Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Settet såg VELDIG stilrent ut. Spiller det like bra som det ser ut? Det må du gi oss en tilbakemelding på

PS: Jeg har lurt på det lenge,men aldri fått stilt det spørsmålet til noen med Carisma. Carisma GDI er det Dieselbil?

Liker fargen på bilen din.

Bol
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Det gjenstår å se, begynner nok å putte det inn på mandag tenker jeg. Skal gi en rapport på hvordan det høres ut.
      Nope, det finnes ingen GDI med diesel. Det er en ordentlig bensinmotor, og den 1.8-motoren skal være ganske sprek.
      Eneste Carisma med diesel er facelift versjonen Carisma 1.9 DI-D, men jeg liker bensin best jeg da. Takk, grei farge ja
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Da har jeg kommet igang med klargjøring av de nye Polk-høytalerne.
        Bør egentlig gjøre lekser, men det er en fryd å holde på med dette.

1. DISKANT - startet med å feste diskantene i diskanthusa sine:

^ Her brukte jeg dobbeltsidig teip. Festet det på oppå først,
        deretter splitta jeg inni hulle, for så å tre inn selve elementet...

^ Den dobbeltsidige teipen funka veldig bra,
        det festa seg både langs kanten og rundt inni.

Godt fornøyd med resultatet, det ser helt perfekt ut og sitter overraskende bra

2. DELEFILTER - klargjøring

Har ikke gjort noe mer enn å tvinna kabler, tredd på skjøter/kabelsko, og festa det skikkelig i delefilteret.
        Lurer på hvor jeg skal ha delefiltrene. Vurderer inni døra, men da må de jo beskyttes/festes godt. Forslag?

3. JORDING - klargjøring m/ kabelsko

Må oppgradere til en 4GA-jordingskabel til monoblokka. Lengde ca. 1m!
        Den jeg har fra før av er altfor liten. Mye tynnere enn strømkabelen.

Også ett bilde av godbilen, tatt gjennom soveromsvinduet mitt

Har ett spørsmål angående høytalerkabler: Hvor tykke bør frontsettet mitt ha?? (100w RMS...)
        I bilen er det dratt 1.5mm2-kabler bakover (har vært brukt fra forsterker til delefilter). Holder det?
        Last edited by TakeTheTime; 18-01-2010, 17:29.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

For ordens skyld: Her er ett komplett koblingsskjema,
          slik jeg har det nå (når jeg får satt inn Polk Audio):

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Fått gjort en del idag også:
            -Gjort klart diskanthus m/ alt av kabler osv.
            -Lagd griller til hattehylla, festet på undersiden
            -Gått over kablene, tatt ut en gammel remote osv.
            -Funnet ut hvor jeg skal plassere delefiltrene...

Diskanthus med høytaler på plass, vinkla mot fører:

Knoting med forsterker til frontsett, som ligger vrient til:

Ok, på tide å avsløre min (forløpige) løsning med delefiltrene,
            og jeg vil gjerne få tilbakemeldinger på dette. Tenkte det slik:

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ser lovendes ut dette! hiv ut bilder av hattehylla når den er ferdig da!
              Plasseringa av delefilteret såg jo greit ut men du vil ikke heller ha de bak attmed forsterkeren?
              Mvh
              Asbjørn Aarø
              2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Blir bra dette personlig så ville jeg hatt delefilteret en annen plass, pga i døra slik det ligger på bilde er det så utsatt for vær å vind, kjipt at det regner rett på delefilteret når du åpner døra, eller snø, Hadde vært kult i midtkonsoll eller baki kansje

Stå på!

Comment

Originally posted by Assa91 View Post
                  Ser lovendes ut dette! hiv ut bilder av hattehylla når den er ferdig da!
                  Plasseringa av delefilteret såg jo greit ut men du vil ikke heller ha de bak attmed forsterkeren?
                  Da er hattehylla ferdig. Ble helt greit syntes jeg...
                  (hvertfall bedre enn bare ett par hull der)

Markerte med en svart tusj for å få bort hvit kant.
                  Justerte og formet på "gitteret" med bl.a. tang.

Ferdig på plass der hattehylla hører hjemme,
                  (blir som egne høytalergriller til subwooferen ):

Originally posted by Dreeeze View Post
                  Blir bra dette personlig så ville jeg hatt delefilteret en annen plass, pga i døra slik det ligger på bilde er det så utsatt for vær å vind, kjipt at det regner rett på delefilteret når du åpner døra, eller snø, Hadde vært kult i midtkonsoll eller baki kansje

Stå på!
                  Hmmm. Midtkonsollen var en grei ide, men der syns den mye bedre da...?
                  Med tanke på tyveri og sånt? Tenkte egentlig bare som midlertidig løsning,
                  å ha det sånn en måneds tid cirka. I vinterferien skal jeg låne garasje vøtt...

Det med vær og vind tror jeg vil gå greit, siden jeg dekker til med teip
                  på innsiden der det er "luftehull" så det ikke kommer noe inn der...^
                  Fant også ut at den sitter veldig godt fast der (m/ dobbeltsidig teip).

Edit: Skal sørge for at det ikke smelles så hardt i dørene forløpig
                  Last edited by TakeTheTime; 20-01-2010, 14:16.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

for all del, ikke teip igjen hullene i delefilteret, pga ventilasjon og varme

Ha de i midtkonsollen eller som jeg har gjort, i hanskerommet men for all del, gjør som du føler for, men kommer til å synes like bra i dørene også for tyvfanter..

Comment

I hanskerommet eller i bagasjen sammen med forsterken er to muligheter jeg ville ha satsa på
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

Comment

Okei, da har jeg bestemt meg for å gå for midtkonsollen Prøver å få gjort det ikveld. Flere bilder kommer senere

Originally posted by Dreeeze View Post
                        for all del, ikke teip igjen hullene i delefilteret, pga ventilasjon og varme
                        Edit: Hadde ikke tenkt til å teipe igjen alle hullene, evt. bare de på toppen.
                        Det er ventilasjonshull rundt hele på alle sidene og under. Trenger ikke å tette noe nå uansett da
                        Last edited by TakeTheTime; 21-01-2010, 08:37.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ble jo veldig bra hattehylla! bør jo være fornøyd med den ^^
                          Mvh
                          Asbjørn Aarø
                          2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Originally posted by Assa91 View Post
                            Ble jo veldig bra hattehylla! bør jo være fornøyd med den ^^
                            Ja det ble nå helt greit det altså

Fått gjort en del idag også: Har hovedsaklig drevet med wooferen til frontsettet.
                            Har brukt mye tid på å montere så bra som mulig i de originale høytalerbrakettene.

Riktig plassering på braketten iforhold til dørhullet ^

Mye teip, jeg veit, men følte det var nødvendig ^

Vinkling: Skjærte en slags ring av skumgummi,
                            skjærte skrått med et lag på 5-10 mm nederst
                            slik at høytaleren peker litt oppover. 100% tett ^

Her ser man vinkelen fra siden. Ble fornøyd med dette.
                            Brukte bl.a. skumgummi, silikonlim og teip for å tette det ^

I døra si (høyre side)... Forbedringer fra 100% originalt:
                            -Den er plassert mye mer midt på hullet.
                            -Den står litt lengre ut enn før.
                            -Dørkanten hindrer ikke lyd.
                            -Vinklet oppover mot fører.

Kablene på høyresiden er også trekt under stoff, inn i døra osv. - helt klart og ferdig.
                            Mangler bare å koble til delefilteret, og borre det fast i midtkonsollen. Tar det imorra.
                            Etter det mangler jeg bare å trekke ferdig kabler, sette inn høytalerbrakett (klart m/
                            høytaler) og borre fast delefilteret i midtkonsollen ved høyrebeinet/gassebeinet
                            Når det er gjort er frontsettet klart, MEN DET HAR OPPSTÅTT EN UTFORDRING:

Prøvde å skru på spilleren ista, bare for å se om det fortsatt var liv i den,
                            men neida! Den ville ikke på denne gangen gitt. Så vidt jeg huska så hadde
                            jeg ikke vært borti eller klipt over noen kabler til spilleren da jeg drev med
                            kabler til frontsett tidligere idag. Ligger noen originale kabler tredd inn i
                            døra men det skal ikke ha noe å si om jeg har vært uheldig med disse?
                            Uansett, jeg så bak spilleren og der fant jeg etterhvert en svart kabel
                            med en ringformet kabelsko i enden
                            , og kan ikke huske jeg har sett den før.
                            Den var ganske tynn da, men er det jordingskabelen? Har jeg kanskje røska den ut?

Dette er viktig, for uten spilleren tilkoblet får jeg dårlig med lyd i frontsettet mitt... Hjelp?
                            Last edited by TakeTheTime; 22-01-2010, 00:32.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by Dibbern
                              Høres ut som det er jordingskabelen du har vært borti ja.
                              Takk, hyggelig at du skriver litt her også Kan liksom hjelpe hverandre i prosjekttrådene våre, og få tilbakemeldinger

Originally posted by Assa91
                              er nok jordingskabelen ja.. finn en god plass i chassiet og fest den så skal du få liv i spilleren igjen
                              Ok, godt å høre. Titta på det nå igjen, i dagslys, og da så jeg med en gang at den løse kabelen sto det "ground" på
                              Glad det ikke var noe verre. Får prøve å feste den igjen da. Tok ett par bilder nå også. Slik ser det ut bak spilleren:

Jordingskabelen til spilleren i forgrunnen ^

Venstre side bak spilleren ^

Høyre side bak spilleren ^

Hvor og hvordan er det best å feste kabelen?
                              Må jeg koble fra batteriet når jeg gjør dette?
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Kan du ikke gjømme delefilterene oppunder dash?
                                Jeg vet ikke eksakt med Carisma, men i min lancer er det plenty of space.
                                Men noe av poenget ditt er kanskje og vise dem frem?
                                Jeg tror jeg ville vært forberedt på og måtte valse hjulbuer når du kommer til og senke, får du skal vel space ut litt så hjulet kommer litt uttafor?
                                VW Corrado - Prosjekt bil
                                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                                I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Working...
                                X