeg aldri har klart å tyne elementene til mere enn de tåler, og jeg har jammen prøvd!
            Fordi om jeg har mest interesse for sq i konkurransesammenheng, så betyr ikke det at ikke jeg er basshue ellers og liker at det trøkker skikkelig! Tror nok jeg bruker en liten smule mere enn ett par hundre watt til daglig! Men poenget mitt er at om alt har nok effekt og ikke bare de 2-3 laveste oktavene, så spiller det høyt! Hva er kult med ett anlegg som spiller "pling" og spraker i frontsettet så fort man drar på litt, mens bassen booooomer så bilen holder på å dette fra hverandre?

Står ingen steder at trådstarter er ute etter ett anlegg som skal gi veldig høye resultater i dB-drag, og ser man på de han har kommet med av forslag selv, så er nok det han ønsker ett anlegg som kan spille bra og tøft, så da er det nok lurt å bruke kr på litt annet enn bass også.

Er bare så drittlei av sånne svar som det du kom med, hvor alt som liksom gjelder er mest mulig watt! Det er så utrolig misforstått at watt er eneste målestokk for bra bass eller bra lyd! Det er også rimelig misforstått at en sq-bil bare spiller pent og pinglete! Ja, under sq bedømming er ikke lydnivået spesielt høyt, men tror kanskje du hadde litt en smule overrasket om du hadde fått høre en skikkelig sq bil i praksis!
            Er sånne uvitende svar som gjør at "alle" tror at alt under 1000w er dritt... Og mye derfor, ruller det utrolig mange biler rundt med helt elendig lyd, fordi folk prioriterer helt feil når de handler utstyr. 5-sifrede beløp på basselement og amp og noen få tusenlapper for resten...

Det er ganske mange andre parametre om er av betydning for om ett anlegg spiller bra eller ikke! Det er noe med "kvaliteten på effekten", har testet endel forskjellig og har aldri hørt en klasse d forsterker som overgår en god klasse ab-forsterker på musikk, greit nok til burp, men det stopper der for min del!
            Jeg har spilt 145dB med en 15" og en brokoblet gammel Phoenix Gold amp på 2x125w.. Dette var i Bmw touringen og var ikke bygget for dBdrag, eller for å spille høyest mulig. Forklar det, hvis man må opp i en haug med "effekt" for å få noe som spiller greit høyt...
            Du skrev i en annen post at du hadde spilt 148dB eller noe i den duren. Var det med 9515 og 7kw så må jo det ha vært med flatt batteri.. :P

At man må ha mere effekt enn det elementet er ratet til er jo bare noe vås! Ett greit lettdrevent element i en god kasse, trenger ikke hinsides med effekt for å spille høyt og en L5 er ikke av de mest tungdrevne elementer. At man KAN ha masse effekt er en helt annen sak.. Jeg kjører 200w i diskantene mine, som er rated til 50w ellerno. Men det handler om å skape ett oppsett som er sånn nogenlunde i balanse, så man kan få litt musikkglede ut av det man har brukt kr på..
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Jeg har aldri bygget biler som bare skal spille lavt og kjedelig! Spiller nok så alt gir max ganske ofte jeg.. Eller har aldri målt, men tror nok ikke det er langt unna. Nå bruker jeg riktignok en forholdsvis dyr klasse ab 2-kanals forsterker som er helt grei til bass..
              Jeg vil tro at denne forsterkeren med sine 800 rms watt, spiller langt bedre bass enn en hvilken som helst klasse d blokk. Legg merke til "spiller"!
              Har også en brokoblet klasse ab forsterker på hver frontsub, som gir 400w hver, ikke at det betyr så mye, men de 400wattene gir fra seg såpass at jeg aldri har klart å tyne elementene til mere enn de tåler, og jeg har jammen prøvd!
              Fordi om jeg har mest interesse for sq i konkurransesammenheng, så betyr ikke det at ikke jeg er basshue ellers og liker at det trøkker skikkelig! Tror nok jeg bruker en liten smule mere enn ett par hundre watt til daglig! Men poenget mitt er at om alt har nok effekt og ikke bare de 2-3 laveste oktavene, så spiller det høyt! Hva er kult med ett anlegg som spiller "pling" og spraker i frontsettet så fort man drar på litt, mens bassen booooomer så bilen holder på å dette fra hverandre?

Står ingen steder at trådstarter er ute etter ett anlegg som skal gi veldig høye resultater i dB-drag, og ser man på de han har kommet med av forslag selv, så er nok det han ønsker ett anlegg som kan spille bra og tøft, så da er det nok lurt å bruke kr på litt annet enn bass også.

Er bare så drittlei av sånne svar som det du kom med, hvor alt som liksom gjelder er mest mulig watt! Det er så utrolig misforstått at watt er eneste målestokk for bra bass eller bra lyd! Det er også rimelig misforstått at en sq-bil bare spiller pent og pinglete! Ja, under sq bedømming er ikke lydnivået spesielt høyt, men tror kanskje du hadde litt en smule overrasket om du hadde fått høre en skikkelig sq bil i praksis!
              Er sånne uvitende svar som gjør at "alle" tror at alt under 1000w er dritt... Og mye derfor, ruller det utrolig mange biler rundt med helt elendig lyd, fordi folk prioriterer helt feil når de handler utstyr. 5-sifrede beløp på basselement og amp og noen få tusenlapper for resten...

Det er ganske mange andre parametre om er av betydning for om ett anlegg spiller bra eller ikke! Det er noe med "kvaliteten på effekten", har testet endel forskjellig og har aldri hørt en klasse d forsterker som overgår en god klasse ab-forsterker på musikk, greit nok til burp, men det stopper der for min del!
              Jeg har spilt 145dB med en 15" og en brokoblet gammel Phoenix Gold amp på 2x125w.. Dette var i Bmw touringen og var ikke bygget for dBdrag, eller for å spille høyest mulig. Forklar det, hvis man må opp i en haug med "effekt" for å få noe som spiller greit høyt...
              Du skrev i en annen post at du hadde spilt 148dB eller noe i den duren. Var det med 9515 og 7kw så må jo det ha vært med flatt batteri.. :P

At man må ha mere effekt enn det elementet er ratet til er jo bare noe vås! Ett greit lettdrevent element i en god kasse, trenger ikke hinsides med effekt for å spille høyt og en L5 er ikke av de mest tungdrevne elementer. At man KAN ha masse effekt er en helt annen sak.. Jeg kjører 200w i diskantene mine, som er rated til 50w ellerno. Men det handler om å skape ett oppsett som er sånn nogenlunde i balanse, så man kan få litt musikkglede ut av det man har brukt kr på..
              Der tror jeg nok at jeg selv også fikk opp øynene litt, og håper mange andre også fikk det.
              Det jeg i utgangspunktet er ute etter er jo pen lyd, ikke bare bass. Men, igjen så er det gøy og virkelig kunne skru opp bassen og blåse øra av folk, men da vil jeg jo selvsagt at all musikken øker volum, ikke bare de lave frekvensene. Dessuten tror jeg ingen, ingen, burde prøve å belære Joakim når det gjelder kunnskap om lyd. Drit i effekten, men lyden i seg selv. Er jo som Joakim sier det som teller, og det jeg er ute etter.

For å forklare meg selv og forventningene til anlegget mit da, er det skal spille høyt, jeg vil ha pen lyd, men såpass oppsett at jeg også kan skru opp og spille for folka rundt bilen. Vil i tillegg få ut av basselementene en bass som følger musikken, og som gjør at jeg får med hele lydspekteret. Det har jeg fått mange gode tips til allerede, og jeg håper at det fortsetter slik. For jeg som mange andre har gode kunnskaper om strøm og effekt, men ser ikke på meg selv som kompetent når det gjelder plasseringer av elementer, samt valg av riktige komponenter for å oppnå mine mål med mitt anlegg. Dette er noe man lærer hele livet, og alle har forskjellig smak når det gjelder lyd. Alle vil liksom oppnå "sin" lyd.

Så nå vet dere kanskje mere hva jeg er ute etter, ikke bare SPL, derimot god og kraftig, fyldig lyd, hvor en gitar høres ut som en gitar, og et trommeslag høres ut som et trommeslag.

Fikk som jeg skrev i forrige posten min et godt tilbud på 2stk S15L5, så da går jeg heller for det enn 1stk, så får jeg heller oppgradere anlegget frami deretter.

Angående valg av komponenter, er økonomi en stor innvirkning om dagen, og dette er synd. Men, bare jeg nå først får bygd et anlegg jeg blir fornøyd med til å begynne med, så vil jeg oppgradere en og en ting etterhvert som lommeboka tillater det. Første prioritet blir da ny cd-spiller, deretter nytt frontsett og forsterker på det. Men slik det er nå har jeg bare en gammel Sony 15" uten skikkelig kasse, så derfor det blir så mye snakk om anskaffelse av bass nå i starten av tråden, siden jeg har lyd frami som jeg er greit fornøyd med hittil
              Mvh Julian Sommer

Comment

..
                Det skulle vel ikke tilfeldigvis ha vært en MS-2125 vel? Det var noe av dette jeg mente i en annen tråd her inne. at man trenger ikke masse masse watt for å spille høyt Og om du sier: balanse.. (og ikke minst riktig bygg)

Comment

Fått et godt tilbud nå også på en klasse AB forsterker; Audio System X-ion 280.2

Ved å brokoble forsterker og seriekoble elementer vil denne yte 1480 watt, noe som passer finfint til begge Kickerne som er på 2x2ohm og 750w rms. Hva syns andre om dette? Og angående størrelse på kasse, hvor mange liter volum bør jeg ha pr element for å få best lyd? Blir mye bass med to 15" som har areal som 18" uansett, så vil ha kasser på disse så de spiller penest mulig. Disse Kickerene er kjent for å trenge store kasser opp mot 169 liter for å yte maksimalt, men hvor du får penest lyd vet jeg ikke. Min forrige hadde jeg i en 100 liters lukket kasse og det var alt for lite virket det som. Kanskje fordi den fikk for mye effekt til å spille i så liten kasse.
                  Last edited by Custom; 26-11-2009, 00:27.
                  Mvh Julian Sommer

Comment

Fungerer sikkert helt fint. Blir da lyd av slikt au!

Til ettertanke:
                    I hele fjor kjørte jeg rundt med en lukka kasse på drøyt 30liter til min ene 10" sub. Brukte en forsterker som ga cirka 400 watt vil jeg tippe i 4ohm. På et av treffene så stod bilen min og pumpa på full spiker, og dette kjente man faktisk godt selv inne i EMMA-bussen som stod ved siden av.
                    Bare noe å tenke på
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                      Fungerer sikkert helt fint. Blir da lyd av slikt au!

Til ettertanke:
                      I hele fjor kjørte jeg rundt med en lukka kasse på drøyt 30liter til min ene 10" sub. Brukte en forsterker som ga cirka 400 watt vil jeg tippe i 4ohm. På et av treffene så stod bilen min og pumpa på full spiker, og dette kjente man faktisk godt selv inne i EMMA-bussen som stod ved siden av.
                      Bare noe å tenke på
                      Hehe ja det kan jeg tenke meg, skjønner hva du mener, men så er jeg litt sta på at det skal være store greier når jeg først skal legge mye penger i det, selvom jeg vet det ikke trenger og være stort og brutalt for å spille bra Er bare litt av imaget til anlegget liksom. Er vel litt basshue jeg og, men vil fortsatt kunne ha god lyd jeg jeg skrur ned bassen og skal nyte musikken. Det er også en av grunnene til at jeg liker disse basserene til Kicker, for de følger godt med musikken, og spiller høyt og enormt kraftig når du skrur opp, samtidig som de faktisk ikke spiller så værst når du vil nyte musikken. Dette er det sikkert delte meninger om, men jeg liker dem. Det avgjørende er jo å ha kasser og forsterkere som passer sitt bruk
                      Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by Nils View Post
                        Det skulle vel ikke tilfeldigvis ha vært en MS-2125 vel? Det var noe av dette jeg mente i en annen tråd her inne. at man trenger ikke masse masse watt for å spille høyt Og om du sier: balanse.. (og ikke minst riktig bygg)
                        Stemmer det!
                        Litt custom sådan, ene delen av en "son of frankampenstein" som inneholder en MS-2125 med litt større strømforsyning, og en MS-275...
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Har vel aldri sagt at det ikke kan spille høyt med lite effekt?

Men da må jo ting bygges skikkelig også, og den 800W forsterkeren din koster garantert langt langt mer enn 2000kr.

Nå var det vel klasse D, og ikke et ekstremt prosjekt det er snakk om her, og han vil jo selvsagt spille høyere med dobbelt så mye effekt kontra det han har planer om. Spilte 146.8db med 2kw (ikke 7) i en udempet omega som flexet mer enn elementets xmax så mistet mange db bare der også.

Og SQ biler kan sikkert spille høyt, men ikke på langt nær like høyt som dem her inne med en eller flere 15/18" og mange tusener med ordentlige watt. Mer effekt vil skape høyere lydtrykk uansett, så jeg skjønner ikke egentlig helt hva du prøver å få frem. Annet enn at hele lydbildet (og ikke bare bassen) er det viktigste, noe jeg er helt enig med deg i. Merk deg; helt enig med deg i. Har ikke anbefalt trådstarter å bare bruke penga på bass og ikke noe annet. 1500W RMS i dag er så billig, at man kan like godt gå for det istedenfor 800W RMS når det er snakk om "billige" klasse d forsterkere.

Selv kjører jeg 1000W RMS klasse AB forsterker fra DD til 7300kr på 1stk DD1508. Da har jeg en meget god dynamikk og lydkvalitet på bassen, samt effekt nok til å spille meget høyt uten forvrengninger på signalet.

Og jeg prøver absolutt ikke å belære deg om noe som helst. Kommer nok aldri til å engang bli "Kristiansandsmester" i SQ hehe, men jeg står fast bestemt på at mer effekt vil uansett skape mer lyd, ellers ville vel aldri folk brukt så mye som 50-60 000 W i ekstrembilene sine.

Skal selv kjøre 2x350W rms fra AB forsterker til frontsett, og 2x125W rms til settet bak til de dagene jeg har passasjerer bak. God lyd er like viktig for meg som mye bass, og at frontsett da selvsagt skal henge med når jeg fyrer opp ordentlig og spille fint ved høye volumer, til den grad det er mulig såklart.

Men nok ot nå. Følte hvertfall at jeg burde poengtere det med hvor viktig det er med god lyd, og at jeg selvsagt ikke prøver å belære en em mester

Comment

Har vel aldri sagt at det ikke kan spille høyt med lite effekt?

Nå var det vel klasse D, og ikke et ekstremt prosjekt det er snakk om her, og han vil jo selvsagt spille høyere med dobbelt så mye effekt kontra det han har planer om.

Nå vil jo si at om det er en Klasse D forsterker har jo det strengt talt ikke store tingen å si i dette her tilfellet. En klasse D forsterker er jo meget effektiv, eneste man kan si om en Klasse D forsterker at det ikke er Optimalt i et SQ oppsett. Har selv kjørt utallige Klasse d forsterkere fra 1500-10.000,- så at det er en klasse D forsterker har ikke noe å si.

Og SQ biler kan sikkert spille høyt, men ikke på langt nær like høyt som dem her inne med en eller flere 15/18" og mange tusener med ordentlige watt. Mer effekt vil skape høyere lydtrykk uansett, så jeg skjønner ikke egentlig helt hva du prøver å få frem. Annet enn at hele lydbildet (og ikke bare bassen) er det viktigste, noe jeg er helt enig med deg i. Merk deg; helt enig med deg i.

Jeg kjører en 15" og 400w og topper 140db med det. Jeg har sett mange som ikke spiller like høyt med mer SPL relatert utstyr enn det jeg har, jeg har et rent SQ setup. Du snakker "rett" når det kommer til at mere effekt UANSETT skaper høyere lydtrykk. Jeg vil si det er litt feil og litt rett samtidig. Jeg for min del ville ha gått for f.eks en Audison forsterker på 1kw RMS i motsetning til en SoundMagus på 3000w. For alt belager seg ikke i watt. Kan skrive et lass for å begrunne dette, men sier det så enkelt som dette. Kvalitet slår Kvantitet anyday.
                            Håper ikke vi har rota til for mye for trådstarter.
                            Pioneer - Hertz - Zealum
                            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by PikoFlex View Post
                              Hvis du kan måle uteffekt mens elementet er koblet på, og du får en høyere uteffekt fra en forsterker enn en annen vil det uansett spille høyere, så lenge thd er den samme osv. Soundmagnus 3000W rms er vel målt med 10% thd og på 14.4 volt, i motsetning til audison som er målt med 0.1? usikker på volt. Men ja, wattratingen på forsterkere er noe man ikke må ta i betraktning men det dem faktisk yter mens subben er koblet på og impedansen øker såklart

Comment

Originally posted by PikoFlex View Post
                                Hehe neida, syns faktisk dette har vært ganske interessant å følge med på
                                Er jo et diskusjonsforum, og når en tråd skaper så store diskusjoner er det bare å følge med og ta lærdom av det. Synes dette for det meste har vært en saklig diskusjon, som kan være lærerike.

Eneste jeg mangler nå, når det gjelder forskjell på D/AB forsterkere og "mye dårlig" eller "mindre men bedre" watt, er å få hørt flere anlegg-biler for å finne ut virkelig hva jeg er ute etter.

MEN, noe jeg skrev for et par sider siden og enda ikke har fått noe ordentlig svar på er:

Jeg har fått tilbud om som sagt om 2stk 15" L5, og en klasse AB Audiosystems X-ion forsterker.
                                Lurer med dette på hva andre syns om dette? Er det verdt det med en såpass dyr kvalitetsforsterker på disse subbene eller hva syns dere? ("dyr" blir vel litt å ta i da jeg har fått et veldig godt tilbud, menmen)

Mvh Julian Sommer

Comment

Working...
                                X