Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ett par bilder av go'bilen igjen...

Takk for respons igjen, folkens. Ja jeg vet, Mr. Paulsberg, men det HENDER at jeg har med meg fire stykk
    og da kan det være greit å kunne slenge i noe bagasje baki også. Takk James, idag har jeg vært innom
    både Joakim og Biltema. Han anbefalte også no Biltema, nemlig grill til styling av bil. Det synes jeg ble bra:

Prøvde også å shine opp litt
    rundt/på bunnplatefestet...

^ Blei endel bedre synes jeg.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
      Prøvde også å shine opp litt
      rundt/på bunnplatefestet...

^ Blei endel bedre synes jeg.

inntil du finner en god løsning på den festeanordningen din, hva med å lakere det sort. så det ikke blir så blikfang?
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

Comment

• Du ksn jo bare lage en liten firkantet plate i mdf/kryssfiner etc som akkurat passer mellom forsterkerene og trekke den i sort vinyl/teppe? Da skjuler du jo fint den festebraketten.
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• Ja, takk for forslag gutter. Skal gjøre noe lurt der, kanskje Haakon O sin ide var noe å tenke litt på.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
            ..det gjelder bolten så kunne jeg kanskje støpt en halvmåne formet deksel for deg om du vil. Trenger isåfall bare målene (avstand mellom forsterkere, høyden bolten stikker opp og breddene den har ut på sidene/frem-tilbake.) Bør være ganske fort gjort å lage.(free of charge ofc )
            Tar meg friheten til å quote denne karen, i tilfelle du overså han.
            Virker som han kan diske opp med no fint
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Originally posted by ugn View Post
              Tar meg friheten til å quote denne karen, i tilfelle du overså han.
              Virker som han kan diske opp med no fint
              Oi, sorry Bjørn! Jeg så rett og slett ikke denne posten...
              Men det hørtes ut som en god ide! Hvordan type deksel
              blir det da egentlig? En jeg putter oppå bolten etterpå?
              Skal skaffe ny "festeplate", som er litt bredere, sånn
              at den også kan skrus fast i bunnplata - tror jeg...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Tenkte rett og slett en slags oppned kopp av ett slag. Akkurat hvordan formen skal være kan du jo bestemme selv

Om du bare limer fast noe borrelås i bunnen av koppen så kan du bare feste den ned på plata og ha mulighet til å ta den av om du må komme til bolten igjen.

Comment

• Ja det høres bra ut. Men du nevtne noe om en halvmåne!?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• ja, tenkte ett slags deksel som vil se ut som en halv fotball. Ser du den fra siden så vil det set ut som en halvmåne

Comment

• Noen nevnte vel det å koke suppe på spiker, driver vi med det fortsatt eller? Er kun en liten skrue som skal skjules her. Mange gode forslag er blitt presentert, bruk en av de og lev lykkelig videre. Ei lita plate malt i samme farge som resten som dekker skruen på et vis er vel ok. Et annet forslag, som jeg også stemmer for, er å kjøre forsterkerne sammen selv om de ikke blir like lange som monoblokka evt.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

• Tony da, sorry meg at jeg vil at det skal bli så bra som mulig!
                        Jeg lever lykkelig videre uansett, men liker å drive med dette...

Det punktet er egentlig det eneste som holder den plata skikkelig på plass,
                        selvom plata dekker hele "gulvet" ut i sidene, så er den fortsatt litt "løs"
                        uten den bolten - så jeg kommer nok ikke til å flytte forsterkerne.

For å være helt ærlig, så liker jeg det ganske godt som det er nå.
                        Men blir sikkert enda bedre med fancy deksel over den bolten ja.

Men uansett, nå err'e natta.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Er flott at du vil at det skal bli så bra som mulig. Men det å montere forsterkerne rett over den skrua som fester bånnplata gjør vel ikke akkurat det festepunktet ubrukelig?

Først skrur du fast bånnplata, deretter monteres forsterkerne. For demontering blir det i omvendt rekkefølge.

Mulig jeg virker litt grumpy her og beklager i såfall fin fremtoning her da. MEN, dette er et ikke-problem som eskalerer noe grådig.
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

Comment

• det som også er et alternativ siden forsterkerne ikke skal settes sammen simen er faktisk å få selve metal platten gjevnt under treplatten, da vil også kunne festes til samme skrue uten de "stygge vingene" over åpningen.

Når du først har fått dette jevnt blir ganske mye bedre, MEN du kan lage en plate til som dekker hullet og i den platten bruker du en umbraco bolt som er forsenket -slik jeg ser på bildene skulle gå helt fint- og som sagt det stygge ved det helle som er nå er at metall platten stikker opp av platte hulen. Men aller best -nei, nest beste blir å sette en voltmeter på denne plassen... beste løsning hadde vært å sette metall profill fra genesis self...så forsterkerne ser ut til å være sammen

Rett ut metall platen og fest den på undersiden til tre platten simen, bare det vil forbedre systemet ditt til nye høyder og sikker mange flere watt og flere heste krefter samtidig bruk en rust fritt umbraco skrue så kan du polere den til å nesten matche bling blingen fra genesis

Den nettingen var jo mange ganger mye bedre enn hønsenettingen
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

• Originally posted by matador View Post
                              skal du ta den helt ut så kan du høre med joakim så han kan bestille "køstom" metal profill fra selveste genesis som går mellom forsterkerne...

Nei nei nei :P Du sender begge forsterkerene til genesis og ber de putte de i et chassis som er like langt som mono blokka
                              sound.vision.soul

Type R

Comment

• Eller sender alle inn og får laget en som er like bred som hele bilen
                                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Working...
                                X