Ja går for slike Bare send meg en pris på pm, så sender jeg mal og penger
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Stianuno's s124 SQL prosjekt
Collapse
X
-
Anyways, Har bestilt meg spiller, frontsett og forsterker til frontsett
-Pioneer DEH-P88RS-II
-Pioneer PRS-D420
-Pioneer TS-C131PRS
Har trua på at det blir et greit oppsett, men siden dere guruer har slik innterese for det som skrives her kan dere kanskje svare meg på en ting?
Dette er en varebil så subbkassa blir stående langt fram i bilen inntil sikkerhets veggen, når man da skal stille inn tidskomp på sub tar man da avstanden fra spolen-baggasjelokk-ørene?
Comment
-
Originally posted by Stianuno View PostDette er en varebil så subbkassa blir stående langt fram i bilen inntil sikkerhets veggen, når man da skal stille inn tidskomp på sub tar man da avstanden fra spolen-baggasjelokk-ørene?
Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Originally posted by Typhon View PostVanskelig å si over et forum Men er jo bare å prøve det, evt. skru av deling i toppen på bassen og juster med pink noise til den "smelter" sammen med resten. Skru så på deling på suben igjen, da skulle du ikke være langt unna nirvana
Okay, for jeg tenkte på dette med 1gangs refleksjoner. Da må man vel ta hensyn til at bassen treffer lokket først, og så ta det der i fra?
Blir spennende og prøve
Comment
-
Originally posted by Stianuno View PostOkay, for jeg tenkte på dette med 1gangs refleksjoner. Da må man vel ta hensyn til at bassen treffer lokket først, og så ta det der i fra?
Blir spennende og prøveMvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Originally posted by TyphonNå er vel Pug og Citroen rimelig like da Men er enig med deg i at de bilene faktisk ikke er dumme å skru på. Min er hvertfall veldig kurrant!
Comment
-
Du skal ha TS-C131PRS i dashen tenker jeg?
Fikk akkurat plass til 5.25" i dashen på min W124 for rundt 2 år siden, så jeg vet det går
Hva skal du gjøre med bass/midbass foran?
Om du skal lage deg et SQL system som både skal spille høyt og pent så er midbass av heftig kaliber foran omtrent det viktigste!
Om jeg skal anbefale deg noe så ville jeg sett på en løsning ved å lage en basskasse foran foran passasjeren.
Hvis du fjerner litt diverse ræl under der får du glatt plass til rundt 20 liter uten å ødelegge så mye fotplass.
Jeg bygde en kasse på over 30liter til en 12", og det funket utrolig bra tilslutt. Kjerringa klaget da litt over fotplassen, men dette var til en voksen 12" og godt over 30 liter. Dette var en sedan så jeg hadde ikke noe basskasse bak i det hele tatt og forsterkeren lå under setet.
Så hvis du lagde deg en kasse på rundt 20liter og brukte en slim bass (evnt EQ SWS el.likn) så ville du få nok midbass forfra.
Er ikke problem å få dette til å funke med P88RS'n heller, du kan sette diskant utgangen til "pass" og bruke det aktive filteret i forsterkeren og da dele det på rundt 90-110hz og la bassen foran ta av seg lyden derfra og ned. Du bruker midbass utgangen til "bassen" foran, og sub utgangen til sub.
Ikke undervurder nødvendigheten av mandig midbass foran, det er et MUST
Comment
-
Originally posted by InstallBay Tønsberg View PostDu skal ha TS-C131PRS i dashen tenker jeg?
Fikk akkurat plass til 5.25" i dashen på min W124 for rundt 2 år siden, så jeg vet det går
Hva skal du gjøre med bass/midbass foran?
Om du skal lage deg et SQL system som både skal spille høyt og pent så er midbass av heftig kaliber foran omtrent det viktigste!
Om jeg skal anbefale deg noe så ville jeg sett på en løsning ved å lage en basskasse foran foran passasjeren.
Hvis du fjerner litt diverse ræl under der får du glatt plass til rundt 20 liter uten å ødelegge så mye fotplass.
Jeg bygde en kasse på over 30liter til en 12", og det funket utrolig bra tilslutt. Kjerringa klaget da litt over fotplassen, men dette var til en voksen 12" og godt over 30 liter. Dette var en sedan så jeg hadde ikke noe basskasse bak i det hele tatt og forsterkeren lå under setet.
Så hvis du lagde deg en kasse på rundt 20liter og brukte en slim bass (evnt EQ SWS el.likn) så ville du få nok midbass forfra.
Er ikke problem å få dette til å funke med P88RS'n heller, du kan sette diskant utgangen til "pass" og bruke det aktive filteret i forsterkeren og da dele det på rundt 90-110hz og la bassen foran ta av seg lyden derfra og ned. Du bruker midbass utgangen til "bassen" foran, og sub utgangen til sub.
Ikke undervurder nødvendigheten av mandig midbass foran, det er et MUST
Har så absolutt tenkt på midbass, men mangel på penger til spiller med 4-veis deling + elementer gjorde det slik at jeg heller satset på og få til et bra 3-veis oppsett...
Men hvis du mener det finnes en løsning så skal jeg prøve det, har da et par spørsmål.
Er det ikke best og kjøre midbass i stereo med et element på hver side? eller er det et fett?
Med din løsning på midbass, vil jeg da få brukt tidskomp på alle elementer?
Comment
-
Få slengt ut no bilder av nazi/kebabtralla daRonny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Okay, skjønner, men har du begynt med no montering ennå?Ronny Karlsen
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
SkjønnerRonny Karlsen
Comment
-
Originally posted by Stianuno View PostStemmer det Lars Ove, skal ha settet i dasjen... eller det vil si mellomtonen, diskanten skal jeg prøve og bygge inn i a-stolpen.
Har så absolutt tenkt på midbass, men mangel på penger til spiller med 4-veis deling + elementer gjorde det slik at jeg heller satset på og få til et bra 3-veis oppsett...
Men hvis du mener det finnes en løsning så skal jeg prøve det, har da et par spørsmål.
Er det ikke best og kjøre midbass i stereo med et element på hver side? eller er det et fett?
Med din løsning på midbass, vil jeg da få brukt tidskomp på alle elementer?
Ketil Skei vant jo EM med en mono bass foran så ille blir det nok ikke uansett
Du vil få brukt tidskomp på alle elementene ja. Du må bare bruke det medfølgende passive filteret til mellomtone og diskant.
Comment
-
Da kommer det noen bilder av vogna
Har kappet ut alle platene til subkassa nå, den blir på 250liter ca
Så håper jeg at varene fra Pioneer Norge kommer før jul!
Så er det planer om avangarde grill og hvite blinklysglass.
Jeg har senka bilen foran, venter med og senke bak til alegget er i bilenLast edited by Stianuno; 05-12-2009, 12:50.
Comment
Comment