jeg vurderte ej stund å trekke opp taket i golfen med saueskinn eller kuskinn:P haha:P
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i
Collapse
X
-
Hehe godt dere liker kassa mi
Ser ut til at jeg får pakka mi i morra!! Så da blir det kobling og masse bilder Og ratt en film-snutt eller ti
Begynner å nærme seg nå:
Last edited by Custom; 04-12-2009, 20:15.Mvh Julian Sommer
Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del
Comment
-
Originally posted by Typhon View PostEller hva med "hvorfor båndpass"?Ronny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Originally posted by Custom View PostEnig derRonny Karlsen
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Originally posted by bmw520 View PostMerker at dere ikke har prøvd noe særlig med med bass i E34 sedan ja for da hadde dere vist at d ikke er så lett å få inn bassen i disse bilene, men samma d.
Dessuten syns jeg det blir slapp bass av båndpass..Last edited by Custom; 05-12-2009, 13:24.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Slapp bass du liksom, da har du ikke hørt ei riktig bygd båndpasskasse da gitt men dette er selvfølgelig en smaksak for hver og en, så jeg er ikke int i å diskutere i hva dere skal bruke, men må bare få si at jeg selv har mye erfaring med bass i E34, så jeg vet litt hva jeg snakker om, er jo en del i norges land som har prøvd med både bassrefleks og lukket kasse, uten å fått d helt til, men vet om et par stk som har fått d til, men da må man legge i mye arb med å få d helt pottetett inntil ryggveggen så all lyd går inn i bilen, derfor er d en av grunnene til båndpass funker bra i E34, er fordi all bass kommer inn i bilen, uten noen form for hindringer
Men som sagt, dette er min erfaring og alle har vi hver vår smakRonny Karlsen
Comment
-
Originally posted by bmw520 View PostSlapp bass du liksom, da har du ikke hørt ei riktig bygd båndpasskasse da gitt men dette er selvfølgelig en smaksak for hver og en, så jeg er ikke int i å diskutere i hva dere skal bruke, men må bare få si at jeg selv har mye erfaring med bass i E34, så jeg vet litt hva jeg snakker om, er jo en del i norges land som har prøvd med både bassrefleks og lukket kasse, uten å fått d helt til, men vet om et par stk som har fått d til, men da må man legge i mye arb med å få d helt pottetett inntil ryggveggen så all lyd går inn i bilen, derfor er d en av grunnene til båndpass funker bra i E34, er fordi all bass kommer inn i bilen, uten noen form for hindringer
Men som sagt, dette er min erfaring og alle har vi hver vår smak
Ps. Tar det ikke opp som diskusjon av den sort at jeg skal stå for mitt og du for ditt, men derimot som tips og forslag. Noe som alltid kommer godt med og som jeg kan lære avLast edited by Custom; 05-12-2009, 18:14.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Får visst ikke anlegget før mandag eller i værste fall Tirsdag Nedtur.. (luksus-problem)Mvh Julian Sommer
Comment
-
Nå er anlegget koblet og montert Skal ut og justere litt og ta noen bilder nå.
Men forsterkeren kutter på høye volum! Kommer dette av litt for liten sikring ved batteriet, eller at jeg trenger større batteri?
Forsterkeren er på 105A og sikringen ved batteriet er bare 100A da jeg ikke har fått kjøpt ny enda. Skal sette inn en på 200A.
Ble hvertfall veldig fornøyd med kassa, høres ut som den passer elementet perfekt, får den gode ordentlig dype bassen.
Som igjen voldtar det u-isolerte bagasjerommet mitt.. Må inn med dynamat fort som f*#%&
Gleder meg bare nå til elementet har gått seg til skikkelig så det virkelig blir lyd
PS min post nr. 100Mvh Julian Sommer
Comment
-
Tipper du kan kjøre den 100A sikringen din i 5 år uten å få den til å ryke
Sikringene i forsterkeren er i 99% av tilfellene litt overdimensjonerte de og. (Om en måler forbruk og sammenligner med sikr. str.)
Mål spenning på forsterker tilkoblingene, med et analogt volt meter ved høyt volum, så tipper jeg du finner ut at problemet ditt er spenningsfall pga enten lite batteri, tynne/lange kabler, eller dårlig jording
Hvis ikke så spørs det om det kanskje er safety system i forsterkeren som synes du er drøy på volumknappen da?02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
01` Seat leon R 4x4 turbo
Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!
Comment
Comment