Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok. Ja dette høres logisk og riktig ut. Skal sterkt vurdere senking så snart våren kommer og jeg kan stå å isolere (har ikke garasje). Er bakdørene også viktig? Eller er fordørene første prio pga. at frontsettet mitt sitter der? Vil jo at lyden skal høres godt i baksetene også

Er en ting som står høyere på lista forløig da, og det er at jeg skal senke bilen 40/25 mm til våren. Men det er jo bare å begynne å spare, så får jeg nok råd i mars/april. SHAMMERS: Var det mye jobb å dempe Carismaen? Vanskelig, osv.?
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by GENEXXA
      skal du ha "nose drop" på bilen?
      Blir det så ille med halvannen centimeters forskjell?
      Vil ha LITT, er bare det at jeg ikke har så mye å
      gå på bak pga. 17" hjul og vil unngå valsing...
      Liker at biler peker ned mot bakken altså,
      så får den et litt "hissig" og tøft preg.

Originally posted by shammers
      Min er i allefall snill, stortsett enkelt å demontere og greit å få dempet.
      Prioriter å dempe der det skal sitte høytallere om penga ikke streker til. Du kan jo altid dempe mer og andresteder senere
      Du må ha lykke til med bygginga og bruk dette forumet om det er ting du lurer på, er mange med mye kunskap her inne
      Ok. Takk skal du ha, elsker å holde på med bilstereo altså.
      Nå er det bare litt kaldt, men har trua på mildvær i mars...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

I know, synes det er litt for kaldt selv. Ligger noe gromt utstyr her som roper på å få sin plass i bilen men...

Er ikke sikkert den senke planen din blir så ille. bilen blir jo ofte lasta litt tungt bak også... hehe... min er i grunn lavere bak enn forran og det ser litt dumt ut, særlig om sommeren da den ruller på 17"
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

Comment

Originally posted by shammers View Post
          I know, synes det er litt for kaldt selv. Ligger noe gromt utstyr her som roper på å få sin plass i bilen men...

Er ikke sikkert den senke planen din blir så ille. bilen blir jo ofte lasta litt tungt bak også... hehe... min er i grunn lavere bak enn forran og det ser litt dumt ut, særlig om sommeren da den ruller på 17"
          Det er jeg enig, du får gjøre noe med det da vøtt...
          Senke litt foran - der er det god plass (hvertfall på min):

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ok. Vi får se hva det blir til.
            Men senke skal jeg hvertfall.
            Prioriterte ting til bilen:

1. Senking
            2. Demping
            3. Ordne kabler
            4. Mere demping
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Liten, eller ganske stor, oppdatering:

Har nå solgt frontsettet mitt,
              og skal investere i et dyrere/bedre...

LINK.

Hva tror dere om dette?
              Hvordan bør det monteres?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ja ok Jeg skal dempe dørene etterhvert, men som sagt så er det litt for kaldt til å stå ute og drive på med sånt nå.
                Først og fremst skal det nye frontsettet inn, men jeg vil vel merke klar forbedring i anlegget mitt uansett??
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Det hjelper ikke at man kjøper flott utstyr, om man ikke får montert dette skikkelig. Henger man det i bare dørpappen så vil det aldri spille like godt som noen som er montert dønn solid. Dette er jo rimelig selvforklarende egentlig men er mange som ikke helt skjønner den

De Polk-høyttalerne du har investert i der er knallgode! Monter de skikkelig så har du et bra oppsett.

Angående demping så hadde jeg ventet til du har anledning til å stå i noen plussgrader. Er noe drit å jobbe med når gradestokken kryper ned på det blå. Et triks hadde vært å stå inne i en vaskehall litt sent en kveld og dempe dørene
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Okey skjønner. Skal gjøre det så fort som mulig da, men det må (som du sier) bli noen plussgrader først
                    Kan gi en rapport om hvordan det endrer seg når jeg bare setter de inn på de vanlige originale plassene:

Kommer nok til å bli fornøyd allerede nå når jeg får satt de inn
                    Hvis jeg skal starte med å bare dempe de to dørene foran,
                    hva burde jeg kjøpe da, og hvor mye burde jeg ha?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                      Okey skjønner. Skal gjøre det så fort som mulig da, men det må (som du sier) bli noen plussgrader først
                      Kan gi en rapport om hvordan det endrer seg når jeg bare setter de inn på de vanlige originale plassene:

Kommer nok til å bli fornøyd allerede nå når jeg får satt de inn
                      Hvis jeg skal starte med å bare dempe de to dørene foran,
                      hva burde jeg kjøpe da, og hvor mye burde jeg ha?
                      Jeg hadde bare kjøpt alt med en gang. feks denne:
                      http://www.b2audio.no/damping_mats.html
                      eller denne
                      http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2585

Men kan jo kjøpe i mindre kvantum
                      Er bare ett forslag.
                      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Hehe ser jo at B2 Audio har tilbud på sine dempematter nå inne på Salgstråden her så der hadde jeg ikke tenkt meg om ett sekund! løp å kjøp om du trenger dempematter da har du nok til dører og bagasje i alle fall(sikkert litt til også).
                        Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Jada, bare vent så skal du se. Polk Audio SR komponentsettet er på vei i posten hvertfall
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Jeg hadde nok satset på skikkelig montering først, da slipper du å gjøre dette på nytt. Demping får du gjort på kun en måte
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

Comment

^ Så det er dette området jeg må gå løs på, sant?
                              Kan jeg bruke noe av det jeg har, f.eks. braketter?

Originally posted by Typhon View Post
                              Jeg hadde nok satset på skikkelig montering først, da slipper du å gjøre dette på nytt. Demping får du gjort på kun en måte
                              Hvordan skal jeg gå frem? Her er noen bilder
                              av høytaler brakettene jeg har, og rommet i døra...

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Da er de nye høytalerne i hus. Det ble da en skikkelig oppgradering av frontsett, takk Dreeze
                                Utstyret ser veldig bra ut, flott design også! Må si jeg gleder meg ENORMT til å montere det.

polkaudio Signature Reference SR5250

Hva tror dere om dette?
                                Settet skal være veldig bra,
                                har lest veldig mye bra om Polk...
                                Last edited by TakeTheTime; 07-07-2010, 01:14.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X