Announcement

Collapse
No announcement yet.

Morten og venner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Morten og venner

Legger ut en tråd om hva jeg å mine venner holder på med på fritiden.
    Ikke alle kommer til å være like begeistret over valget av prosjekter, men kanskje det er noen som vil se for det?
    Blir noe bilstereo etterhvert, men er litt annet som skal skje før den tid.
    Fikk nytt verksted i dag.
    Gud vet hvor mange kvad, men det er da noen.
    Ikke stort å si enda om hva som skjer her, men det er en start.

Lokalet:

Jesus bilen skal vekk i morra

Så noen biler måtte inn for å se hvordan vi skulle sette det opp. Noen biler skal stå inne til lagring så måtte flytte litt fram og tilbake.

Lincoln

1948 Windsor

Så bilen til storebror

1965 Dodge Dart GT med en litt kjip 273 maskin på ca 180 hester

Så er det bilen min til slutt

Buick Skylark 1965 med 430 / 4 ca 375 hester,med en 400 kasse som skal sikkert bølles litt med etterhvert

Med Windsor`n i bakgrunn

Så var det litt plassering av biler som skal lagres. Fant ut av at det gikk 6 traller i bredden med tett plassering.

Det var det som var for øyeblikket.

Kommer bilder etterhver som det skjer noe.
    Som sagt ikke hovedfocus på bare bilstereo, men det kommer noe snacks inn i Buicken
    Last edited by Morten Pettersen; 30-11-2009, 20:39.

Norway hot rod
    Focal
    Mosconi
    Pioneer

Comment

X2! blir det noe stereo prosjekt da?
      Mvh Werner Harstad

Comment

Ja da, det blir da noe.
        Ingen av disse bilene er det så alt for lett å montere høyt foran, uten å skjære og herje i det orginale trekket så er litt uhvist hva som skjer enda.
        Min Skylark har jo intigrert radio i dæsj`n å det frister ikke alt for mye å begynne kutte å herje i noe av det orginale.
        Prisene på bilene synker relativt kjapt når mann herjer med innredningen.
        Men jeg har noe stereo liggende som jeg tenkte å bruke, men ikke helt hvilken kombo jeg går for.

Liste:

Pioneer P9 me dsp
        Pioneed DEH-P6900Ib
        Hertz Hp1d
        Hertz ML3000
        Soundstream XXX 10 000
        RE XXX 12
        Odessey batteri (husker ikke helt hvem det var, men er større fysisk enn ett vanlig... 1750 2150??)

Første budet med min kjerre er å bytte ut quadrajet gasseren over til noe mer frissert. Ikke helt sikker på hva jeg tar enda. Står mellom Edelbrock, Street Dominator eller Holly
        Nye felger. 7 - 7 1/2 15 foran og 8 - 10 / 15 bak. Måle litt å se hva jeg har plass til.
        Demprene bak er Highjackers som er sleppt ganske langt ned nå, men kan løftes vesentlig mye mer enn det som er på bildet.
        Kompressoren er borte, så jeg vet ikke helt om jeg setter inn en ny eller smeller på Air Raids på den enda.
        Nytt interiør. Pr dags dato er det blått teppe med sofa foran og bak i hvitt skinn, men lyst på svart over alt.
        Lakk ikke minst.
        Kaross er veldig slett og fint så tror det er en smal sak. Er ett par bitte små hull i bagasjen på den så jeg skjærer vel ut alt og setter i ny plate.
        Skjermbuene bak er det noe muffins med så det settes vel inn 2 nye.
        Innerskjermene foran er noe modda fra tidligere eier. De er skjært i ganske mye, så har misstanke om at det er vært montert Air Raids på den tidligere så skjært bort for å kunne slippe den så langt ned at kanalene ligger på bakken.
        Det aller første som skjer er å ta ut gir kassa for å bytte starter og startkrans.
        Så blir det den lille rust sveisen som jeg har klart å finne. (Var under og kikket på ramma å ser nesten ny ut under hele.

På sikt vet jeg ikke om jeg skal gidde å gjøre noe med motoren eller sette i en 455 BB!?

Ikke all verdens jobb for å husmor trimme den med en litt kvassere kam, nye ventiler, stempler og mer mat fra toppen.

Til helgen kommer ett par tre biler til som kanskje noen synes er litt morsome?

Comment

Leier dere eller har dere kjøpt verkstedet? Var jo utrolig stort

Tøff den Buicken din. En TH400 på den motoren er vel å ta litt hardt i, noe som bare kan bety at du er nødt til å skifte ut toppene og gasseren

Gå for Holly eller Edelbrock gasser, har hatt begge deler, men personlig likte jeg best Holly. Var en Holly 750 gasser. Brukte ok lite på mila, ga mye effekt og startet og startet og gikk veldig bra når det var kaldt. Hadde selv en preppet TH350, og det holdt svært godt til mine 300hester i en 350. TH400 holder vel til 450-500hk originalt?
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Det sitter alt en 400 kasse i den. Så er vel evn snakk om å forsterke clutchene i den.
            Skal snuse litt mer i kveld etter gasser tenkte jeg
            bare leier dette lokalet
            Last edited by Morten Pettersen; 01-12-2009, 13:49.

Comment

we like! villt lokale
              VOLVO- for life
              Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

Gratulerer Morten

Dette ligner veldig på det du og jeg så på en gang i '07? Er vel ikke det stedet?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Nei det er nok ikke det lokalet Tony =)
                  Dette er veldig mye bedre enn det vi kikket på.

Kom ett par biler i går også som skal mekkes litt på.
                  Jaguaren er en 66 me V6. Ikke stort å si om den enn å vise bilder ril de som vil se. Skal festes noen detaljer rundtom og fikse no forstilling på den.

Så kom det en vinge bil som skal ha en ny maskin.
                  Ein Dodge Custom Royal.
                  Maskin som skal ned er en 392 Hemi

Vet ikke hva som skjedde her, men mangler noen biler på tlf etter hva jeg kan se :P
                  Samme det...

Comment

Grattis med nytt! Det var stilig!
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Da er nesten alle bilen under tak, og vi begynner bli klare for å skru litt. Noen bilder av de siste bilene som er trykket inn hos oss:

Comment

Chevelle den siste der? Eller gran torino?

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Oldsmobil med 455 som er skremt litt. Ca 450 hester å den feiteste lyden jeg noen gang har hørt fra en amcar. Magmaflow eksos-systemet sammen med headers` a gjør en sykt bra kombo i denne tralla

Comment

Nice!

Kan tenke meg det låter bra ja

Syntes min 350 låt vel så bra med rake rør hele veien med en liten potte på hvert rør og headers i tillegg. Men savnet høy kompresjon. De store 455-ene med høy komp og mye hk høres ekstremt brutale ut. Gøy når det putrer og dundrer på tomgangen grunnet lett svinghjul og høy komp

Comment

Sinnsykt fete biler!
                              Mvh Werner Harstad

Comment

Working...
                              X