Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jeg vurderte ej stund å trekke opp taket i golfen med saueskinn eller kuskinn:P haha:P
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• Taket på pandaen min er trekt i slangeskinn Skikkelig porr!
      I volvoen blir det rosa plysj :P
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Hehe godt dere liker kassa mi
        Ser ut til at jeg får pakka mi i morra!! Så da blir det kobling og masse bilder Og ratt en film-snutt eller ti

Begynner å nærme seg nå:

Last edited by Custom; 04-12-2009, 20:15.
        Mvh Julian Sommer
        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

• Hvorfor ikke båndpass?
          Mvh
          Andreas Moen Sæterbø
          Golf mk2
          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

• Originally posted by moeN View Post
            Hvorfor ikke båndpass?
            Eller hva med "hvorfor båndpass"?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

• Originally posted by Typhon View Post
              Fordi d ikke blir så værst i en E34
              Ronny Karlsen
              02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
              96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
              Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

• Originally posted by Typhon View Post
                Enig der
                Mvh Julian Sommer

Comment

• Originally posted by Custom View Post
                  Enig der
                  Merker at dere ikke har prøvd noe særlig med med bass i E34 sedan ja for da hadde dere vist at d ikke er så lett å få inn bassen i disse bilene, men samma d.
                  Ronny Karlsen
                  Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

• Originally posted by bmw520 View Post
                    Merker at dere ikke har prøvd noe særlig med med bass i E34 sedan ja for da hadde dere vist at d ikke er så lett å få inn bassen i disse bilene, men samma d.
                    Jo, er fullstendig klar over det, nettopp derfor jeg bygger ei vanlig portet kasse etter mål fra bagasjen, så elementet og bassrørene får spille inn gjennom ski-luka, og tetter godt rundt kassa så ikke noe av lyden forsvinner bakover Skal jeg love deg det blir lyd nok
                    Dessuten syns jeg det blir slapp bass av båndpass..
                    Last edited by Custom; 05-12-2009, 13:24.
                    Mvh Julian Sommer

Comment

• Slapp bass du liksom, da har du ikke hørt ei riktig bygd båndpasskasse da gitt men dette er selvfølgelig en smaksak for hver og en, så jeg er ikke int i å diskutere i hva dere skal bruke, men må bare få si at jeg selv har mye erfaring med bass i E34, så jeg vet litt hva jeg snakker om, er jo en del i norges land som har prøvd med både bassrefleks og lukket kasse, uten å fått d helt til, men vet om et par stk som har fått d til, men da må man legge i mye arb med å få d helt pottetett inntil ryggveggen så all lyd går inn i bilen, derfor er d en av grunnene til båndpass funker bra i E34, er fordi all bass kommer inn i bilen, uten noen form for hindringer
                      Men som sagt, dette er min erfaring og alle har vi hver vår smak
                      Ronny Karlsen

Comment

• Originally posted by bmw520 View Post
                        Slapp bass du liksom, da har du ikke hørt ei riktig bygd båndpasskasse da gitt men dette er selvfølgelig en smaksak for hver og en, så jeg er ikke int i å diskutere i hva dere skal bruke, men må bare få si at jeg selv har mye erfaring med bass i E34, så jeg vet litt hva jeg snakker om, er jo en del i norges land som har prøvd med både bassrefleks og lukket kasse, uten å fått d helt til, men vet om et par stk som har fått d til, men da må man legge i mye arb med å få d helt pottetett inntil ryggveggen så all lyd går inn i bilen, derfor er d en av grunnene til båndpass funker bra i E34, er fordi all bass kommer inn i bilen, uten noen form for hindringer
                        Men som sagt, dette er min erfaring og alle har vi hver vår smak
                        Høres jo bra ut, med tanke på type bil jeg har, men hvordan burde evt denne båndpasskassen være konstruert, med tanke på plassering osv?

Ps. Tar det ikke opp som diskusjon av den sort at jeg skal stå for mitt og du for ditt, men derimot som tips og forslag. Noe som alltid kommer godt med og som jeg kan lære av
                        Last edited by Custom; 05-12-2009, 18:14.
                        Mvh Julian Sommer

Comment

• Får visst ikke anlegget før mandag eller i værste fall Tirsdag Nedtur.. (luksus-problem)
                          Mvh Julian Sommer

Comment

• Nå er anlegget koblet og montert Skal ut og justere litt og ta noen bilder nå.
                            Men forsterkeren kutter på høye volum! Kommer dette av litt for liten sikring ved batteriet, eller at jeg trenger større batteri?
                            Forsterkeren er på 105A og sikringen ved batteriet er bare 100A da jeg ikke har fått kjøpt ny enda. Skal sette inn en på 200A.

Ble hvertfall veldig fornøyd med kassa, høres ut som den passer elementet perfekt, får den gode ordentlig dype bassen.
                            Som igjen voldtar det u-isolerte bagasjerommet mitt.. Må inn med dynamat fort som f*#%&
                            Gleder meg bare nå til elementet har gått seg til skikkelig så det virkelig blir lyd

PS min post nr. 100
                            Mvh Julian Sommer

Comment

• Hadde sikringen vært for liten hadde den gjort det den er best til, nemlig å ryke
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

Comment

• Tipper du kan kjøre den 100A sikringen din i 5 år uten å få den til å ryke

Sikringene i forsterkeren er i 99% av tilfellene litt overdimensjonerte de og. (Om en måler forbruk og sammenligner med sikr. str.)

Mål spenning på forsterker tilkoblingene, med et analogt volt meter ved høyt volum, så tipper jeg du finner ut at problemet ditt er spenningsfall pga enten lite batteri, tynne/lange kabler, eller dårlig jording
                                Hvis ikke så spørs det om det kanskje er safety system i forsterkeren som synes du er drøy på volumknappen da?
                                02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
                                01` Seat leon R 4x4 turbo
                                Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

Comment

Working...
                                X