Får du RF til god pris og ikke så overpriset som noe av det er så er det vel bare å gå for RF?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i
Collapse
X
-
RE 8" er meget morsomme iværtfall, trøkker på dem, og prisen er d ingenting å si påRonny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Originally posted by Stianuno View PostGå for kicker L5 8"
Blir tøft detLast edited by Custom; 29-11-2009, 02:40.Mvh Julian Sommer
Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del
Comment
-
Originally posted by Paulsberg View PostFår du RF til god pris og ikke så overpriset som noe av det er så er det vel bare å gå for RF?
Forsterkerene dems veit jeg er bra, men høyttalerene har ikke den gløden de en gang hadde desverre..
Originally posted by bmw520 View PostRE 8" er meget morsomme iværtfall, trøkker på dem, og prisen er d ingenting å si på
Da kan jeg drive de med denne: Soundstream TRA340.2 (får den for 1995kr ny)
2*170w rms i 2ohm, takket være at elementene har DVC
Førstepost oppdatert!Last edited by Custom; 29-11-2009, 07:26.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Originally posted by Fiskebein View PostBlir jævlig fett når du får det i stand! fin bil å da men fiks grillen din gleder meg til å høre nye anlegget!
Lekt meg i Photoshop, så her kommer bilde av basskassa jeg skal bygge:
Snart så jeg lever opp til kallenavnet mitt, joLast edited by Custom; 29-11-2009, 09:05.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Originally posted by Custom View PostVel, får disse NYE for 610kr pr stk, og 2395kr for forsterker.
Forsterkerene dems veit jeg er bra, men høyttalerene har ikke den gløden de en gang hadde desverre..
Bare 698kr pr stk for disse ja, men spiller de pent ved bruk som midbass?
Da kan jeg drive de med denne: Soundstream TRA340.2 (får den for 1995kr ny)
2*170w rms i 2ohm, takket være at elementene har DVC
Førstepost oppdatert!
Finnes selfølgelig midbassere som spiller penere, men da blir d mye dyrere også.Ronny Karlsen
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Originally posted by bmw520 View Postjeg bruker nå disse, er utrolig hva disse spiller i forhold til prisen, kan jo selvfølgelig ikke si at d ikke finnes noen bedre i denne prisklassen, men så vidt meg bekjent så er nok denne en meget sterk kandidat
Finnes selfølgelig midbassere som spiller penere, men da blir d mye dyrere også.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Skal hente plate på Tirsdag! Så nå driver jeg og finner et sted jeg kan drive Ellers får stuegulvet taes til bruk, hehe
Begynner på Tirsdag eller OnsdagMvh Julian Sommer
Comment
-
Originally posted by Custom View PostSant sant. Men bør jeg dele disse lavt med aktiv deling, eller kjøre de på low pass filter? Vet ikke helt hva som blir best, om de brukes som subber, eller bare høyttalere som tar seg av 50-200hz ca. Hvordan har du stilt dem inn, og hva bruker du de sammen med (frontsett)?
jeg deler dem aktivt 50- 200hz/18db pr octav, og bruker da egen forsterker på de.
Anlegget mitt er delt opp sånn:
Sub- 50hz og ned
midbass- 50-200hz
mellomtone-200-3500hz
Diskant- 3500hz og oppover
Men diskant og mellomtone er da delt aktiv ned fra 200, men passivt ved 3500hz da jeg har kun 3 veis
filter og tidskomp, ønsker dog 4veis
Håper du skjønte dette da?Ronny Karlsen
Comment
-
Har ikke brukt aktiv deling før, men det hørtes ut som en veldig god fordeling slik jeg ønsker det, så ser nærmere på det når jeg får tak i 2stk RE8 Tusen takk!
Originally posted by luckys View Postbedre og drive inn der det er varmt en og drive ute i kulda ja :Phehe
hadde du ikke bod langt unna kunne du ha lånt garasjen min daLast edited by Custom; 30-11-2009, 01:50.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Har fått skjært til platene på byggmakker nå, gjorde det der med hjelp av en av de som jobbet der, og ble MEGET fornøyd med resultatet! Her er bilde av plata med mål før skjæring Ikke så godt å se strekene. Flere bilder kommer i ettermiddag, da jeg skal begynne og bygge kassen klokka halv fire
Måtte bare legge ut bilde av 15" L7'en min som jeg bruker som "modell", da denne har brent seg og ikke kan brukes til stort annet.. Noen som vet om det går an å fikse dette? "Skraper" når jeg med hånda flytter membranen opp og ned. Og med forsterker så skjer det ikke stort.. Skulle gjerne fikset denMvh Julian Sommer
Comment
Comment